راهنمای سفر به قشم بزرگترین جزیره ایران

به گزارش شیوا مارکت، قشم، جزیره ای زیبا و بی نظیر در جنوب ایران است ، جزیره ای که دارای حیات وحش فراوان و سازه های زمین شناسی بی نظیر است که بسیاری از آنها در فهرست میراث یونسکو ثبت شده اند.

راهنمای سفر به قشم بزرگترین جزیره ایران

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام الفبای سفر، قشم به دلیل موقعیتی که دارد از قرن ها قبل از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده است. در حقیقت، پرتغالی ها حدود 200 سال آن را تسخیر و حکومت کردند و به همین دلیل است که امروزه این قلعه هنوز یک قلعه باستانی پرتغالی دارد و حتی بعضی از خیابانها نام پرتغالی دارند.

قشم مکانی که توانسته است چنین سنت های قدیمی را حفظ کند. برخلاف بیشتر مردم ایران، بومیان جزیره قشم مسلمانان سنی مذهب هستند. بسیاری از آنها به گویش عربی صحبت می کنند.

اما، شاید بارزترین چیز نحوه لباس زنان محلی، با چنین عباهای رنگارنگ و پوشیدن ماسک های خاص باشد. در این بخش مخصوصا برای مسافران تور قشم قصد داریم شما را با زیباترین جاذبه های دیدنی قشم آشنا کنیم.

شیب دراز و منطقه پرورش لاک پشت دریایی

این مکان کوچک واقعاً پایگاه خوبی برای جستجوی بقیه جزیره است. این ساحل زیبا، مکان های کمپینگ فراوان و یک مهمانسرا عالی دارد.

اگر در فرودین با تور قشم نوروز 1400 به آن جا بروید می توانید شاهد بیرون آمدن لاک پشت ها از آب برای دفن تخم های خود در شن ها باشید.

تیم بزرگی از مردان محلی مشغول مراقبت از این شبانه روز هستند و شب هنگام، هنگامی که لاک پشت ها از آب بیرون می آیند (معمولاً حدود ساعت 2 یا 3 بامداد) آنها همه افرادی را که در اطراف اردو زده اند صدا می کنند، بنابراین همه می توانند شاهد چنین واقعه طبیعی جذابی باشید.

جنگل حرا قشم

هر وقت به جنگل ها فکر می کنیم، قدم زدن در میان درختان نیز بهمراه می آید. اما این در مورد جنگل حرا درست نیست. برای لذت بردن از زیبایی های چشمگیر این یکی باید قایق سوار شوید !! درختان جنگل حرا در آبهای شور خلیج فارس زندگی می کنند.

جنگل در نوع خود یکی از نادرترین پدیده های طبیعی است. اما چگونگی زنده ماندن آنها در آب شور معجزه ای است که این درختان همیشه سبز انجام می دهند. آنها آب شور را دریافت می کنند، نمک را دفع می کنند و از آب شیرین استفاده می کنند.

دره ستارگان

جزیره قشم و پدیده زمین شناسی بی نظیر دیگر دره ستارگان است که این دره نتیجه فرسایش زمین است و حال یکی از دیدنی های قشم تبدیل شده است. این ساختار طبیعی با دو میلیون سال قدمت، عوامل زیادی را برای یافتن شکلی از این دست تجربه کرده است.

ستون های خاکی 15 متری بلند که شبیه کلوت ها در صحرای لوت هستند اشکال عجیبی دارند که باعث می شوند پروانه ها را در معده احساس کنید. مردم محلی معتقدند که یک ستاره افتاده است و این تغییرات را ایجاد کرده است به همین دلیل آنها آن را ستاره کفطه می نامند که به معنای واقعی کلمه به معنای ستاره افتاده است.

قلعه پرتغالی ها

تقریباً در نقطه شرقی جزیره قشم ، قلعه پرتغالی ها برای بلند ایستادن تلاش می کنند. جاذبه در حال ویرانی این جزیره به سال 1507 برمی گردد که پرتغالی ها خلیج فارس را استعمار کردند.

فرمانده Afonso de Albuquerque دستور داد قلعه سنگ قرمز را در زمینی به مساحت 2000 متر مربع با استفاده از سنگ آهک و گچ با خمپاره محلی بسازند.

قلعه های پرتغالی دیگری نیز در سواحل هرمز و جزیره لارک قرار دارند. به نظر می رسد این قلعه بیشتر فروشگاهی برای مهمات و سلاح های آنها باشد، با این حال برای حمایت از دو قلعه دیگر در موارد اضطراری بود.

با خرید تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دوبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.

توجه: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای هر گونه سفر می بایست پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و قوانین حاکم مبنی بر سفرهای داخلی را در نظر داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27718

به "راهنمای سفر به قشم بزرگترین جزیره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به قشم بزرگترین جزیره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید