پاسخ رسمی فوتبال ایران به پیشنهاد AFC: مخالفت با میزبانی در کشور ثالث

به گزارش شیوا مارکت، مدیران عامل باشگاه های ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه ای با رییس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار نمایند.

پاسخ رسمی فوتبال ایران به پیشنهاد AFC: مخالفت با میزبانی در کشور ثالث

نامه 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

به گزارش ایسنا، در پی ارسال نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امروز (دوشنبه) جلسه ای با حضور مسئولان فدراسیون و مدیران عامل باشگاه های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو در محل فدراسیون برگزار گردید. در این نشست نامه باشگاه ها در پاسخ به نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تهیه شد که متن آن به توضیح ذیل است:

با عنایت به نامه مورخ 20 ژانویه دبیرکل کنفدراسیون خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال، جلسه ای امروز تشکیل و پس از بحث و گفتگو تصمیمات به توضیح ذیل به اطلاع کنفدراسیون خواهد رسید:

1 - به اطلاع می رساند باشگاه های ایرانی با این استدلال که هیچ دلیل قانونی برای سلب حق میزبانی آنان وجود ندارد اعلام می نمایند به هیچ عنوان میزبانی خود را به هیچ وجه به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران منتقل نمی نمایند.

2 - کلیه باشگاه های ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می نمایند صرفا در شرایطی در مسابقات حاضر می شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام نمایند این باشگاه ها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می نمایند.

3 - در صورت قبول شرایط فوق توسط کنفدراسیون، باشگاه های ایرانی صرفا تغییر زمان برگزاری مسابقات داخل تقویم برگزاری را می پذیرند.

4 - مدیران عامل باشگاه های ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه ای با رییس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار نمایند.

در نامه دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال آمده بود:

جناب آقای ابراهیم شکوری

سرپرست محترم دبیرکلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

موضوع: مسائل ایمنی و امنیتی و برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 مرحله گروهی

با سلام،

با عنایت به رأی اخیر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مورخ 17 ژانویه 2020 که در تاریخ 19 ژانویه 2020 توسط کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصویب رسیده است موارد ذیل را اعلام می نماییم:

در حال حاضر تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در قطر به عنوان زمین بی طرف و در تاریخ 25 ژانویه 2020 در حال اجرا است که مقرر بود در تاریخ 21 ژانویه سال 2020 به میزبانی باشگاه های ایرانی برگزار گردد.

برای مرحله آینده، در صورت صعود هر یک از باشگاه های ایرانی از مرحله پلی آف به مرحله گروهی به همراه دو باشگاه ایرانی دیگری که از پیش در مرحله گروهی حضور داشته اند، کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد می کند تا تغییرات ذیل در بازی های خانگی باشگاه های ایرانی با هدف ایجاد فرصت های احتمالی بازی در داخل کشور ایران صورت پذیرد:

1 - زمان بازی های خانگی باشگاه های ایرانی شرکت نماینده در لیگ قهرمانان آسیا با بازی های خانگی باشگاه های رقیب جابجا خواهد شد و در کشور باشگاه های مقابل برگزار خواهد شد. به این معنا که بازی های روز یک، دو و سه در خارج از خانه برگزار خواهند شد.

2 - بخش اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا ارزیابی خود را از شرایط موجود تا ماه مارس 2020 انجام خواهد داد. تاریخ دقیق بازدید متعاقباً اعلام خواهد شد.

3 - پیشنهاد فوق شامل تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص محل برگزاری مسابقات باشگاه های ایران و عربستان نمی گردد.

از فدراسیون شما درخواست می گردد موافقت کتبی خود را با پیشنهاد فوق الذکر تا خاتمه روز اداری 20 ژانویه 2020 برای ما ارسال کنید. در صورت عدم دریافت پاسخ شما تا تاریخ ذکر شده این چنین در نظر گرفته می گردد که باشگاه های ایرانی بازی های خانگی خود را طبق برنامه مسابقات اخیر در زمین های بی طرف برگزار می نمایند.

با تشکر از همکاری شما. مشتاقانه منتظر شرکت باشگاه های شما در مسابقات هستیم.

ارادتمند، داتو وینزور جان

دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15464

به "پاسخ رسمی فوتبال ایران به پیشنهاد AFC: مخالفت با میزبانی در کشور ثالث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ رسمی فوتبال ایران به پیشنهاد AFC: مخالفت با میزبانی در کشور ثالث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید