ملاک ما پیروزی یزدانی در لیگ برتر نیست، او باید به تورنمنت می رفت

به گزارش شیوا مارکت، ابراهیم جوادی در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه پیروزی رضا یزدانی در لیگ برتر در وزن 92 کیلوگرم و با دو کیلو ارفاق وزن کسب گردیده، گفت: این پیروزی به هیچ عنوان مد نظر ما نبوده و نیست. ما از همان زمان رقابتهای انتخابی از او دعوت کردیم طبق فرایند تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم وارد میدان گردد که او بنا به دلایلی نتوانست در رقابت های انتخابی کشتی بگیرد. در ادامه از او دعوت شد تا با حضور در اردوی تیم ملی بصورت اختیاری در کنار دیگر کشتی گیران تمرین کند تا در میادین بعدی محک بخورد که باز هم به اردو نیامد.

ملاک ما پیروزی یزدانی در لیگ برتر نیست، او باید به تورنمنت می رفت

وی ادامه داد: به تازگی نیز او را برای حضور در تورنمنت کرکین روسیه و سپس مدوید بلاروس دعوت کردیم که باز هم به این دعوت واکنشی نشان نداد هر چند که اعزام تیم به این تورنمنت لغو شد. طبیعتا پیروزی در تک دیدار در لیگ برتر، آن هم در یک وزن پایین تر و با دو کیلو ارفاق به هیچ عنوان ملاک شورای فنی برای بازگشت یزدانی نیست.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی دنیا اضافه نمود: یزدانی باید در یک تورنمنت بین المللی به میدان برود و حداقل چهار یا پنج دور کشتی بگیرد تا معین گردد وضعیتش چگونه است. اینکه او فقط در یک کشتی در لیگ برتر به میدان رفته و در برابر حریفی معمولی پیروز گردیده، چیزی را نشان نمی دهد.

جوادی اعلام نمود: ما اگر طبق فرایند تیم ملی عمل نکنیم حق دیگر کشتی گیرانی را تضییع نموده ایم که در تمامی میادین حضور داشتند و کشتی گرفتند. ما برای رعایت قانون و اجرای فرایند تیم ملی هزینه های فراوانی دادیم و بارها با نقدها بسیار تندی روبرو شدیم. طبیعتا درست نیست که قوانین این فرایند را زیر پا بگذاریم و آنرا نادیده بگیریم.

دارنده مدال برنز المپیک 1972 مونیخ در خاتمه گفت: یزدانی اگر ادعا و توان بازگشت دارد باید در یک تورنمنت بین المللی محک بخورد. مسابقاتی که چندین دور کشتی برابر رقبای خارجی بگیرد و به خوبی عیار خود را برای بازگشت به تیم ملی نشان دهد. بدیهی است تنها در این شرایط است که می توان روی نظر شورای فنی برای بازگشت او حساب کرد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 688

به "ملاک ما پیروزی یزدانی در لیگ برتر نیست، او باید به تورنمنت می رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاک ما پیروزی یزدانی در لیگ برتر نیست، او باید به تورنمنت می رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید