دسترسی به توییتر در نیجریه مسدود شد

به گزارش شیوا مارکت، اپراتورهای مخابرات در نیجریه با دستور دولت دسترسی به توییتر را تا انتها شنبه به طور کامل مسدود کردند.

دسترسی به توییتر در نیجریه مسدود شد

به گزارش خبرنگاران، دبیر اجرایی انجمن اپراتورهای مخابراتی دارای مجوز نیجریه به بلومبرگ گفت: اپراتورهای مخابراتی عظیم دسترسی به توییتر را تا بعدازظهر روز آدینه قطع کردند. اگرچه صبح روز شنبه توییتر در بعضی از منطقه ها این کشور قابل دسترس بود اما اپراتورها در حال قطع کردن دسترسی در همه پلتفرمها هستند. اعضای این انجمن از کمیسیون ارتباطات نیجریه برای مسدود کردن دسترسی به توییتر دستور گرفته اند و تنها به دستورات دولت عمل می نمایند زیرا برای فعالیت از دولت مجوز می گیرند.

دستور مسدود شدن دسترسی به توییتر در پی حذف پست محمدو بوهاری، رییس جمهور نیجریه در این شبکه اجتماعی صادر شد. اپلیکیشن توییتر محبوبیت زیادی در میان جوانان شهری نیجریه دارد و ششمین پلتفرم شبکه اجتماعی پراستفاده در این کشور است و مسدود شدن دسترسی به آن اعتراضات را برانگیخت. توییتر نسبت به این اقدام ابراز نگرانی و گفت برای احیای دسترس پذیری کوشش می نماید.

دولت نیجریه با انتقاداتی در مورد لایحه پیشنهادی روبروست که بیانیه های زیان آور برای امنیت ملی و اظهارات تضعیف نماینده اعتماد عمومی به دولت در شبکه اجتماعی را ممنوع می نماید. تحت این قانون، خاطیان با مجازات جریمه و حداکثر سه سال زندان روبرو می شوند و سازمانهای اجرایی اجازه دارند به فراهم نمایندگان خدمات اینترنتی برای محدود کردن دسترسی دستور دهند.

مسدود شدن دسترسی به توییتر پیش از تصویب این قانون، نگرانیهای نوی را درباره نیات دولت نیجریه برانگیخته است.

مردم نیجریه با استفاده از ابزارهای VPN فیلتر را دور زده و به توییتر دسترسی پیدا می نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت هند هم با صدور یک هشدار نهایی به توییتر، از این شبکه اجتماعی خواست فورا به مقررات نو برای شرکتهای رسانه اجتماعی عمل کند در غیر این صورت با تبعات جدی روبرو خواهد شد. طبق مقررات نو که در فوریه به اجرا عایدی، شرکتهایی نظیر توییتر، گوگل، یوتیوب، فیس بوک و واتس اپ باید نماینده ای برای رسیدگی به شکایات در هند منصوب نمایند. مجازاتهای نقض این مقررات شامل محکومیت به زندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29533

به "دسترسی به توییتر در نیجریه مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی به توییتر در نیجریه مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید