فناوری و دوچرخه، نگاهی به جدیدترین تجهیزات دوچرخه سواری

به گزارش شیوا مارکت، جدیدترین دوچرخه های دنیا از فناوری های بسیار پیشرفته ای برخوردار هستند و می توانند سبک دوچرخه سواری را تغییر دهند.

فناوری و دوچرخه، نگاهی به جدیدترین تجهیزات دوچرخه سواری

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، پیشرفت های فناوری همانطور که طی سالیان اخیر ورزش های تناسب اندام را به شدت تغییر داده و امکان بهره مندی از فناوری های پوشیدنی در فضاهای جدید استودیویی را مهیا ساخته همچنین تاثیر گسترده ای بر فرهنگ دوچرخه سواری در سراسر دنیا نیز گذاشته است. به لطف عرضه نوآوری هایی که باعث می گردد دوچرخه سواری ایمن تر، آسان تر و سرگرم نماینده تر گردد، مردم امروزه بیش از گذشته به دوچرخه سواری روی خوش نشان می دهند و در راستاهای مختلف از آن استفاده می نمایند، چه این مقصد مدرسه باشد چه دانشگاه و محل کار یا سفری ماجراجویانه به بیرون، یا فقط مراجعه ای گاه و بی گاه به مغازه ها.

اما در میان این فناوری های تازه که دوچرخه سواری را متحول نموده اند، کدام بیشتر به درد افراد عادی می خورد و کدام مخصوص دوچرخه سواران حرفه ای است؟ فناوری های نوین چه تاثیری بر دوچرخه سواری داشته اند و چه تغییراتی ایجاد نموده اند؟ در این گزارش بعضی از بهترین ابزارهای دوچرخه سواری را که امروزه در سطح دنیای مطرح هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمایی دوچرخه بلوبل(Blubel bike navigation)

بلوبل یک زنگ دوچرخه متصل به بلوتوث است که به عنوان راهنمای پیمایش شناخته می گردد. به طور ساده، این محصول به شما می گوید چگونه به وسیله ایمن ترین راستاهای مناسب دوچرخه، از نقطه A به B برسید، بنابراین دیگر لازم نیست راستاهای گیج نماینده را بر روی تلفن خود دنبال کنید.

بلوبل به یاری فناوری پیمایش ماهواره ای تلفن همراه، راستاهای ساده را با استفاده از صفحه LED روی زنگ نمایش می دهد. هر چند برنامه هایی در تلفن های همراه برای راستایابی دوچرخه عرضه شده اند اما با یاری بلوبل دیگر احتیاجی به در دست داشتن گوشی در حین دوچرخه سواری ندراید. به عبارت دیگر تلفن شما می تواند در جیب یا کیف شما بماند و این بدین معنی است که کمتر حواس تان پرت خواهد شد و البته امکان به زمین افتادن، گم شدن و سرقت تلفن همراه تان کاهش می یابد. بلوبل با استفاده از شماره گیری روی صفحه LED کار می نماید و تمام کاری که باید انجام دهید این است که مقصد خود را در برنامه پشتیبانی بنویسید و چراغ های موجود بر روی صفحه زنگ را دنبال کنید، که نشان می دهد کجا باید بروید.

همچنین سیگنال های صوتی نیز وجود دارند که وقتی به پیج ها می رسید اطلاع رسانی می نمایند تا بتوانید با خیال راحت صرفا چشم به جاده بدوزید. زنگ راستا مقصد نهایی را نشان می دهد، بنابراین شما هیچگاه راستا خود را گم نمی کنید و با استفاده از راستایابی جوابگو(responsive routing) در صورت طی کردن راستای متفاوت یا به اشتباه پیچیدن، راستا جدیدی به سرعت محاسبه می گردد.

سیستم چراغ های بریل: پیکسل، برنربریک و لیزرلایتکور(Beryl lights system: Pixel, Burner Brake and Laserlight Core)

حرکت در خیابان های شلوغ شهر در ساعات پر ازدحام یک عصر تاریک می تواند به اندازه کافی استرس زا باشد تا دوچرخه سواری به امری سخت تبدیل گردد. سیستم روشنایی بریل، طیف گوناگونی از چراغ هایLED قابل شارژ با ویژگی های ایمنی ارائه می دهد. این محصول با سه چراغ اصلی عرضه می گردد.

اولین مورد Pixel است؛ یک چراغ کوچک گِرد گیره ای که می توانید در هر مکانی که دوست دارید قرار دهید، چه بر روی لباس تان و چه دوچرخه. دومی Burner Brake است که یک چراغ عقب محسوب می گردد و به سایر دوچرخه سواران و یا حتی خودروها و عابرین پشت سر شما نشان می دهد که شما در حال توقف هستید. Burner Brake با تشخیص هنگام کند شدن سرعت روشن می گردد تا بقیه بدانند با روشن شدن چراغ(و تشدید نور)، یعنی پا بر روی ترمزهای خود گذاشته اید.

اما محصول اصلی شرکت، Laserlight Core است. به لطف فناوری طرح ریزی به جلو(forward projection)، نور لیزر طرحی را بر فضای مقابل(در حدود شش متر جلوتر) دوچرخه سوار می تاباند که نقاط کور افراد عادی و راننده های اتومبیل را رفع کند و آنها از ورود دوچرخه مطلع شوند. به این معنی که وقتی راننده خودرو در حال رانندگی است، پیش از پیچیدن یا گردش به چپ و راست، با دیدن نور لیزر بر روی کف آسفالت با احتیاط بیشتری بچرخد. هر چند Laserlight Core چیزی ابتدایی به نظر می رسد اما ایمنی دوچرخه سوار را به شدت افزایش می دهد.

گارمین اِج 1030(Garmin Edge 1030)

هنگامی که هدف از دوچرخه سواری انجام سفرهای طولانی تر یا حضور در رقابت و یا انجام ورزش باشد، می توان محصول ارائه شده توسط Garmin یعنی Edge 1030 را همراهی خوب به حساب آورد. این وسیله پیشرفته ترین محصول این شرکت است و در قسمت فرمان دوچرخه قرار می گیرد. Edge 1030 به لطف تعبیه GPS در درون دستگاه، برای اینکه به شما بگوید کجا هستید یا اینکه بهتر است از کدام راه بروید، به تلفن همراه تان متکی نیست و به عبارت دیگر یک سفر ماهواره ای را برای پیمایش دوچرخه ارائه می نماید در حالی که حتی می توانید راستا دوچرخه سواری خود را ضبط کنید. این محصول علاوه بر اتصال هوشمند بلوتوث از ANT+ نیز پشتیبانی می نماید.

همچنین این محصول می تواند در جریان یک مسابقه ورزشی به غیر از راستای که پیموده اید، حتی سرعت تان را نیز ذخیره کند تا بتوانید رکوردهای خود را در راستا ها و شرایط آب و هوایی مختلف سبک و سنگین کنید. بنابراین اگر دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای می خواهید دنبال کنید، بکارگیری محصولی همچون Garmin Edge 1030 می تواند بسیار مفید باشد.

لوموس(Lumos)

دوچرخه سواران حرفه ای از چراغ های سیار برای دوچرخه سواری استفاده می نمایند. اگر دوچرخه سوار حرفه ای باشید حتما اهمیت آن برای تان پوشیده نیست. اما تا حالا شده چراغ دوچرخه خود را فراموش کنید؟ در این صورت Lumos ابزاری مناسب برای شماست. تولیدنمایندگان این محصول دوست دارند Lumos را یک کلاه ایمنی برای دوچرخه های نسل بعدی معرفی نمایند که می تواند به لطف چراغ های یکپارچه LED خود کار کند. این محصول می تواند در مواقع اورژانسی یا در جاده های تاریک به کار بیاید و هر هنگام که پا را روی ترمز بگذارید چراغ روی کلاه ایمنی تان سیگنال به خصوصی می دهد. برای فعال کردن این محصول حین دوچرخه سواری کافی است ضربه ای آهسته به بلوتوث دستگاه بزنید تا بدین طریق بتوانید به وسیله نور های مختلف با عابران و سایر وسایل نقلیه ارتباط سیگنالی داشته باشید.

چراغ های بال مانند CYCL(CYCL Winglights)

CYCL WingLights یک جفت چراغ LED روشن است که به دوچرخه سواران امکان قابلیت مشاهده 360 درجه ای را در تمام شرایط نوری و آب و هوایی ارائه می دهد تا سفری ایمن را پیش رو داشته باشند.

اما نکته جالب در خصوص WingLights این است که عملا با استفاده از آن می توانید به سایر همشهریان نیز بگویید که جهت حرکت شما به کدام سمت است و دیگر احتیاج نیست بازوهای خود را در تاریکی دراز کنید تا بقیه راستاتان را حدس بزنند. با فشردن یک دکمه چیزی شبیه به چراغ های نشانگر یک ماشین، چشمک می زند و دوچرخه سوار می تواند راستا خود را با خیال راحت مشخص کند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20779

به "فناوری و دوچرخه، نگاهی به جدیدترین تجهیزات دوچرخه سواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری و دوچرخه، نگاهی به جدیدترین تجهیزات دوچرخه سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید