عایدی نرم افزار WinRAR از کجاست؟

به گزارش شیوا مارکت، دیجیاتو نوشت: نرم افزار WinRAR حتی پس از انتها دوره آزمایشی هم اجازه استفاده رایگان از برنامه را به کاربران می دهد؛ پس عایدی آن از کجاست؟

عایدی نرم افزار WinRAR از کجاست؟

نرم افزار WinRAR که حالا همه کاربران کامپیوتر نام آن را شنیده اند، اولین بار در سال 1995 عرضه شد و از آن موقع تا به امروز همچنان پابرجا به جای مانده است. این برنامه به صورت پیش فرض 40 روز به کاربران اجازه می دهد تا به شکل رایگان آن را امتحان نمایند و پس از سرانجام این دوره از کاربر خواسته می گردد تا لایسنس برنامه را بخرد. اما با توجه به اینکه سازنده این برنامه، یعنی شرکت RARLab فشار خاصی به کاربران برای خرید WinRAR وارد نمی کند، بیشتر افراد نیز پیغام خرید این نرم افزار را نادیده می گیرند. حالا شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که عایدی این شرکت از کجاست؟

منابع عایدی سازنده نرم افزار WinRAR

پاسخ این سؤال را از سه جهت می توان آنالیز کرد. در وهله اول شرکت های بزرگ قرار دارند که بابت استفاده از WinRAR باید پول بپردازند. این نرم افزار به کاربران شخصی اجازه استفاده رایگان را می دهد، اما کاربران تجاری و شرکتی باید طبق شرایط معین شده، لایسنس برنامه را بخرند. از طرف دیگر، خود این کسب وکارها نیز به دلایل مختلف نمی توانند از نسخه رایگان این برنامه استفاده نمایند. برای مثال، آن ها به پشتیبانی فنی شرکت سازنده احتیاج دارند که در صورت عدم خرید لایسنس WinRAR نمی توانند به این پشتیبانی دسترسی داشته باشند.

  • رونمایی از اولین هواپیمای فضایی دنیا/ عکس

  • این هیولای سیاه مرگ را فریب می دهد

  • گلکسی S24 با هوش مصنوعی از راه می رسد!

به علاوه، اگرچه RARLab علیه کاربران شخصی که به استفاده رایگان از WinRAR ادامه می دهند، اقدام حقوقی نمی کند، اما ممکن است علیه شرکت های بزرگی که صدها میلیون یا میلیاردها دلار ارزش دارند، اقدام کند و خواهان دریافت غرامت گردد.

افزون براین، سازنده WinRAR که یوجین روشال نام دارد، بعلاوه مبدع متد فشرده سازی RAR است و پتنت آن را ثبت نموده که در اختیار این شرکت واقع شده است. بنابراین استفاده از الگوریتم RAR برای ایجاد فایل های فشرده احتیاجمند خرید مجوز از این شرکت است. البته RARLab به وسیله یک نرم افزار آزاد ابزار استخراج فایل های فشرده RAR را فراهم نموده است، اما همچنان برای ایجاد این فایل ها به خرید لایسنس این شرکت احتیاج دارید.

از طرف دیگر، اگرچه خیلی از کاربران شخصی نرم افزار WinRAR را نمی خرند، اما همچنان افرادی پیدا می شوند که با مشاهده پیغام این برنامه عذاب وجدان می گیرند و دست به خرید آن می زنند. بااین حال، جریان پول حاصل از این گروه باید خیلی کمتر از گروه کاربران شرکتی WinRAR باشد.

متأسفانه داده ها و آمارهای دقیقی از فروش و عایدی WinRAR وجود ندارد و نمی توانیم اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کنیم. اما با اطمینان مناسبی می توان گفت که این مدل کسب وکار احتمالاً آن قدر مطلوب بوده که توانسته است RARLab را دهه ها سرپا نگه دارد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30119

به "عایدی نرم افزار WinRAR از کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی نرم افزار WinRAR از کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید