فاز سوم آزمون بالینی نانوواکسن ضدآنفولانزا اجرایی می گردد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت نواواکس که در حال ساخت نانوواکسن ضدآنفولانزای فصلی است، برای آغاز فاز سوم آزمون بالینی با سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به توافق رسیده است. این برنامه پاییز امسال انجام خواهد شد.

فاز سوم آزمون بالینی نانوواکسن ضدآنفولانزا اجرایی می گردد

نواواکس (Novavax) یکی از شرکت های حوزه نانوزیست فناوری بوده که در حال توسعه نسل جدیدی از واکسن ها برای بیماری های عفونی است. این شرکت خاطرنشان کرد که سوالات بخش پایانی فاز دوم آزمون بالینی نانوداروی خود را از سوی سازمان غذا و دارو دریافت کرد. این شرکت برای فاز سوم آزمون بالینی برای واکسن ضدآنفولانزای فصلی با سازمان غذا و دارو به توافق رسیده است. این واکسن برای افراد بالای 65 سال طراحی و ساخته شده است.

نواواکس میخواهد فاز سوم آزمون بالینی NanoFlu را در پاییز 2019 شروع کند. نتایج این آزمون برای پشتیبانی از برنامه مجوز زیستی (BLA) و لیسانس این واکسن مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه به نواواکس امکان می دهد تا یک آزمون بالینی ایمنی سنجی را راه اندازی کند.

NanoFlu یک واکسن نانویی حاوی نانوذرات پروتئین هماگلوتینین است که توسط شرکت نواواکس فراوری شده است. این شرکت از نوعی اسیدآمینه برای ساخت واکسن استفاه می نماید که این فرمولاسیون به صورت پتنتی به ثبت رسیده است.

نتایج فاز دوم آزمون بالینی این واکسن نانویی در بهار 2019 ارائه شد که نتایج مثبتی بود. این داده ها نشان می دهد که NanoFlu دارای پتانسیل بالایی برای تحریک سیستم ایمنی بدن علیه آنفولانزا است و می تواند عملکرد بهتری نسبت به واکسن های موجود در بازار داشته باشد. داده های بیشتر نشان می دهد که NanoFlu هم استرین های آنفولانزای رایج و هم استرین های تغییریافته را هدف قرار می دهد.

استنی سی ارک از مدیران شرکت نواواکس می گوید: با توجه به تاثیر 12 درصدی واکسن های آنفولانزا روی افراد کهنسال، احتیاج مبرم برای فراوری واکسن هایی با اثربخشی بیشتر روی این افراد وجود دارد. ما متعهد هستیم به سرعت نشان دهیم که رویکرد نانوذرات نوترکیبی که ما ارائه کردیم می تواند فضای خالی موجود میان واکسن های رایج و بیماری آنفولانزا را پر کند. در حال حاضر واکسن های رایج نمی توانند تمامی استرین های آنفولانزا را پوشش داده و در نتیجه میلیون ها نفر را در برابر این بیماری آسیب پذیر نگه می دارد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9737

به "فاز سوم آزمون بالینی نانوواکسن ضدآنفولانزا اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز سوم آزمون بالینی نانوواکسن ضدآنفولانزا اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید