عملکرد باورنکردنی آیفون های 12 در اولین تست های سقوط از ارتفاع

به گزارش شیوا مارکت، آیفون های 12 دارای یک طراحی کاملا جدیدی هستند که ما را به یاد آیفون 4 در سال 2010 می اندازد. شاسی فلزی این گوشی ها دارای لبه هایی تخت است و دیگر از لبه های منحنی در زبان طراحی آیفون 6 به بعد خبری نیست.

عملکرد باورنکردنی آیفون های 12 در اولین تست های سقوط از ارتفاع

اپل در آیفون های 12 یک خلاقیت دیگر هم وارد کرده و آن استفاده از شیشه مقاوم تر و کاملا صاف برای پنل نمایشگر است. شیشه ای که به سرامیک شیلد (Ceramic Shield) معروف است و باعث افزایش مقاومت این گوشی ها در برابر فشار و سقوط از ارتفاع می شود.

اما آیا این حرف به معنی ضعیف بودن آیفون های قبلی است؟ ابدا این طور نیست و همه می دانیم که گوشی های آیفون قبلی اپل هم از مقاومت و قدرت دوام بالایی برخوردار بودند.

همیشه آیفون های اپل جزو بهترین اسمارت فون ها از نظر مقاومت در برابر ضربه، فشار، شکستگی و خط و خش بودند و شاید در برخی تست ها نسبت به گوشی های اندرویدی بازار عملکرد ضعیفی نشان دادند. آیفون ها از شیشه ساخته شدند و شیشه شکستنی است.

سرامیک شیلد بازاریابی نیست

داستان آیفون های 12 کاملا متفاوت است و با تغییراتی که اپل در شیشه محافظ صفحه نمایش آن ها ایجاد و بلورهایی از سرامیک را در شیشه ترکیب کرده است تا به قول خودش به نسل جدیدی از شیشه های محافظ صفحه نمایش با نام تبلیغاتی سرامیک شیلد برسد؛ انتظار مقاومت بیشتری از این آیفون ها می رود.

خود اپل می گوید قدرت مقاومت این آیفون ها با شیشه سرامیک شیلد نزدیک به 4 برابر بیشتر شده است. افزون بر این، فریم فلزی اطراف گوشی نیز لایه محافظتی دیگری در این آیفون ها است.

وقتی نتایج اولین تست های مقاومت و سقوط از ارتفاع آیفون های 12 و 12 پرو توسط کانال یوتیوب EverythingApplePro منتشر شد؛ آن قدر نتایج خوب بود که کاربران باور نمی کردند اپل چگونه به این سطح از کیفیت و عملکرد خوب در برابر سقوط از ارتفاع آیفون ها رسیده است.

آیفون 12 و آیفون 12 پرو در این تست ها، در یک شرایط کاملا یکسان مورد مقایسه با یکدیگر قرار گرفتند. باید بدانیم که هر دو از شیشه سرامیک شیلد برخوردار هستند ولی آیفون 12 پرو به فریم فلزی فولادی ضد زنگ مجهز است و به همین خاطر کمی سنگین تر و در حدود 189 گرم وزن دارد. آیفون 12 پرو مکس هم این فریم فلزی را دارد.

آیفون 12 و آیفون 12 مینی که در آینده عرضه می شود؛ از فریم آلومینیومی بهره می برند که آسیب پذیرتر نشان می دهد.

اگر ویدئوی تست های مقاومت آیفون 12 و آیفون 12 پرو را در یوتیوب دیده باشید؛ اذعان می کنید که عملکرد هر دو گوشی فوق العاده خوب است. در بسکمک از تست ها، نه تنها شیشه جلویی آیفون ها مقاومت خوبی نشان می دهد بلکه پنل پشتی این گوشی ها هم آسیب کمی می بیند؛ در حالی که از نظر تئوری باید شیشه پشتی آیفون ها به خاطر نداشتن سرامیک، مستعد آسیب و ضربه و شکستگی بیشتری باشد.

آیفون های 12 مقاوم تر هستند

این تست ها نشان می دهند سرامیک شیلد فقط یک ترفند بازاریابی نیست و واقعا یک شیشه بادوام تر و محکم تر است و باعث می شود گوشی ها در برخورد با زمین، عملکرد نرم تر و بهتری داشته باشند. طراحی خاص آیفون های 12 هم کمک می کند فشار ضربات در هنگام برخورد با زمین گرفته شود و آسیب کمتری سراغ گوشی بیاید.

آیفون های اپل در چند سال اخیر به جز آیفون های 12 که امسال معرفی شدند؛ از لبه های خمیده با شیشه ای که تا روی این لبه ها کشیده می شد؛ برخوردار بودند که باعث می شد در برابر افتادن از ارتفاع شکنندگی بیشتری داشته باشند.

بی دلیل نبود که سامسونگ در سال های اخیر صعی می کرد انحناهای لبه های گوشی خود را کاهش دهد و به تدریج سراغ طراحی هایی با لبه های تخت برود.

وقتی آیفون های 12 و 12 پرو از ارتفاع 1.8 متری سقوط می کنند؛ به پنل جلویی و صفحه نمایش آن ها هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود. این اندازه ارتفاع موسوم به اندازه سر و کمر شاید برای کاربران زیادی اتفاق بیفتد و نگرانی عمده آن ها را شکل می دهد.

در سقوط ارتفاع 1.8 متر، پنل پشتی آیفون 12 پرو نیز سالم می ماند و عملکرد خوبی دارد ولی آیفون 12 کمی آسیب دیده است که نشان می دهد جنس شیشه آن سرامیک شیلد نیست.

اما در تست سقوط از ارتفاع 3 متر که قاعدتا به ندرت برای یک کاربر تجربه شود؛ پنل جلویی آیفون ها تا حدودی آسیب می بیند ولی صفحه نمایش و گوشی همچنان مشغول کار هستند. در این ارتفاع پنل پشتی هر دو گوشی هم ترک هایی برداشتند.

این تست ها نشان می دهند آیفون های 12 واقعا قدرت مفاومت بالاتری نسبت به آیفون های قبلی و همین طور گوشی های اندرویدی بازار دارند و اینکه برخی از کاربران به درستی این تست ها شک کردند؛ بی دلیل نیست!

منبع

تور کانادا: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24414

به "عملکرد باورنکردنی آیفون های 12 در اولین تست های سقوط از ارتفاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد باورنکردنی آیفون های 12 در اولین تست های سقوط از ارتفاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید