فروش و ذبح گوسفند در مراکز عرضه دام شهرداری در عید قربان ممنوع شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره مراسم حج و قربانی سال جاری گفت: با توجه به اینکه مناسک حج سال جاری تعطیل است و هر ساله در آستانه عید قربان، شهرداری 24 مراکز عرضه دام را مجهز می کرد، سال جاری مدام اخباری شنیده می گردد که ستاد کرونا در این خصوص چه رفتاری را در پیش گرفته است.

فروش و ذبح گوسفند در مراکز عرضه دام شهرداری در عید قربان ممنوع شد

وی اضافه کرد: در نهایت امروز مصوبه ای که 28 تیر ماه امسال توسط ستاد کرونا مصوب شده را دیدند که در آن اعلام شده امسال دام عرضه نگردد و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت های درون و برون شهری و مخاطرات موجود در محل های عرضه دام مراسم قربانی امسال به شکل سنوات گذشته برگزار نگردد و در قالب یاری های مومنانه و با اخذ اجازه مراجع و دفاتر مراجع و به اشکال دیگر انجام گردد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در مورد روز طبیعت این اطلاع رسانی انجام شد و مردم نیز توجه کردند و به عنوان یکی از موارد خوب می توان از آن یاد کرد. متأسفانه علی رغم اینکه مناسک حج امسال تعطیل شده است، ندیدم که در این خصوص اطلاع رسانی انجام گردد و تنها بندی نوشته شده، لذا امیدوارم شورا به این موضوع توجه کند.

در حین سخنان امانی، هاشمی ریاست شورای شهر تهران پرسید که شما نگران گوسفند ها هستید یا آدم ها؟

امانی هم در پاسخ به هاشمی گفت: من نگران آدم ها هستم، اما این شوخی هایی که شما با من می کنید تبدیل به بحث های رسانه ای می گردد.

امانی ادامه داد: وقتی مناسک حج تعطیل شده و ستاد مقابله با کرونا مصوبه ای در این خصوص دارد باید نهاد های مختلف در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشند. شبکه کشور های مسلمان 20 روز است که این اطلاع رسانی را انجام می دهند که مردم قربانی نکنند و رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهند، لذا من نگران جان مردم هستم.

او اضافه کرد: متأسفانه شهرداری تهران نیز امسال در مورد اماکنی که هر ساله در آن ها عرضه دام زنده داشت و امسال تعطیل شده اند، اطلاع رسانی نداشته است.

در نهایت هاشمی به مخالفت با امانی ادامه داد و گفت: امکان دارد تعدادی از مردم در خانه هایشان این کار را انجام دهند، زیرا برخی نذر دارند و باید آنالیز میدانی انجام گردد.

منبع: خبرنگاران

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21744

به "فروش و ذبح گوسفند در مراکز عرضه دام شهرداری در عید قربان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش و ذبح گوسفند در مراکز عرضه دام شهرداری در عید قربان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید