قهرمان لیگ ایران با قرعه کشی معین می گردد!

به گزارش شیوا مارکت، همانطور که پیش بینی می شد با ادامه بحران کرونا، فعلاً خبری از برگزاری مسابقات ورزشی نیست و به همه باشگاه ها دستور داده شده حداقل تا اول اردیبهشت حتی جلسه تمرینی هم نداشته باشند. با شرایط نامشخصی که معلوم نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد، سرنوشت 9 هفته سرانجامی لیگ و مشخص تکلیف لیگ نوزدهم، به مهم ترین دغدغه فدراسیون فوتبال تبدیل شده و همه در راهروهای فدراسیون، به دنبال راه حلی برای سرانجام لیگ هستند.

قهرمان لیگ ایران با قرعه کشی معین می گردد!

یکی از پیشنهادهایی که در روزهای گذشته مطرح شده بود، این بود که از هر باشگاه 2 بازیکن که در بازی فیفا 20 تبحر دارند، انتخاب شوند و بازی های باقی مانده را به صورت مجازی برگزار نمایند. حتی برخی از تیم ها مثل پرسپولیس، بیرانوند و شجاع خلیل زاده را معرفی نموده بودند و یحیی گل محمدی هم به آن ها برنامه تمرینی داده بود که هر روز 4 ساعت آنلاین بازی نمایند. اما این پیشنهاد به 2 دلیل مورد موافقت قرار نگرفت. اول اینکه برخی ها با پلی استیشن بازی می نمایند و برخی دیگر در ایکس باکس مهارت دارند. مساله دوم هم این بود که برخی از تیم ها روی انتخاب بازی فیفا 20 اعتراض داشتند و معتقد بودند بازی pes واقعی تر است. به این ترتیب، با کنار گذاشتن این پیشنهاد، یک راه چاره جدید روی میز قرار گرفته و آن هم انتخاب قهرمان و تیم های سقوط نماینده با قرعه کشی است. در بسته پیشنهادی که دفتر امور مشترک فدراسیون ها ارائه نموده، بین چهار تیم اول لیگ یعنی پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال، مراسم قرعه کشی برگزار می گردد و نام هر تیمی که از قرعه کشی بیرون بیاید، به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم ثبت می گردد. همچنین برای مشخص 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بین 8 تیم بالای جدول قرعه کشی خواهد شد که در این صورت، شهرخودرو، فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، شانس آسیایی شدن خواهند داشت.

در ادامه هم بین 8 تیمی که در نیمه پایین جدول هستند، قرعه کشی جداگانه ای برگزار می گردد تا 2 تیم بدشانس که نام شان بیرون می آید، به دسته دوم سقوط نمایند. این طرح مورد موافقت کمیته انضباطی و استیناف قرار گرفته و به محض موافقت کمیته جوانان و مربیان، به زودی عملی خواهد شد تا پرونده لیگ سال جاری، با این فرمول ابتکاری بسته گردد.

این دروغ سیزده است اما پراکنش کرونا و تعطیلی فوتبال راهی جز همین شوخی ها با برنامه ریزی و آینده فوتبال باقی نمی گذارد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18059

به "قهرمان لیگ ایران با قرعه کشی معین می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان لیگ ایران با قرعه کشی معین می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید