بازسازی و خوانش دقیق وصیت نامه دنیا پهلوان تختی بعد از 53 سال

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، 29 اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با اولین سالروز افتتاح موزه ملی ورزش در محل کمیته ملی المپیک، برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران از وصیت نامه دنیا پهلوان غلامرضا تختی رونمایی شد.

بازسازی و خوانش دقیق وصیت نامه دنیا پهلوان تختی بعد از 53 سال

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این وصیت نامه با همکاری خانواده مرحوم تختی و شخص بابک تختی پسر وی به صورت امانت در اختیار کمیته ملی المپیک نهاده شد تا در محل موزه ملی ورزش نگهداری گردد.

همزمان بخش هایی از متن این وصیت نامه که گویای شخصیت استثنایی و جاودانه مرحوم غلامرضا تختی است، خوانش و اعلام عمومی شد اما به دلیل گذشت بیش از نیم قرن از نگارش وصیت نامه که بر کیفیت نسخه کاغذی آن تاثیر مستقیم گذاشته، این اقدام به صورت جزئی انجام شد.

به همین دلیل کمیته ملی المپیک طی ماه های گذشته بازسازی وصیت نامه دنیا پهلوان تختی را در دستور کار قرار داد تا خوانش دقیق آن امکان پذیر گردد. این اقدام با اطلاع خانواده مرحوم تختی، همراهی مستقیم وکیل آنها و با همکاری موزه ملی ایران و به وسیله ارائه نسخه اصل وصیت نامه به این موزه انجام شد.

بعد از گذشت چند ماه کار بازسازی و خوانش دقیق وصیت نامه دنیا پهلوان تختی به سرانجام رسیده است. قرار است فردا همزمان با پنجاه و سومین سالروز مرگ دنیا پهلوان تختی نتیجه این اقدام اعلام گردد.

محسن میر سرپرست موزه ملی ورزش در تبادل نظر با خبرنگاران این موضوع را اعلام و تایید کرد.

به گزارش خبرنگاران، طبق آنچه در وصیت نامه مرحوم غلامرضا تختی - بر اساس خوانش اولیه- به آن اشاره شده، این وصیت نامه به تاریخ به تاریخ شانزدهم دی ماه یک هزار سیصد و چهل و شش خورشیدی برابر پنجم شوال یک هزار و سیصد و هشتاد و هفت قمری یعنی یک روز پیش از مرگ وی تنظیم شده بود.

در این وصیت نامه مرحوم تختی با اشاره به اطلاعات شناسنامه ای خود مبنی بر فرزند رجب به شماره شناسنامه 500 از بخش طهران ساکن تجریش و تاکید بر صحت بدن و کمال عقل و شعور و اقرار به حقانیت خداوند متعال و تصدیق بر رسالت حضرت خاتم الانبیا (ص) و شهادت بر خلافت و امامت حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام و یازده فرزند ائمه معصومین از افرادی مانند محمد مهدی تختی به عنوان برادر ابوینی و همچنین خدیجه تختی و نرگس تختی به عنوان خواهران ابوینی نام برده و در خصوص بعضی اموال غیرمنقول هم اطلاعاتی ارائه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26121

به "بازسازی و خوانش دقیق وصیت نامه دنیا پهلوان تختی بعد از 53 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و خوانش دقیق وصیت نامه دنیا پهلوان تختی بعد از 53 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید