چای سبز؛ یکی از بهترین دهانشویه های طبیعی

به گزارش شیوا مارکت، نمناک/ مطالعات گسترده بر دهان شویه های شیمیایی باعث شده است تا دهان شویه های طبیعی با عوارض جانبی کمتر جایگزین آن ها شوند. مطالعه حاضر با هدف معین اثر بخشی دهان شویه های چای سبز و کلرهگزیدین برروی پلاک و شاخص لثه انجام شد.

چای سبز؛ یکی از بهترین دهانشویه های طبیعی

این مطالعه که نتایج آن را در بخش سلامت دهان و دندان نمناک خواهید خواند یک کارآموزی بالینی بود که تعداد 10 دانشجو دندان پزشکی به عنوان بیمار در آتشکده دندان پزشکی شهید بهشتی طبق معیار های ورود به مطالعه انتخاب شدند. شاخص های پلاک و لثه آن ها مورد آنالیز نهاده شد. افراد به سه گروه تقسیم و به مدت سه دوره، سه روزه از چای سبز، کلر هگزیدین و دهان شویه دارو نما استفاده کردند.

بین هر دوره یک فاصله وجود داشت. مقیاس گذاری و برنامه ریزی ریشه برای هر بیمار انجام شد. پس از هر دوره پارامتر های مورد نظر محاسبه شد و این اندازه گیری های مکرر مورد تجزیه و تحلیل نهاده شد.

نتیجه تحقیق اثر بخشی دهان شویه های چای سبز و کلرهگزیدین

نتایج بدان صورت بود که ابتدا و طی سه روز مصرف، میانگین شاخص پلاک در گروه چای سبز از 2.2 به یک، در گروه دارونما از 2 به 2.5 و در گروه کلر هگزیدین از 2 به 0.88 رسیده بود. کاهش شاخص لثه در گروه چای سبز از 1.1 به 0.6، در گروه دارونما از 1.1 به 2.1 و در گروه کلرهگزیدین از 1 به 0.75 رسیده بود.

معین شد که دهان شویه چای سبز می تواند شاخص پلاک و لثه را کاهش دهد. بین کلر هگزیدین و دهان شویه دارو نما در کاهش شاخص لثه تفاوت چندانی مشاهده نشد. با این حال استفاده از کلرهگزیدین برای کاهش سطح پلاک نسبت به چای سبز بیشتر رایج است.

کلرهگزیدین و دهان شویه چای سبز در کاهش شاخص پلاک موثر بوده و نشان داده اند که می توانند در کاهش شاخص لثه نیز به همان اندازه موثر باشند. از نظر شاخص های لثه و پلاک دهان شویه چای سبز و کلرهگزیدین به ترتیب پس از 72 و 24 ساعت حداقل کارایی را داشتند.

نتایج تحقیقاتی دیگر درمورد استفاده از چای سبز به عنوان دهان شویه گیاهی

اگر با حفره های دندانی زیادی دسته و پنجه نرم می کنید دلیل آن بطور خلاصه مربوط به ژنتیک، بهداشت دهان و دندان و رژیم غذایی می گردد. علت ایجاد حفره های دندانی بطور مستقیم مربوط به قند نیست زیرا باکتری ها محیط دهان را اسیدی نموده و دندان ها را نابود و به اصطلاح آن را حل می نمایند.

با مشاهده این حفره ها متوجه خواهید شد که به چه علت دهان شویه ها موثر هستند. تقریبا صرف نظر از رژیم غذایی و ژنتیک، بهداشت دهان و دندان می تواند با استفاده دهان شویه موثر واقع گردد زیرا از بروز پلاک و حفره های دندانی بیشتر جلوگیری خواهد نمود.

با این اوصاف چه دهان شویه ای بهتر است؟

برای کسانی که طعم دهان شویه شیمیایی را نمی پسندند دهان شویه چای سبز توصیه می گردد اما چگونه می توان آن را تهیه کرد؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟ آیا استفاده از آن بی خطر است؟ آیا به جای چای سبز می توان از چای سفید استفاده کرد؟

بدین منظور افرادی که مشتاق استفاده از این دهان شویه هستند ادامه مطلب را از دست ندهند:

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21021

به "چای سبز؛ یکی از بهترین دهانشویه های طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای سبز؛ یکی از بهترین دهانشویه های طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید