طالبان: به شرطِ تکمیل فرآیند تبادل زندانیان، برای مصاحبه آماده ایم

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، سخنگوی گروه طالبان اعلام نمود در صورتی که فرآیند تبادل زندانیان میان این گروه و دولت افغانستان به طور کامل انجام گردد، این گروه آمادگی دارد که ماه آینده بعد از عید قربان گفتگوهای صلح را با دولت افغانستان برگزار کند.

طالبان: به شرطِ تکمیل فرآیند تبادل زندانیان، برای مصاحبه آماده ایم

این پیش شرط اعلامی از سوی طالبان نشاندهنده نخستین فرصت مناسب برای برگزاری گفتگوهایی است که به رغم معین ضرب الاجل (دهم مارس) هنوز از سوی طرفهای درگیر شروع نشده است.

سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان افغانستان در توئیتر نوشت: در صورتی که فرآیند آزادی زندانیان بطور کامل انجام گردد، [طالبان] به احتمال زیاد پس از عید [قربان] فوراً آماده است تا گفتگوهای بین الافغانی را شروع کند.

شاهین در ادامه اضافه کرد که طالبان آماده است تا سایر نیروهای امنیتی افغانستان را که در بازداشت طالبان به سر می برند آزاد کند به شرط آنکه مقامات کابل نیز زندانیان وابسته به طالبان را طبق لیست آنها [طالبان] که پیشتر به مقامات تحویل داده شده آزاد نمایند.

هنوز دولت افغانستان به این اظهارات سخنگوی طالبان واکنشی نشان نداده است.

لازم به ذکر است که موضوع تبادل زندانیان که بر حسب توافق آمریکا و طالبان مطرح شده است، یکی از مباحث جنجالی و بحث برانگیز در جهت گفتگوهای صلح طالبان با دولت افغانستان است.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21822

به "طالبان: به شرطِ تکمیل فرآیند تبادل زندانیان، برای مصاحبه آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: به شرطِ تکمیل فرآیند تبادل زندانیان، برای مصاحبه آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید