دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل

به گزارش شیوا مارکت، دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل موضوعی است که در این قسمت قصد داریم تا به آن بپردازیم. این موضوع می تواند برای افراد بسیاری که هنوز هم علاقه زیادی به سبک سنتی دارند و این مورد را ترجیح می دهند، بسیار جالب توجه و حائز اهمیت باشد. از قلم نیاندازید که در طراحی دکوراسیون در هر فضایی ضروری است حتما به مولفه های مهم در آن فضا توجه کامل و ویژه ای داشته باشید تا بتوانید به خوبی و به سادگی این موضوع را درک نموده و آن چیزی که مدنظر خود دارید را در این نوع از دکوراسیون پیاده سازی کنید.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل

مولفه های مهم در دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل

در طراحی دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل مولفه های متعدد و مختلفی وجود دارند که ضروری است به آن ها توجه داشته باشید. در این قسمت به بعضی از مهم ترین این مولفه ها می پردازیم تا بتوانیم به شما نشان دهیم که کدام یک از این موارد می توانند گزینه بهتری برای طراحی دکوراسیون محیط شما باشند.

*پرده ها

اولین موردی که در مورد دکوراسیون داخلی منزل ایرانی ساده بدون مبل وجود دارد مربوط به پرده ها می گردد. معمولا در این نوع از خانه ها از پرده های سرتاسری و یا پرده های کوتاه که هم ارتفاع با پنجره ها هستند استفاده می گردد. در صورتی که از پرده های بلند و سرتاسری استفاده می کنید، بهتر است در قسمتی از خانه این کار را بکنید که جایی برای نشستن نباشد. در حقیقت پشت تلویزیون، پشت گلدان ها و…برترین گزینه است.

*فرش

مورد بعدی استفاده کردن از فرش است. در خانه های ایرانی که بدون مبل هستند، مسلما افراد در سالن پذیرایی روی زمین می نشینند، بنابراین انتخاب فرش اهمیت بسیار زیادی دارد. اولا آن که در انتخاب فرش هم باید به جنس و تراکم فرش توجه داشته باشید و هم آن که به رنگ فرش توجه کنید. رنگ فرش را باید متناسب با دیوارها و پرده انتخاب کنید و سعی کنید که بیشترین هارمونی را بین این دو مولفه در خانه ایجاد کنید. مورد بعدی در مورد تراکم فرش است. فرش نباید از نوع گلیم فرش و یا فرش هایی با تراکم پایین باشد که در هنگام نشستن افراد ایجاد حس ناراحتی و سفتی کند.

*گلدان ها

معمولا در خانه هایی که در سالن پذیرایی دارای مبل هستند، استفاده از گلدان ها می تواند بسیار ساده تر باشد و به راحتی در کنار مبل ها و یا در گوشه سالن پذیرایی می توانید از گلدان هایی با ابعاد و مقدار های مختلف بهره ببرید. این موضوع در دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل کمی فرق دارد. زیرا نمی توانید در جایی که قرار است افراد بنشینند، گلدان را قرار دهید. این کار هم حس ناخوشایندی را به افراد انتقال می دهد و هم آن که سبب می گردد تا جلوه محیط و سالن پذیرایی شما مناسب نباشد.

معمولا برترین کار آن است که گلدان ها را در گوشه و کنار سالن پذیرایی قرار دهید. این گوشه و کنار سالن باید جایی باشد که به طور کلی از فضای نشستن افراد دور است. به طور مثال برترین مکان برای این کار، قرار دادن گلدان ها در کنار میز تلویزیون است.

*پشتی

مهمترین مولفه ای که در خانه های ایرانی وجود دارد و در خانه های بدون مبل بسیار مورد استفاده است، استفاده کردن از پشتی ها است. این مولفه می توانند به عنوان فضای نشیمن مورد استفاده قرار گیرند. در حقیقت با قرار دادن و چیدن پشتی ها به مهمانان خود اعلام می کنید که کدام یک از قسمت های خانه می تواند برای نشستن آن ها مناسب باشد.

*موکت

مورد بعدی استفاده کردن از موکت است. در خانه هایی که از مبل استفاده می نمایند، مسئله ای وجود ندارد که دور فرش ها فضای خالی باقی بماند و سرامیک کف خانه تعیین باشد. در واقع در این موارد این موضوع کاملا طبیعی است. اما در خانه هایی که از مبل استفاده نمی نمایند، باید تمام فضای سالن پذیرایی را بپوشانید. برترین کار آن است که از موکتی که دارای رنگ متناسب با پرده و فرش شما است بهره ببرید. این کار به شما یاری می نماید تا هارمونی بهتری را بین مولفه های محیط خود ایجاد کنید.

جمع بندی

تمامی مطالب و مواردی که در دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل ذکر شد، می تواند برای این نوع از فضاها بسیار کاربردی باشد و حتی توجه به این نکته ها سبب گردد که شما در دکوراسیون این فضاهای داخلی خلاقیت ها را نیز به خرج دهید و نوآوری داشته باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29875

به "دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید