سردیس متروکه اسکندر مقدونی کشف شد

به گزارش شیوا مارکت، کشف سردیس اسکندر مقدونی توسط یک موزه یونانی عنوان شد که این خبر می تواند خبری مهم برای کشور یونان به حساب آید. این گزارش پیرامون کشف سردیس اسکندر مقدونی در یونان نگارش شده است.

سردیس متروکه اسکندر مقدونی کشف شد

سردیس اسکندر مقدونی کشف شد

باستان شناسان پیروز شدند تا یک سردیس از اسکندر مقدونی کشف کنند، اما این اکتشاف حاصل کاوش در سرزمین باستانی تحت حکومت اسکندر و یا ویرانه های به جامانده از بناهای دوران حکومت اسکندر مقدونی معروف به اسکندر کبیر نیست. این سردیس در حالیکه در گوشه انبار موزه باستان شناسی ورویا رها شده بود، کشف شد. باستان شناسان معتقدند قدمت این سردیس به قرن دوم پیش از میلاد مسیح، حدود 200 سال پس از مرگ اسکندر باز می گردد. مدیران این موزه زمانیکه قصد داشتند لوازم داخل انبار را خارج کنند، به این سردیس باستانی برخوردند. به گفته آنجلیکا کوتاریدی، یکی از مقامات فرهنگ و هنر یونان این سردیس که پوششی از ساروج بر روی آن قرار گرفته، بر اثر گذر زمان دچار صدمه های قابل توجهی شده است. این سردیس برای اولین بار توسط باستان شناسان در ویرانه های یک دهکده باستانی یونان کشف و به انبار موزه منتقل شد، اما چیزی نگذشت که باستان شناسان این سردیس را فراموش کردند. بعد از گذشت چند سال هیچکس نمی دانست سردیس اسکندر در این موزه وجود دارد. اما کوتاریدی که خود مجسمه الکساندر را شناسایی کرده، می گوید: در اولین لحظه ای که این مجسمه دو هزار ساله را دیدم، فهمیدم که تصویر اسکندر بر روی آن نقش بسته است. این سردیس باستانی سال 2020 در موزه مقبره سلطنتی Aigai واقع در شهر ورجینا به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: ایسنا

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9569

به "سردیس متروکه اسکندر مقدونی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردیس متروکه اسکندر مقدونی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید