مواد شیمیایی ضدآفتاب ها وارد گردش خون می شوند

به گزارش شیوا مارکت، محققان با انجام آزمایشاتی دریافتند که مواد شیمیایی موجود در کرم های ضد آفتاب وارد گردش خون می شوند.

مواد شیمیایی ضدآفتاب ها وارد گردش خون می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مطالعه جدید محققان سازمان غذا و داروی آمریکا نشان داد که چهار عنصر فعال شیمیایی در کرم های ضد آفتاب می توانند وارد گردش خون انسان شوند.

براساس گزارش نیواطلس، کارشناسان سرطان می گویند که این نتایج احتیاجمند انجام تحقیقات بالینی بیشتر است و معین نیست که این میزان مواد شیمیایی برای انسان ها مضر است یا خیر.

محققان برای انجام تحقیقات خود، 24 نفر شرکت کننده را به چهار گروه تقسیم کردند که هر کدام از گروه ها نوع خاصی از کرم ضد آفتاب را مصرف می کردند. این افراد روزانه 4 بار و به مدت 4 روز از این کرم ها استفاده کردند.

طبق این گزارش، محققان به طور منظم غلظت پلاسمای شرکت کنندگان را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند که در خون شرکت کنندگان، بیش از 0.5 ng/mL (نانوگرام در میلی متر) از تمام 4 عنصر فعال شیمیایی کرم های ضد آفتاب وجود دارد.

البته، ذکر این نکته لازم است که این مطالعه به هیچ وجه نشان نمی دهد که کرم های ضد آفتاب مضر هستند بلکه این اطلاعات احتیاج به آنالیز ها و مطالعات بیشتری دارد.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5710

به "مواد شیمیایی ضدآفتاب ها وارد گردش خون می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد شیمیایی ضدآفتاب ها وارد گردش خون می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید