نیکخواه بهرامی: نظرات دوستان بسته به شرایط تغییر می نماید، در داخل ایران بسکتبال مهم نیست

به گزارش شیوا مارکت، کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: نظرات بعضی منتقدان بسته به شرایط شان در فدراسیون تغییر می نماید.

نیکخواه بهرامی: نظرات دوستان بسته به شرایط تغییر می نماید، در داخل ایران بسکتبال مهم نیست

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی برنامه سلام صبح بخیر، کوهیان در ابتدا درباره بعضی نقدها به تیم بسکتبال و مطرح کردن این فرضیه که راهیابی به المپیک شانسی بوده است، گفت: اگر کارنامه تیم را از سال 96 که مقدماتی جام جهانی آغاز شده آنالیز کنیم، یکی از عوامل پیشرفت و رشد تیم جدول جدید فیبا بود که مدت زیادی ما را به چالش و مسابقه دعوت نموده است. ما از سال 96 درگیر مسابقه ها بودیم و تیم فنی هم تدارکات مناسبی دید.

وی توضیح داد: فدراسیون حمایت خوبی کرد و یکدلی بچه ها هم مثال زدنی بود. رشدی که در این مدت بوده نمودار ما را همواره صعودی نشان می دهد و بسکتبال هر روز بهتر و بهتر جلو رفته و اگر بگویند تیم شانسی به المپیک راه یافته این زحمات را نادیده گرفته اند و نظر عمیقی نداده اند.

نیکخواه بهرامی نیز در این خصوص گفت: دوستان نظراتشان را بیان نموده اند و نظرات آنها متاسفانه بسته به شرایط تغییر پیدا می نماید. در این مدت دوستانی که خودشان را کارشناس می دادند نظراتی می دهند که اگر خودشان عضوی از فدراسیون باشند نظراتشان متفاوت خواهد بود. این را تجربه من در این سال ها نشان می دهد. کسانی که درکی از مسابقات المپیک داشته باشند این حرف ها را نمی زنند، چون تیم ما جزو 12 تیم برتر جهان است و جواز المپیک را برای سومین بار به دست آورده ایم.

وی یادآور شد: من در تمام موفقیت های اخیر بسکتبال عضو تیم بودم و این اتفاق ارزش و اعتبار بالاتری نسبت به تمام موفقیت هایمان دارد. اکنون هم فقط زمان کوشش برای این است که نتیجه بهتری در المپیک بگیریم. روند بسکتبال نیز صعودی بوده و امیدوارم خون تازه ای در رگ های بدنه بسکتبال جاری گردد و در مسابقات آینده نتیجه خوبی بگیریم.

کوهیان نیز توضیح داد: وقتی تیم نتیجه می گیرد یک سری نقطه ضعف هایی برای تیم ایجاد می نمایند که وقتی تیم باخت می دهد هم همین است. یعنی چه تیم ببرد چه ببازد چه صعود کند انتقاد می گردد.

نیکخواه در پاسخ به اینکه شما در بازی پورتوریکو و اسپانیا خوب بازی کردید اما علی رغم اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار کردید و نقدها از همین موضوع سرچشمه گرفت، کفت: با انتقاد مخالف نیستم اما معتقدم باید در زمان و مکان مناسبی مطرح گردد. کسی فکر نمی کرد ما بازی با اسپانیا را خوب جلو ببریم و اختلاف امتیازمان را با پورتوریکو افزایش بدهیم. قطعا دلایل این باخت ها آنالیز شده که ما توانستیم به المپیک صعود کنیم. وقتی یک تیم وارد تورنمنت شده، نقدها شخصی و جهت دار درست نیست و می شد چند روز صبر می کردند تا مسابقات تمام گردد.

وی اضافه نمود: ما در مسابقاتی با این سطح هرچند سال یک بار بازی می کنیم و شرایط جام جهانی با مسابقات آسیا و لیگ خودمان خیلی متفاوت است. بازیکنان جهانی سالی 40، 50 بار این فضا را تجربه می نمایند اما بازیکنان ما هر چهار سال یک بار و اگر تجربه مان بیشتر بود هیچوقت این اتفاقات نمی افتاد.

کوهیان در ادامه گفت: فکر می کنم عملکرد ما در جام جهانی خیلی خوب بوده است. استرالیا جزو 4 تیم بالا در جدول بود اما انتها به سه تیم دیگر باخت و چهارم شد. این نشان نمی دهد استرالیا تیم بدی است، بلکه نشان می دهد چقدر شرایط ویژه ای در بازی ها اتفاق می افتد که قابل پیش بینی نیست. وقتی ما مقابل پورتوریکو قرار گرفتیم، درباره آن دو قضاوت هیجانی و فنی می تواند صورت بگیرد. تیم فنی معتقد است جلو افتادن ما در تیم پورتوریکو منطقی نبود و ما بهترین ریتممان را نیز مقابل اسپانیا و بعد از آن داشتیم.

وی توضیح داد: بازی با تونس را هم باید با دیگر بازی ها تفکیک کنیم، چرا که هجمه و حواشی که بعد از بازی پورتوریکو به بازیکنان جوان ما وارد شد، آنها را تحت فشار زیادی قرار داد و ما جلوی تونس خوب نبودیم اما هر موقع تیم ملی ما ریتم درستی داشت ما کارمان را خوب انجام دادیم مثل بازی با اسپانیا، آنگولا و فیلیپین. حتی درباره بازی با فیلیپین ما کاری به بازی نیجریه نداشتیم و آنها هم کار خودشان را انجام دادند. ما فقط باید فیلیپین را آنقدر با اختلاف می بردیم که بتوانیم صعود کنیم و بچه ها کارشان را به خوبی انجام دادند. ما که به سختی فیلیپین را می بردیم حالا به راحتی او را بردیم و این شاخصه ها نشان می دهد تیم ملی رشد داشته و کارنامه خوبی در سومین حضورش در جام جهانی داشته و صعود نموده است.

مربی تیم ملی بسکتبال اذعان کرد: خیلی از تیم های دیگر هم درگیر این مسائل بودند مثل چین مقابل لهستان بازی می نماید و 12 ثانیه فرصت باقی مانده تا ببرد و سه امتیاز بالاتر است و مربی تایم اوت گرفته اما به جای مدیریت بازی، آن را واگذار نموده است در حالی که چهار مربی غیرچینی هم روی نیمکت نشسته اند که میلیاردها گرفته اند. پس این چیزها ملاک درستی برای قضاوت نیست.

در ادامه نیکخواه نیز نتایج تیم ملی را دلیلی بر موفقیت مربیان ایرانی دانست و البته تاکید نمود به عنوان بازیکن اجازه ندارد بیشتر در این مورد صحبت کند.

کوهیان هم درباره اعتماد به مربیان ایرانی گفت: در گذشته این اعتماد نبوده و اکنون هم اگر شاید یک کادر خارجی این کار را نموده بودند مورد انتقاد کمتری قرار می گرفتند. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که بچه های ما در کادر فنی شبانه روز از دل و جان کار می نمایند و اعتقاد قلبی دارند. طباطبایی در فدارسیون مجموعه یکدستی دارد. بازیکنانی مثل صمد و دیگر بازیکنان باتجربه مسئولیت سنگینی روی دوش داشته اند وعلی رغم مسائل بیرونی نمایش خوبی داشته اند و نمی گردد گفت آنها بازیکن هستند بلکه با کوله باری از تجربه عصای دست کادر فنی هستند.

نیکخواه درباره جهش 5 پله ای بسکتبال ایران در فیبا اظهار کرد: برعکس داخل ایران که بسکتبال مهم نیست و گرچه شرایط مملکت را درک می کنیم اما اگر مقایسه کنیم در صورتی که تیم دیگری به المپیک صعود می کرد توجه بیشتری می شد. درست است که کمیته ملی المپیک و فدراسیون و وزارت ورزش حمایت خود را دارند اما رفتارهای ضدونقیضی وجود دارد و اگر نیست چرا برای بعضی هست.

وی در این باره که آیا منظورش عدم استقبال مسئولان از تیم است، گفت: منظورم فقط این نبود اما همه اینها یک نشانه است. ما توقع خاصی نداریم بچه ها بدون توقع بازی می نمایند و از همه چیزشان به خاطر مملکت و پرچمشان می گذرند و پوشیدن پیراهن تیم ملی همواره افتخار است تا این را تجربه نکنید نم دانید که چقدر لذت بخش است که به عنوان نماینده کشور در یک میدان بین المللی بجنگید تا پرچم کشورتان را بالا ببرید و مردم کشورتان را سربلند کنید. این افتخاری است که با هیچ چیز و هیچ رقمی قابل مقایسه نیست اما حضور و حمایت مسئولان باعث دلگرمی است تا بچه ها احساس نمایند زحمات و کوشششان دیده می گردد و اینکه احساس نمایند مهم هستند و مطمئن باشید نمود این موضوع در زمین است که بچه ها با اعتماد به نفس بیشتری بازی نمایند.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال تاکید نمود: نقدها ادامه دارد اما با توجه به اینکه تیم به المپیک راه پیدا نموده منطقی تر شده و نظرات عوض شده است. خیلی مهم نیست بحث این است که همه باید به تیم یاری کنیم. حضور در المپیک افتخار بزرگی است و ما یک سال فرصت داریم به المپیک برویم و مسابقات لیگ آغاز کوشش تیم برای ورود به المپیک است.

مربی تیم ملی بسکتبال نیز در سرانجام گفت: حمایت فدراسیون باعث شد ثباتی در تیم باشد. از تمام بازیکنانی که از اول در خدمتشان بودیم که جمعیت کمی هم نبودند و غربال زیادی شد. همه در پیروزی ها حتی اگر حضور نداشتند نقش داشتند. از همکارانم سپاسگزارم که زحمات بسیاری کشیدند فدراسیون هم کار جالبی انجام دادند از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم سپاسگزارم اما فقط می توانم بگویم ما حمایت بیشتری لازم داریم.

نیکخواه بهرامی هم در سرانجام اعلام کرد: از برنامه شما که برنامه تان را به بسکتبال می پردازید سپاسگزارم و این خیلی به ما یاری کند. صعود به المپیک را به مردم تقدیم می کنیم امیدوارم ورزشی ها و بسکتبال دوست ها خرسند شده باشند. از بازیکنان و کارد فنی تشکر فراوان داریم و امیدوارم در المپیک حمایت 100 درصدی داشته باشیم و نتیجه خوبی بگیریم.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10826

به "نیکخواه بهرامی: نظرات دوستان بسته به شرایط تغییر می نماید، در داخل ایران بسکتبال مهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکخواه بهرامی: نظرات دوستان بسته به شرایط تغییر می نماید، در داخل ایران بسکتبال مهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید