مواضع آمریکا به ضرر صلح و تحولات آسیا اقیانوسیه است

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی در مورد دریای چین جنوبی تاکید نمود، آمریکا به دنبال ضربه زدن به صلح و تحولات آسیا اقیانوسیه است.

مواضع آمریکا به ضرر صلح و تحولات آسیا اقیانوسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته ضمن اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی یک مقام آمریکایی در مورد اقدامات پکن در دریای چین جنوبی گفت، این گونه اقدامات به هیچ وجه سازنده نیست. ما از آمریکا می خواهیم تا رویکردی عاقلانه و منصفانه داشته باشد. آمریکا باید نقشی سازنده در صلح و تحولات منطقه داشته باشد نه اینکه در راستا مخالف آن حرکت کند.

بر اساس این گزارش دنی راسل نماینده ویژه آمریکا در منطقه پیش از این نسبت به اقدام چین برای ایجاد منطقه دفاعی ویژه بر فراز دریای چین جنوبی هشدار داده بود. گرچه چین ادعای مالکیت کل دریای چین جنوبی را مطرح نموده ولی سایر کشورهای منطقه از جمله مالزی، برونئی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز ادعاهایی را در مورد مالکیت این دریا مطرح نموده اند.

راسل از اقدام فیلیپین برای مطرح کردن این مساله در محاکم بین المللی حمایت نموده و خواهان راهکاری مسالمت آمیز برای سرانجام یافتن تنش های مرزی در منطقه شده است. راسل در نشست کمیته کنگره آمریکا تاکید نمود، ادعاهای چین در مورد دریای چین جنوبی موجب افزایش نگرانی و نااطمینانی در منطقه شده و دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز با مشارکت کشورهای منطقه را محدود نموده است. اقدام پیشین چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین با انتقاد شدید آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روبرو شده است. هواپیماهای این سه کشور بدون توجه به قوانین ویژه وضع شده از سوی چین به پرواز در این منطقه ادامه می دهند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12019

به "مواضع آمریکا به ضرر صلح و تحولات آسیا اقیانوسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع آمریکا به ضرر صلح و تحولات آسیا اقیانوسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید