نکات کاربردی در زمینه توصیه های بهداشتی در سفر

به گزارش شیوا مارکت، توصیه های بهداشتی در هنگام سفر

به هر حال سفر رفتن، آداب خاص خودش را دارد و این آداب و قوانین تنها منوط به قسمت خاصی از سفر نیست. مهم ترین بخش این آداب، توصیه های بهداشتی در هنگام سفر است. به هر حال شما در طول سفرتان به جاهایی رفته و در مکان هایی اقامت خواهید کرد که هزاران هزار نفر در آن اقامت قبل از شما حضور داشته اند. پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، توصیه های بهداشتی در هنگام سفر را مرور نماییم.

نکات کاربردی در زمینه توصیه های بهداشتی در سفر

توصیه های بهداشتی در هنگام سفر در زمینه مواد غذایی

  • در زمینه توصیه های بهداشتی در هنگام سفر و در بخش غذا خوردن، توصیه می کنیم که از غذاهای آب پز با حجم کم بهره ببرید. به یاد داشته باشید که مصرف غذاهای زیاد و پر حجم، چرب و سنگین می تواند در طول سفر موجب سنگینی، تهوع و استفراغ شما گردد و به همین خاطر به نظر می آید که بهتر است که بیشتر از خوراکی هایی که پایه آن ها از میوه ها و سبزی ها تشکیل شده، بهره ببرید.
  • در زمینه غذاها باید این را بدانید که شما همواره این توانایی را ندارید که غذاهای مسموم را به وسیله بو و مزه ناخوشایندشان تشخیص بدهید و واقعیت این است که در بعضی موارد این غذاها بو یا مزه بدی ندارند اما ممکن است که این غذاها باعث 24 ساعت مسمومیت و حتی در بعضی از موارد حتی مرگ مصرف نماینده را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، غذاهایی که بیش از 3 روز در یخچال باقی مانده اند و غذاهای پخته شده ای که بیش از 2 ساعت در هوای معتدل یا بیش از یک ساعت در هوای گرم باقی مانده اند را مصرف نکنید.
  • به یاد داشته باشید که از مصرف مواد غذایی سرخ نموده، سنگین و پر حجم در طول مدت سفر خود حتما خودداری نمایید.
  • بیشترین حسی که در سفر سراغ هر کسی می آید، گرسنگی است. حال در زمینه رعایت توصیه های بهداشتی در هنگام سفر در زمینه مواد غذایی باید بدانید استفاده از غذاهای ناسالم و فاسد شده یکی از اصلی ترین علل مسمومیت در سفر است. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می دهند که برای بر طرف کردن حس گشنگی خود، غذا را از خانه با خود ببرند پس باید به این نکات توجه داشته باشید که نباید از غذاهای فاسد شدنی مثل گوشت خام، تخم مرغ خام و فرآورده های لبنی بهره ببرید. اگر هم که برای استفاده از این مواد غذایی اصرار دارید، حتما از یخدان برای حمل آنان بهره ببرید.
  • درباره غذاهای کنسرو شده نیز باید این را بدانید که اگر قصد استفاده از غذاهای کنسرو شده را دارید باید مراقب باشید که قوطی ها بر آمده یا فرو رفته نباشند و نشتی یا شکستگی در خود نداشته باشند. قوطی کنسرو را پیش از باز کردن و مصرف حتما 20 دقیقه بجوشانید.
  • به یاد داشته باشید که در رستوران های بین راهی هم رعایت توصیه های بهداشتی در هنگام سفر مخصوصا در بخش مواد غذایی نیز حائز اهمیت است. تنها به صرف این که وارد رستورانی شده اید و یا حتی دارید غذای هواپیما و قطار را میل می کنید، به آن اکتفا ننمایید.
  • بهتر است در رستوران از مواد غذایی پخته نشده ای همچون سالاد و سبزی استفاده نکنید زیرا نمی دانید که چگونه شسته شده اند.
  • اگر لیوان یا ظرف یک بار مصرف هر چند تایی که در اختیارتان نهاده شد لطفا پس از استفاده به یاد داشته باشید که آن ها را با فشار دست بشکنید تا امکان استفاده مجدد از آن ها برای سودجویان وجود نداشته باشد.

توصیه های بهداشتی در هنگام سفر در زمینه سرویس های بهداشتی و عمومی

  • در زمینه رعایت توصیه های بهداشتی در هنگام سفر به یاد داشته باشید که مصرف آب آلوده نه تنها ممکن است باعث مسمومیت شما گردد، بلکه بدون شک برای بدن شما که به خاطر تغییرات اقلیمی از استقامتش نیز کاسته شده است، انواع و اقسام مریضی های دیگری را همانند تب تیفوئید، اسهال، بیماری های ویروسی مثل هپاتیت A و B، فلج اطفال و حتی در بعضی از موارد موجب بیماری هایی همچون وبا می گردد. دقیقا به همین دلیل است که در سفر باید تا حد امکان از آب معدنی یا آب یخ زده و فریز شده شهری که به مرور زمان ذوب می گردد، استفاده کرد.
  • به یاد داشته باشید که اگر با اتوبوس و یا ماشین کرایه ای سفر می کنید و تشنه شده اید، راننده ای که وظیفه رساندن شما را بر عهده دارد باید لیوان یک بار مصرف را در اختیار شما قرار دهد و در غیر این صورت باید از لیوان شخصی خود بهره ببرید اما به هیچ وجه از لیوان های معمولی پلاستیکی مخصوصا کدر شده و یا شیشه ای چند بار استفاده شده در اتوبوس و یا ماشین استفاده نکنید.
  • به یاد داشته باشید که در بین راه در سرویس بهداشتی های سر راهی و یا حتی در هواپیماها از مواد شوینده جامد به هیچ عنوان استفاده نکنید و به جای آن از ضد عفونی نماینده ها و صابون های مایع برای شستن دست ها بهره ببرید.
  • در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما، استفاده از دستمال های مرطوب برای باز و بسته کردن در سرویس های بهداشتی، ضدعفونی مرتب دست با اسپری های مخصوص کیف و به خصوص قبل از خوردن غذا شرکت های هواپیمایی طبق قوانین عمومی IATA موظف به رعایت نکات بهداشتی داخل کابین هواپیما هستند، اما به دلیل زیادی کار و کمبود وقت شاید به خوبی این کار انجام نشده باشد. بنابراین با استفاده از یک دستمال مرطوب خودتان این اقدام را انجام دهید.
  • در قطار و هواپیما در هنگام استفاده از سرویس های بهداشتی از کاغذهای یک بار مصرف و بهداشتی بهره ببرید.
  • اگر در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی دست شما به دستگیره دستشویی یا به جاهایی که از تمیز بودن آن ها مطمئن نیستید برخورد کند، دست خود را بدون فاصله با صابون مایع بشویید.
  • امان از دست میلیون ها میکروب و ویروسی که در دستگیره های قطار و فضاهای عمومی هواپیما پنهان شده اند! نمی گوییم که وسواسی باشید اما بد نیست که در سفر حتی در هنگامی که با بهترین وسایل موجود در دنیا سفر می کنید، ژل شستشو و ضد عفونی نماینده دست را با خود به همراه داشته باشید.

توصیه های بهداشتی در هنگام سفر در زمینه استفاده از اتاق های هتل

  • هتل ها، به صورت کلی و عمومی تمیز هستند اما به هر حال منزل و اتاق خواب شخصی شما نیستند که با اطمینان کامل بگویید که باب میل و سلیقه شما تمیز شده است!
  • پیشنهاد می کنیم که در هنگام استفاده از کنترل تلویزیون، ظروف شیشه ای، فرش ها، استخر و جکوزی، تختوخواب ها و کلی نقاط عمومی و خصوصی دیگر را مورد آنالیز قرار دهید.
  • در زمینه توصیه های بهداشتی در هنگام سفر آن هم در هتل ها، به پدیده ساس های تخت خواب توجه نمایید. البته این مسئله در هر هتلی وجود ندارد. در جریان باشید که ساس ها حشرات ریز و کوچکی مانند کنه های قهوه ای مایل به قرمز و یا سوسک های کوچک هستند. آنها عمدتا در شب از قربانیان خود تغذیه می نمایند و باعث خارش و برآمدگی های قرمز رنگ می شوند که گسترش پیدا می نماید. این حشرات در سرتاسر دنیا به راحتی یافت و به وسیله چمدان ها به مکان های مختلف جا به جا می شوند. از آنجایی که ساس های موجود در تختخواب رد پایی از آلودگی از خود به جای نمی گذارد در نظافت ظاهری اتاق تفاوتی ایجاد نمی نماید. برای این که اتاق های هتلی را از این منظر مورد آنالیز قرار دهید، به آنالیز نظرات مهمانان این هتل بردازید، رو تختی شخصی ببرید، ضد عفونی نماینده بهره ببرید و با کفش و دمپایی در اتاق راه بروید.
  • توصیه های بهداشتی در هنگام سفر و در هتل را در قسمت رستوران و کافه یک هتل به این گونه پیش ببرید که از مواد غذایی پک شده و کارخانه ای بهره ببرید.

توصیه های بهداشتی در هنگام سفر در زمینه های پزشکی

  • بدون شک بهترین کار برای شما این است که قبل از سفر، یک چک آپ کلی بروید و اگر مشکل خاصی دارید آن را برطرف سازید یا جلوی پیشرفت آن را بگیرید زیرا، اگر بر خلاف انتظارتان در طول سفر مشکل پزشکی برای شما پیش بیاید، برطرف آن و رسیدگی به آن یکی از سخت ترین کارهای دنیا است حتی اگر شما بیمه مسافرتی هم داشته باشید.
  • اگر قرص و یا داروی خاصی را مصرف می کنید، حتما قبل از سفر به تعداد و مقدار کامل با خود به همراه ببرید زیرا، سفر رفتن حتی ممکن است نیاز شما را به داروهایتان بیشتر کند پس اگر داروی خود را نداشته باشید و یا فراموش نموده باشید، ممکن است خیلی سخت آن ها را پیدا کنید.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18940

به "نکات کاربردی در زمینه توصیه های بهداشتی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی در زمینه توصیه های بهداشتی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید