ما اوت شدیم، تالاخادزه رکورد شکست!

به گزارش شیوا مارکت، لاشا تالاخادزه فوق سنگین قدرتمند و عنواندار وزنه برداری دنیا با ثبت مجموع 484 کیلوگرم ضمن کسب سه مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع هر سه رکورد دنیا را بار دیگر شکست و به نام خود ثبت کرد.

ما اوت شدیم، تالاخادزه رکورد شکست!

رضا عباسپور:بجزعلی داودی و محسن دادرس دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان دردسته 109+ کیلوگرم، 8 وزنه بردار دیگر نیز در رقابت جذاب و مهیج دسته 109+ کیلوگرم حضور داشتند. رکورد ورودی علی داودی 440 کیلوگرم و محسن دادرس 426 کیلوگرم اعلام شده بود. داودی قطعا در این مسابقات بدنبال نشان دادن توانمندی های خود بود و دادرس نیز در اولین حضور جهانی در اندیشه ماندگاری در تیم ملی و عرصه های آینده بین المللی. اما هر دو وزنه بردار جوان کشورمان با ناکامی در این رویداد معتبر دست خالی و پر از حسرت میدان جهانی تایلند را ترک کردند.

اما لاشا تالاخادزه ستاره بی رقیب این دسته وزنی سوای تثبیت صندلی قهرمانی خود در این دوره از رقابت ها، از همان ابتدا خیال شکستن رکوردهای جهان در هرسه حرکت (یکضرب 218 کیلوگرم، دوضرب 260 کیلوگرم و مجموع 478 کیلوگرم) را در ذهن داشت و در تایلند به آنها نیز دست پیدا کرد. پس از او گور میناسیان از ارمنستان با 450 کیلوگرم و ولید وزنه بردار جوان الجزایری و روبن الکسانیان دیگر وزنه بردار ارمنی با نمایش قدرت خود در رقابت های این دسته وزنی خوش درخشیدند.

داودی در یکضرب ششم شد، دادرس نهم

آغاز کننده رقابت دسته فوق سنگین در حرکت یکضرب برای کاروان وزنه برداری ایران محسن دادرس ملی پوش اردبیلی کشورمان بود. دادرس در نخستین حرکت خود با مهار وزنه 181 کیلوگرم سعی کرد با آرامش و بدون ریسک بالا خود را در جدول امتیازی این وزن حفظ کند. زیرا تیم ملی وزنه برداری ایران در کورس رقابت با تیم های گرجستان و بلاروس برای قرار دریافت روی سکوی نایب قهرمانی یا سومی مسابقات جهانی قرار داشت. کادرفنی برای حکت دوم دادرس وزنه 186 کیلوگرمی را انتخاب کرد. وزنه ای که ملی پوش شایسته و جوان کشورمان خیلی خوب و بی نقص آن را روی سرش به پرواز درآورد. دادرس که دو حرکت قبلی یکضرب خود را با پیروزیت و دریافت سه چراغ سفید پشت سر گذاشته بود، در سومین حرکت خود پشت وزنه 190 کیلوگرمی رفت اما مثل وزنه های قبلی در مهار این وزنه پیروز نبود تا باهمان وزنه 186 کیلوگرمی پرونده حرکت یکضرب رقابت های جهانی برای او بسته گردد.دادرس در حرکت یکضرب عنوان نهمی جهان را به خود اختصاص داد.

علی داودی دیگر نماینده شایسته دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران که هنوز در رده سنی جوانان حضور دارد و در این رده سنی عنوان قویترین وزنه بردار جوان جهان را نیز یدک می کشد، در نخستین انتخاب خود با قدرت وزنه 190 کیلوگرمی را مهار کرد. برخواه در دومین حرکت یکضرب داودی که برای کسب مدال جهانی با رقبای خود شانه به شانه حرکت می کرد، وزنه 198 کیلوگرم را انتخاب کرد.داودی اما در عین ناباوری در مهار این وزنه ناکام بود تا امید کادرفنی و او به سومین حرکت ملی پوش جوان و آینده دار کشورمان در این دسته باشد. کادرفنی برای داودی به اجبار و برای اینکه او در کورس رقابت برای کسب مدال یکضرب بماند در سومین حرکت وزنه 199 کیلو گرم را انتخاب کرد اما داودی بازهم از پس این وزنه برنیامد تا همان وزنه 190 کیلوگرمی برای او در یکضرب دسته 109+ کیلوگرم رقابت های جهانی ثبت گردد. داودی با از دست دادن دو وزنه خود در یکضرب نتوانست صندلیی بهتر از ششمی را به خود اختصاص دهد.

رقابت اصلی در انتها حرکت یکضرب دسته109+ کیلوگرم مسابقات جهانی برای کسب نشان طلا، نقره و برنز جهان بین تالاخادزه گرجستانی، میناسیان ارمنستانی و ولید الجزایری بود. در نهایت نیز تالاخادزه با ثبت وزنه 220 کیلوگرمی ضمن کسب نشان طلا، 2 کیلو رکورد یکضرب خودش را ارتقاء داد و مقتدارانه نشان طلای این حرکت را کسب کرد. میناسیان ارمنستانی با 212 کیلوگرم نایب قهرمان شد و به نشان نقره یکضرب جهان رسید و ولید از الجزایر با مهار 200 کیلوگرم یکضرب به نشان برنز و سکوی سومی یکضرب جهان رسید.

دادرس دومین اوتی وزنه برداری ایران در تایلند

دادرس بازهم با انتخاب وزنه 225 کیلوگرمی که برای وزنه برداران فوق سنگین به هیچ وجه وزنه سنگینی به شمار نمی رود، نخستین نماینده وزنه برداری ایران بود که در دوضرب روب تخته آمد ولی در عین ناباوری و تعجب در حالی که او به مراتب وزنه های سنگین تری را برای خود ثبت نموده بود، در مهار این وزنه ها ناکام ماند تا ترس از اوت شدن او بار دیگر بعد از اتفاقی که برای کیانوش رستمی رخ داد تمام وجود کادرفنی و کاروان وزنه برداری ایران را فرا بگیرد. دادرس در آخرین حرکت خود نیز نتوانست از پس وزنه 230 کیلوگرمی که برخواه آنرا به صورت ریسکی برای این وزنه بردار انتخاب نموده بود برآید تا با اوت شدن دادرس (حذف) از رقابت دوضرب مسابقات جهانی 2019 تایلند شوک سنگینی به تیم ملی وزنه برداری و کاروان ایران که در کورس رقابت برای رسیدن به یکی از سکوهای نایب قهرمانی یا سومی جهان بود وارد کند. چهره مضطرب و پر از استرس دادرس زمانی که او روی تخته مسابقه می آمد بیان از این داشت که جو مسابقه بدجور روی روحیه و انگیزه این وزنه بردار اردبیلی تاثیر گذاشته است. به طوریکه او توانایی وزنه هایی که وزنه برداران دو وزن پایین تر هم توانایی مهار آنرا دارند را نداشت.

علی داودی دیگر نماینده وزنه برداری ایران در دسته فوق سنگین در حرکت اول خود با مهار وزنه 230 کیلوگرمی خود را در کورس رقابت وزنه برداران این وزن برای کسب صندلی و رتبه جهانی حفظ کرد.داودی در دومین و سومین حرکت خود 2 بار پشت وزنه 244 کیلوگرمی که رکورد جدیدی برای دوضرب رده سنی جوانان جهان در این دسته وزنی بود قرارگرفت اما هر دو بار فقط در حد لیفت پیروز شد این وزنه را تا بالای زانوی بکشد. داودی هم با همان وزنه 230 کیلوگرمی که در حرکت اول دوضرب خود پیروز به مهار آن شده بود با مجموع 420 کیلوگرم در دوضرب یازدهم شد و در مجموع نیز نهم جهان.

انتها هشتادو پنجمین دوره رقابت های جهانی و حرکت دوضرب دسته فوق سنگین نیز بازهم با درخشش تالاخادزه قهرمان بلامنازع این وزن همراه شد. تالاخادزه در دوضرب و مجموع به ترتیب با ثبت وزنه های 264 و 484 کیلوگرم قهرمان بلامنازع و رکوردشکن دسته فوق سنگین جهان شد. گور میناسیان ارمنستانی با مهار وزنه 248 کیلوگرم و مجموع 460 کیلوگرم نایب قهرمان دسته109+ کیلوگرم شد.روبن الکسانیان دیگر وزنه بردار ارمنستانی ها نیز با ثبت وزنه 245 و مجموع 437 کیلوگرم صاحب نشان برنز دوضرب و مجموع جهان شد.

تالاخادزه با ثبت این مجموع به عنوان بهترین وزنه بردار رقابت های جهانی 2019 و این دوره از مسابقات شد. در پیکارهای دسته 109+ کیلوگرم مسابقات جهانی واقعا جای ستاره های فوق سنگین وزنه برداری ایران مثل بهداد سلیمی و سعید علی حسینی احساس می شد. البته علی داودی قطعا وزنه بردار جوان و با آیته ای است که به زودی در جهانی وزنه برداری و دسته فوق سنگین اگر بدرستی راهنمایی و حمایتش کنیم از او بیش از این خواهیم شنید.

علی مرادی رییس فدراسیون کشورمان در مراسم اهداء مدال دسته فوق سنگین روی استیج رفت و مدال قهرمانان فوق سنگین جهان را به گردن آنها آویخت.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11173

به "ما اوت شدیم، تالاخادزه رکورد شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما اوت شدیم، تالاخادزه رکورد شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید