رشته های تحصیلی در کانادا، معرفی بهترین رشته های تحصیلی این کشور برای اپلای

به گزارش شیوا مارکت، در حال حاضر کشور کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای مهاجرت دانشجویان بین المللی در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. این کشور به دلیل داشتن جمعیت زیادی از مهاجران به یک کشور چند ملیتی تبدیل شده که این مسئله کار مهاجران تازه وارد برای خو دریافت و جا افتادن در این کشور و یافتن شغل مورد نظرشان را راحت تر می سازد. همین مورد باعث شده تا اغلب دانشجویان ایرانی هم به فکر مهاجرت به این کشور باشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را به شما معرفی کنیم.

رشته های تحصیلی در کانادا، معرفی بهترین رشته های تحصیلی این کشور برای اپلای

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

در این مطلب که درباره رشته های تحصیلی در کانادا است سعی می کنیم تا به محبوب ترین و معروف ترین رشته های تحصیلی این کشور بپردازیم و چشم اندازهای شغلی پس از فارق التحصیلی را در هر زمینه را برای شما توضیح دهیم. با توجه به این که در سال های اخیر بازارهای شغلی در کشورمان به شدت کاهش یافته، آینده شغلی برای دانشجویان ایرانی اهمیت ویژه تری دارد.

رشته MBA

رشته MBA همیشه در صدر پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا، برای دانشجویان بین المللی بوده است. اگر شما هم جزو دانشجویانی هستید که به داشتن شغلی با پرستیژ رسمی و بالا فکر می کنید، بهتر است تحصیل رشته MBA در کشور کانادا را در لیست برنامه های خود قرار دهید. تحصیل این رشته در کانادا در مقایسه با کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا و یا حتی سنگاپور ارزان تر است. همچنین پس از این که فارق التحصیل شدید، به راحتی می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

رشته های کامپیوتر و IT

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، احتیاج به متخصصین این رشته نیز متعاقبا رو به افزایش است. به همین دلیل رشته های مهندسی کامپیوتر و IT در سراسر دنیا به رشته های پرطرفدار تبدیل شده اند؛ از این رو می توان آنها را جزو مهم ترین رشته های تحصیلی در کانادا به حساب آورد. دانش آموختگان این رشته می توانند در حوزه هایی نظیر: تجزیه و تحلیل سیستم های اطلاعاتی، مدیریت داده و تجزیه و تحلیل دیتابیس، برنامه نویسی و توسعه برنامه های نرم افزاری، امنیت سایبری و Dev-OP و همچنین طراحی و توسعه وب سایت ها مشغول به کار شوند.

بیزینس و مدیریت مالی

رشته هایی که با مدیریت و مسائل مالی در ارتباط هستند همیشه حائز اهمیت بوده و نقش کلیدی در اقتصاد یک کشور دارند. به همین دلیل در رشته هایی مانند: حسابداری، بانکداری، مدیریت دارایی، بورس، مدیریت سرمایه گذاری و بیمه، به کارشناسان و متخصصانی احتیاج است که درک درستی از این رشته و بازارهای مالی دنیای داشته باشند. به همین دلیل رشته های مربوط به بیزینس و مدیریت مالی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی در کانادا محسوب می گردد.

علوم فیزیک و زمین شناسی

در حال حاضر دانش آموختگان رشته های تحصیلی در کانادا در حوزه علوم فیزیکی و زمین شناسی و یا رشته هایی که به این دو رشته مرتبط هستند، آینده شغلی تضمین شده ای در این کشور دارند. در کل داشتن تخصص و مدیریت در رشته های مرتبط با انرژی های قابل تجدید از آن جا که یکی از عوامل موثر برای رشد مالی برای کشور کانادا محسوب می شوند و نقش کلیدی در سلامت محیط زیست دارند، از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا برای اپلای و ادامه تحصیل به شمار می آیند. همچنین این کشور برای رشته هایی مانند: فیزیک پزشکی و نانوتکنولوژی، علوم زمین شناسی و اقیانوس شناسی، ژئوانفورماتیک، زمین شناسی و معدن که زیرشاخه صنایع مرتبط با انرژی هستند اهمیت زیادی قائل می گردد.

علوم پزشکی، زیستی و حوزه سلامت

حیات بشر همیشه به رشته هایی چون پزشکی، بیوتکنولوژی و داروسازی وابسته بوده است. پزشکان و متخصصان این رشته از آن جا که با سیستم پیچیده ای به نام بدن انسان روبرو هستند، باید از دانش و مهارت فوق العاده بالایی برخوردار باشند. رشته های علوم بیولوژیکی، بیوتکنولوژی، داروسازی، رشته پرستاری، دندان پزشکی و رشته پزشکی در کانادا از ارزشمندترین رشته های تحصیلی در کانادا هستند. چنانچه شما هم از علاقه مندان این رشته هستید می توانید برای ادامه تحصیل در کانادا، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنید.

روانشناسی و علوم انسانی

یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در کانادا، رشته روانشناسی و مشاغل مرتبط با مشاوره و روان شناسی صنعتی هستند. کشور کانادا دانشگاه های به روز و معتبری در پرورش افراد خبره در حوزه علوم و منابع انسانی دارد و می تواند با دانشگاه های عظیم در این زمینه رقابت کند. فارق التحصیلان رشته روان شناسی صنعتی، می توانند در شرکت ها و کمپانی ها به عنوان ناظر بر عملکرد کارمندان و روابط فردی و گروهی آنها، همچنین مسئول بررسی شغلی، امنیت کارمندان و تخمین های اجرایی - عملی مشغول به کار شوند.

بهترین دانشگاه های کانادا

  • دانشکاه کوئین (Queens University): دانشگاه کوئین، واقع در انتاریو کینگستون، در رتبه دهم برترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته است که البته با کمی لغزش در صندلی 239 دانشگاه های دنیا جای گرفته است. این دانشگاه با نزدیک به دو قرن سابقه، از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور به شمار می آید (تاسیس در سال 1841).
  • دانشگاه کالگری (University of Calgray): دانشگاه کالگری جزو دانشگاه های پردیس کانادا است که پنج پردیس در کشورهای مختلف دارد. مهم ترین پردیس دانشگاه کالگری، در سال 2007 در قطر افتتاح شد که تمرکز اصلی آن بر روی آموزش پرستاری است.
  • دانشگاه وسترن (Western University): دانشگاه وسترن واقع در لندن انتاریو توانسته است در سال 2019 در رتبه 214 دانشگاه های دنیا قرار گرفته است.
  • دانشگاه واترلو (University of Waterloo): این دانشگاه از حیث شاخص اعضای هیئت علمی در بین 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته و توانسته در سال 2019 رتبه 214 دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص دهند.
  • دانشگاه مونترال (University of Montreal): دانشگاه مونترال که در سال 1878 تاسیس شده در بین موسسات فرانسوی زبان در رتبه 149 دانشگاه ها است.

تا رسیدن به کانادا همراهتان هستیم

تحصیل در کشوری مانند کانادا، آرزوی بیشتر محصلین و دانشجویان است. دانش آموزانی که در حال انتخاب رشته دانشگاهی خود هستند، همیشه ترجیح می دهند تا به سراغ رشته هایی بروند که موقعیت شغلی مناسبی دارند و بازار کار آنها فراهم است. به همین دلیل ما در این مطلب به معرفی رشته های تحصیلی در کانادا، و بهترین دانشگاه های کانادایی پرداختیم تا بتوانید از میان صدها رشته تحصیلی و دانشگاه، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. اگر به یاری بیشتری در این زمینه احتیاج دارید، اسمارت اپلای راهنمای شما در انتخاب راستا درست است.

دور زمین: مجله سفر و گردشگری دور زمین

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28035

به "رشته های تحصیلی در کانادا، معرفی بهترین رشته های تحصیلی این کشور برای اپلای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های تحصیلی در کانادا، معرفی بهترین رشته های تحصیلی این کشور برای اپلای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید