معرفی بورس های تحصیلی در یک کتاب

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، هر فصل از این کتاب به معرفی بورس های دولتی یک کشور اختصاص دارد که عبارتند از: آلمان، استرالیا، اسلواکی، انگلستان، ایتالیا، جمهوری ایرلند، بلژیک، تایوان، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوئد، سوئیس، فرانسه، کانادا، کره جنوبی، مالزی، مجارستان، مکزیک، نیوزیلند، هندوستان و هنگ کنگ.

معرفی بورس های تحصیلی در یک کتاب

در مقدمه کتاب آمده است:

در روزگار کنونی، امکان تحصیل رایگان در مقاطع دانشگاهی، چه در کشور ما و چه در کشورهای دیگر، برای همه افراد فراهم نیست. در ایران و بسیاری از دیگر کشورها، هنوز هم آزمون های ورودی، معین کننده نحوه چینش افراد در جایگاه های رایگان تحصیلی است و همانگونه که بارها توسط متخصصین امر عنوان شده، نتایج چنین آزمون هایی نمی توانند به طور صد در صد و به شیوه ای منصفانه و صحیح، بیانگر میزان هوش و استعداد و توانایی افراد باشند. از سوی دیگر در کشور ما ایران، مشتاقان فراوانی برای تحصیل علم و انجام پژوهش و بااستعداد هستند ولی سقف آرزوی علمی این افراد تنها و تنها به دلیل عدم آگاهی و آشنا نبودن با فرصت های تحصیلی دیگر، به دانشگاهای تراز اول کشور محدود می شود در حالی که دانش آموزان و دانشجویان قابلیت علمی و تحصیلی بالایی برای دریافت پذیرش و اخذ بورس از بهترین دانشگاه های دنیا را دارند. لذا یکی از مهم تریم اهداف نگارش این کتاب، وسیع شدن حوزه دید دانش آموزان و دانشجویان مستعد کشورمان برای بسنده نکردن به دانشگاه های داخلی و شناخت فرصت های بی نظیری است که برای تحصیل علم و دانش به صورت رایگان در معتبرترین دانشگاه های خارجی واقع در کشورهای پیشرو علم و فناوری، فراهم است.

به گفته نگارنده کتاب بورس تحصیلی، اطلاعات مورد نیاز این کتاب از جدیدترین منابع و سایت های رسمی و منابع نوشتاری مرتبط با هر بورس اخذ شده و ضمن مرتب سازی، ارائه شده است. بورس های معرفی شده در این کتاب اغلب برای گذراندن دوره های تکمیلی نظیر فوق لیسانس و دکترا قابل استفاده هستند و در میان آنها موارد متعددی نیز پیدا می شود که دوره های پایین تر تحصیلی نظیر لیسانس و فوق دیپلم را نیز تحت پوشش قرار می دهند.

این کتاب در 160 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 20 هزار تومان از سوی نشر طراحان تین منتشر شده است.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12601

به "معرفی بورس های تحصیلی در یک کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بورس های تحصیلی در یک کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید