عابدینی: پاداشم را از فدراسیون جهانی گرفتم اما بدون امضا و مالیات

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در کمتر از یک سال از حضور در 5 مسابقه از 7 رویداد مورد تأیید فدراسیون جهانی پیروز به کسب 206 امتیاز المپیکی و قطعی کردن سهمیه خود برای المپیک 2020 توکیو شد.

عابدینی: پاداشم را از فدراسیون جهانی گرفتم اما بدون امضا و مالیات

این برای نخستین بار است که شمشیربازی ایران در بخش تیمی صاحب سهمیه المپیک می گردد. این سهمیه از حضور در جام دنیای لهستان و توسط مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی قطعی شد.

در این بین مجتبی عابدینی اگر چه در ملاقات با مجارستان که پیروزی در آن حکم به صندلی پنجمی ایران و مسجل کردن سهمیه المپیک داد، غایب بود اما این شمشیرباز با تجربه دو دوره حضور در بخش انفرادی المپیک لندن و ریو نقش غیرقابل انکار در این موفقیت بزرگ داشت.

وی می گوید شیرینی سهمیه تیمی به اندازه سهمیه ای که برای المپیک لندن و برای نخستین بار به دست آورد، برایش دلنشین بود بخصوص که حالا می تواند روی دو مدال المپیک حساب کند.

118 پله صعود برای عابدینی

مجتبی عابدینی تنها نماینده شمشیربازی اعزامی ایران به جام دنیای لهستان بود که به دلیل حضور در جمع 16 نفر برتر رنکینگ دنیای ملاقاتهای خود در بخش انفرادی این جام را از جدول 64 نفره شروع کرد و با کسب صندلی دهم به کار خود خاتمه داد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: از عملکردم در بخش انفرادی راضی هستم. سال گذشته در همین جام در جدول 128 نفره حذف شدم اما سال جاری تا جدول 16 نفره بالا آمدم و دهم شدم و این یعنی 118 پله صعود؛ من در بخش انفرادی مقابل حریف فرانسوی باختم که سهمیه المپیک خود را قطعی نموده و خیلی از رویدادهای اخیر را با قهرمانی تمام نموده است.

پاسخ خیلی از حرف و حدیث ها را دادیم

این ملی پوش شمشیربازی با یادآوری حضور تیم اسلحه سابر در جام دنیای مصر گفت: در بخش تیمی آن جام مقابل ژاپن 45 به 44 بردیم. بعد از آن بازی حرف و حدیث های زیادی درست شد مبنی بر اینکه ایران ضعیف شده و نمی تواند مقابل رقبای آسیایی اش عملکرد قابل دفاعی داشته باشد اما در جام دنیای لهستان پاسخ همه آنها را دادیم چون علاوه بر چین، تیم ژاپن را هم مقتدرانه و با چند امتیاز اختلاف شکست دادیم.

مجارستانی ها شکست برابر ایران را باور نداشتند

شمشیرباز المپیکی ایران ادامه داد: در بخش تیمی جام دنیای لهستان همه بازیکنان عملکرد قابل دفاعی داشتند. ما مقابل آلمان خیلی خوب ظاهر شدیم، چینی ها را در حالی شکست دادیم که مدعی کسب سهمیه بودند و مقابل مجارستان هم با وجود چند عنوان دنیای و المپیکی که دارد، پیروز شدیم. خود مجارستانی ها شکستی که به آنها تحمیل کردیم را باور نداشتند.

با نظر پیمان فخری مقابل مجارستان بازی نکردم

وی همچنین در خصوص غیبت خود در ملاقات مشخص کننده مقابل مجارستان اعلام کرد: علاوه بر مچ از ناحیه کتف دست راست هم مصدومیت دارم. البته با همین شرایط در بخش انفرادی حاضر شدم و در بخش تیمی هم، هم تیمی هایم را همراهی کردم اما با نظر سرمربی تیم ملی در ملاقات مقابل مجارستان در ترکیب تیم قرار نگرفتم تا مبادا شرایطم حادتر گردد.

اجازه ندادیم سرنوشت المپیکی ایران به دو جام دیگر بکشد

عابدینی با تاکید بر اینکه جام دنیای آلمان (جایگزین ایتالیا) و جام دنیای مجارستان دو رویداد دیگر است که در مشخص شرایط المپیکی شمشیربازان تأثیر دارد، گفت: اگر در جام دنیای لهستان به ژاپن و چین می باختیم و از طرفی این دو تیم هم جز برترین ها می شدند، سرنوشت ایران برای قطعی کردن سهمیه المپیک به دو جام دنیای دیگر کشیده می شد اما اجازه ندادیم این اتفاق بیافتد.

شیرینی سهمیه تیمی به اندازه اولین سهمیه ام بود

عابدینی که 9 سال پیش شمشیربازی ایران را بعد از چند دهه و برای المپیک لندن صاحب سهمیه کرد، یادآور شد: شیرینی آن سهمیه هیچ وقت از یادم نمی رود اما شیرینی و لذت این سهمیه تیمی که برای اولین بار به دست آوردم هم کمتر از آن نیست.

حضور مشروط در جام دنیای آلمان

وی در خصوص همراهی تیم ملی شمشیربازی برای شرکت در جام دنیای آلمان که جایگزین جام دنیای آلمان شده است نیز توضیح داد: حضورم در این جام به شرایط پروازها بستگی دارد. ویروس کرونا محدودیت هایی در پروازها ایجاد نموده است. اگر مسئله ای نباشد در محل برگزاری رقابت ها حاضر می شوم در غیر این صورت پاکدامن، رهبری و فتوحی که بعد از جام دنیای لهستان آنجا ماندند، ترکیب تیم را در آلمان تشکیل می دهند.

روی دو مدال المپیک حساب کردم

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی که در المپیک ریو و در یک قدمی کسب مدال از تصاحب آن بازماند و چهارم شد در خصوص پیش بینی مدال آوری خود در المپیک توکیو گفت: سهمیه بدست آمده در بخش تیمی است اما سه نفر از 4 عضو تیم می توانند در بخش انفرادی هم حاضر شوند. بنابراین شانس کسب مدال در هر دو بخش را دارم و روی هر دو بخش هم حساب نموده ام.

نمی دانم به کدام مدال نزدیک ترم

عابدینی در پاسخ به این پرسش که مدال انفرادی المپیک برای شما سهل الوصول تر است یا تیمی؟، گفت: به هر حال مدال تیمی به عملکرد همه بازیکنان بستگی دارد. خوشبختانه ملی پوشان اسلحه سابر در شرایط ایده آلی هستند و این را در تمام مسابقاتی که در آن حضور داشتند هم اثبات کردند. مدال تیمی ما در توکیو دور از دسترس نیست اما من در ریو نشان دادم که قابلیت و توانایی مدال انفرادی را هم دارم. در کل اما نمی دانم به کدام مدال المپیک نزدیکترم، شاید هم چون بازی های انفرادی قبل از تیمی برگزار می گردد مدال این بخش بیشتر مورد توجه باشد.

پاداشم را بدون امضا و مالیات گرفتم

به گزارش خبرنگاران مجتبی عابدینی سال جاری اولین مدال دنیای خود و تاریخ شمشیربازی ایران را از حضور در مسابقات قهرمانی دنیا و کسب عنوان سوم این رقابت ها به دست آورد. به همین دلیل وی باید 10 هزار دلار پاداش از فدراسیون دنیای دریافت می کرد اما به دلیل تحریم ها و محدودیت های ورود و خروج بین المللی ارز، این پاداش با 7 ماه تأخیر در لهستان و به صورت دستی به او پرداخت شد.

وی در این زمینه گفت: خیلی دیر اما بالاخره پاداش مدال آوری خود در دنیا را گرفتم. مسئولان فدراسیون دنیای به راحتی 10 هزار دلار من را دادند بدون اینکه امضایی از من بگیرند. مالیات هم شامل این پاداش نشد.

تمام برنامه هایم تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است

مجتبی عابدینی در خاتمه مصاحبه با خبرنگاراندر خصوص چگونگی پیگیری تمریناتش گفت: موضوع کرونا تمام برنامه های من را تحت تأثیر قرار داده است. فعلاً که علاوه بر آموزشگاه ملی المپیک، تمام باشگاههای ورزشی تعطیل است. بنابراین نه می توانم تمریناتم را دنبال کنم و نه به خاطر آسیب دیدگی، فیزیوتراپی داشته باشم. باید منتظر بمانم تا از این شرایط دور شویم و بعد از آن برنامه هایم را دنبال کنم.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16545

به "عابدینی: پاداشم را از فدراسیون جهانی گرفتم اما بدون امضا و مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی: پاداشم را از فدراسیون جهانی گرفتم اما بدون امضا و مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید