لوکس، سنّت شکن و باوقار

به گزارش شیوا مارکت، پایان در آخر همین هفته گذشته، لندرور از جدیدترین و پنجمین نسل از شاسی بلند لوکس رنجرور با ظاهری مینیمال، کابینی لوکس و فناوری های نوین و پیشرفته رونمایی کرد.

لوکس، سنّت شکن و باوقار

تازهترین نسخه رنجرور بر روی پلت فرم MLA-Flex لندرور طراحی و پیشرفته که در دو نسخه کشیده و کوتاه (از نظر طولی) عرضه خواهد شد و خریداران می توانند بر اساس سطح تریم، آن را را در پیکره بندی های چهار، پنج و برای اولین بار هفت نفره سفارش دهند.

نقد طراحی رنجروور 2022

رنجرور 2022 از ظاهری تکامل یافته و در عین حال موقر، مینیمال و ساده برخوردار است که همچنان به DNA خانوادگی خود پایبند است، به طوریکه در استایل جلو و جانبی شاهد تغییراتی بسیار جزیی و اصطلاحاً ذره بینی هستیم و این دقیقاً همان توقعی است که مشتریان متمول، سنتی و همیشگی رنجرور خواهانش هستند.

از جمله این تغییرات می توان به باریک تر شدن چراغ های جلو و نیز باند یا فریم محیطی ورودی هوای سپر اشاره نمود. ضمن اینکه پرهیز از هرگونه برجستگی اضافی بر روی بدنه و همسطح سازی دستگیره درب ها یا سطح شیشه و بدنه و به حداقل رساندن درز بین قطعات بدنه در کنار فرم پردازی های نرم، صاف و اتو کشیده، استایلی آشنا و اصیل اما تکراری از رنجرور را به نمایش می گذارد.

رنجروور 2022 از نمای روبه رو

رنجروور 2022 از نمای عقب

رنجروور 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

این سادگی استایل در نمای جانبی به اوج خود می رسد؛ هرچند استفاده از بعضی المان های کروم سبب مدرن تر شدن این نما شده است، اما در همین نما پوزه یا اورهنگ کوتاه جلو و بخش انتهایی کشیده توانسته تناسباتی چشم نواز را در نمای جانبی این شاسی بلند لوکس انگلیسی به وجود آورد.

با این حال، به جرات می توان نمای عقب رنجرور 2022 را ساختارشکنانه ترین، انقلابی ترین و جنجالی ترین اتفاق طراحی در تاریخ محصولات خانواده لندرور رنجرور تا به امروز نامید چرا که استفاده از چراغ های عمودی باریک با گرافیکی بسیار مدرن اما ساده که به وسیله یک پنل مشکی به یکدیگر متصل شده اند، بسیار متفاوت و البته بیش از حد غریب است و همین باعث نقدها فراوانی شده است؛ ضمن آنکه نظرات مثبت زیادی را نیز کسب نموده است.

نمای جلو رنجروور 2022

نمای عقب رنجروور 2022

نمای جلو رنجروور 2022

نمای عقب رنجروور 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

علاوه بر این، طراحی سپرها نیز به خودروهای مفهومی بسیار شبیه بوده و حجم منفی ایجاد شده در قسمت میانی سپر بر خاص بودن این جزئیات در طراحی افزوده است. در کنار تمامی موارد ذکر شده بد نیست بدانید که ضریب درگ آئرودینامیک این اس یو وی اصیل به عدد فوق العاده 0.30 رسیده که یک رکورد برای اس یو وی های گروه جگوار-لندرور محسوب می گردد.

فرم پردازی داخل کابین نیز ادامه دهندهٔ فرایند طراحی بیرونی بوده و به روزرسانی بعضی جزئیات در کنار استفاده از مواد و متریال فوق العاده با کیفیت در قالب کلیتی مدرن، مجذوب کننده و موقر همچنان تحسین برانگیز است.

امکانات و پیشرانه رنجروو 2022

از جمله ویژگی های فضای داخلی نسل تازه رنجرور می توان به صفحه نمایش پشت آمپر 13/7 اینچی و صفحه نمایش مرکزی 13/1 اینچی لمسی اشاره نمود. بعلاوه، سرنشینان عقب نیز می توانند از دو مانیتور 11/4 که در پشت سری ها قرار دارند بهره مند شوند. ضمن اینکه برای مشتریان متمول و سخت پسند رنجرور یک سیستم صوتی فوق حرفه ای با 35 عدد بلندگو به قدرت 1600 وات استفاده شده که فضایی مشابه یک سالن کنسرت را در داخل کابین این خودرو به وجود می آورد.

نمای داخلی رنجروور 2022

نمای داخلی رنجروور 2022

نمای داخلی رنجروور 2022

قبلی 1 از 3 بعدی

پیشرانه های قابل انتخاب در رنجرور 2022 نیز بسیار متنوع است که از جمله می توان به دو گزینه پلاگین هیبرید، پنج گزینه بنزینی و دیزل اشاره نمود که توانایی فراوری قدرتی بین 395 تا 523 اسب بخار را دارند.

تمامی نسخه های رنجرور به سیستم چهارچرخ متحرک و قفل دیفرانسیل عقب فعال مجهز هستند که از توانایی جابه جایی قدرت بین دو سوی محور عقب نیز بهره مند است. رنجرور 2022 با هدف کاستن از مسائل ریز و درشت فنی و الکترونیکی که همواره باعث دلخوری خریداران شده به دقت بازمهندسی شده و به قول یکی از نشریات معروف خودرویی انگلیس، یعنی AutoCar، نسل تازه رنجرور هر چند در ظاهر با اسلاف خویش شباهت های زیادی دارد و هیبتی ساختارشکن ندارد اما در باطن تحولات زیادی به خود دیده تا خاطر خریداران بیش از همواره آسوده باشد.

نسل تازه لندرور رنجرور در بهار سال آینده و با قیمت پایه 104.350 برای نسخه SE تا 164.850دلار برای کامل ترین نسخه به بازار عرضه خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش لندرور رنجروور

در خاتمه شما را به تماشای ویدیوی معرفی رنجروور 2022 دعوت می کنیم:

https://divar.ir/blog/wp-content/uploads/2021/10/2022-range-rover-.mp4

***

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29926

به "لوکس، سنّت شکن و باوقار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس، سنّت شکن و باوقار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید