مرگبارترین جاده های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

به گزارش شیوا مارکت، تایلند بیشترین میزان آمار مرگ و میر حوادث جاده ای دنیا را به خود اختصاص داده و نرخ مرگ و میر سوانح رانندگی در این کشور 36.2 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

مرگبارترین جاده های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، آنالیز آمارهای سازمان بهداشت دنیای نشان می دهد، احتمال مرگ استفاده نمایندگان از جاده ها در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط در اثر سوانح رانندگی، بیش از دو برابر بالاتر از کسانی است که در کشورهای توسعه یافته از جاده ها استفاده می نمایند.

در این میان تایلند بیشترین میزان آمار مرگ و میر حوادث جاده ای دنیا را به خود اختصاص داده و نرخ مرگ و میر سوانح رانندگی در این کشور 36.2 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است. متوسط این نرخ در کشورهای توسعه یافته 9.3 درصد است، در حالی که رقم مذکور در کشورهای کم درآمد به 24.1 و در کشورهای با درآمد متوسط به 18.4 می رسد. ایران جزو کشورهای با درآمد متوسط دنیا محسوب می گردد.

این گزارش با برشمردن آمار مرگ و میر سوانح جاده ای در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط اضافه نموده که مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی عامل دیگری است که سرمایه گذاران در بازارهای نوظهور باید نگران آن باشند.

بعد از تایلند، کشور آفریقای جنوبی با 25 نفر مرگ و میر به ازای هر 100 هزار نفر مکان دوم را به خود اختصاص داده و کشور مالزی در مقام سوم جای دارد. در فهرست مذکور کشورهای برزیل، چین، روسیه، هند، کلمبیا، اندونزی، پرو، کره جنوبی، مکزیک، شیلی، امارات، فیلیپین، لهستان، ترکیه، یونان، مجارستان و جمهوری چک در رده های بعدی جای گرفته اند.

105

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14626

به "مرگبارترین جاده های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگبارترین جاده های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید