سازمان دنیای بهداشت، ثبت بالاترین شمار ابتلای روزانه به کرونا در دنیا

به گزارش شیوا مارکت، سازمان دنیای بهداشت در گزارش مفصلی از شرایط کرونا در دنیا خاطرنشان کرد در شبانه روز گذشته بیش از 183 هزار مورد ابتلای جدید ثبت شد که بالاترین رقم است و به این معنی است که در هر ثانیه بیش از 2 نفر مبتلا می شوند.

سازمان دنیای بهداشت، ثبت بالاترین شمار ابتلای روزانه به کرونا در دنیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت بالاترین رقم افزایش روزانه شمار مبتلایان به کروناویروس را گزارش کرد. بنابر اعلام این سازمان در 24 ساعت گذشته بیش از 183 هزار مورد ابتلای جدید در سراسر دنیا به ثبت رسید.

بنابر گزارش روزنامه نیوزیلند هرالد، برزیل با 54 هزار و 771 مورد جدید، بیشترین تعداد مبتلای جدید در شبانه روز گذشته را ثبت کرد که بعد از آن آمریکا با 36 هزار و 617 مورد و هند با بیش از 15 هزار و 400 مورد ابتلای روزانه در صندلی های بعدی قرار دارند.

در مجموع، سازمان دنیای بهداشت با احتساب 183 هزار و 20 مورد جدید ابتلا، شمار کلی مبتلایان را از شروع همه گیری 8 میلیون و 708 هزار و 8 نفر اظهار داشت. این به آن معناست که در هر ثانیه بیش از دو نفر به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

آمار قربانیان این ویروس هم بنابر آمار این سازمان با احتساب 4 هزار و 743 مورد فوتی جدید، به 461 هزار و 715 نفر در سطح دنیا رسید. بیش از دو سوم فوتی های جدید متعلق به کشورهای آمریکایی بوده است.

بنابر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا بالاترین شمار مبتلایان دنیا با بیش از 2 میلیون 200 هزار مبتلا و همچنین بالاترین رقم قربانیان حدود 120 هزار فوتی را دارد.

تعداد موارد ابتلا نه تنها در آمریکا بلکه در برزیل، آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر به خصوص آمریکای لاتین به سرعت در حال افزایش است. بنابر اعلام وزارت بهداشت برزیل، تعداد کلی ابتلا در یک روز در این کشور بیش از 50 هزار مورد بوده است.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل با وجود آن که کشورش به دومین کشور دنیا به لحاظ تعداد قربانی تبدیل شده و آمار تلفات بیش از 50 هزار نفر را ثبت نموده، همیشه خطرات این ویروس را کوچک شمرده است.

آفریقای جنوبی هم روز شنبه حدود 5 هزار مورد جدید ابتلا را که رقم قابل توجه ای است و همچنین 46 قربانی را گزارش کرد. با وجود تعداد قابل توجه ابتلای روزانه، سیریل رامافوسا رئیس جمهور این کشور اظهار داشت محدودیت های کرونایی در آن که از شدیدترین محدودیت های اعمال شده بوده، کاهش می یابد.

در آمریکا هم ویروس در حال گسترش به سمت غرب و جنوب این کشور است. آریزونا، ایالتی در جنوب غرب ایالات متحده 3 هزار و 100 مورد جدید ابتلا و 26 فوتی را گزارش نموده است. در ایالت غربی نوادا هم 445 مورد جدید گزارش شده است.

در اروپا، یک کارخانه بسته بندی گوشت در آلمان بیش از هزار مورد ابتلا را ثبت کرد که در پی آن، دولت محلی همه 6 هزار و 500 کارگر، مدیران و اعضای خانواده آن ها را قرنطینه کرد.

در اسپانیا، یکی از کشورهای اروپایی که شدیدترین بحران را پشت سر گذاشته، بعد از 3 ماه محدودیت، مقامات شرایط اضطرار ملی را لغو کردند و در پی آن 47 میلیون جمعیت این کشور می توانند برای اولین بار از 14 مارس، آزادانه در سراسر کشور سفر نمایند. این کشور همچنین قرنطینه 14 روزه برای مسافران از انگلیس و 26 کشور اروپایی که اجازه سفر بدون ویزا را می دهند، لغو کرد.

در آسیا، چین و کره جنوبی روز یکشنبه هم موارد جدیدی از ابتلا گزارش کردند. مقامات چین 25 مورد جدید که 22 مورد آن در پایتخت این کشور بوده است را گزارش کردند. در هفته گذشته به دنبال مشاهده خوشه جدید ابتلا در پکن، دولت چین کنترل بر سفرها را بیشتر کرد و از افرادی که قصد ترک پایتخت 20 میلیونی چین را دارند، مدارکی دال بر منفی بودن آزمایش کرونای آن ها را مطالبه می نماید.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20968

به "سازمان دنیای بهداشت، ثبت بالاترین شمار ابتلای روزانه به کرونا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان دنیای بهداشت، ثبت بالاترین شمار ابتلای روزانه به کرونا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید