چیدمان مبلمان بر اساس قانون فنگ شویی

به گزارش شیوا مارکت، آیا با مفهموم فنگ شویی آشنایی دارید؟ آیا با قوانین فنگ شویی در طراحی داخلی آشنایی دارید؟ به طور کلی می توان گفت از قوانین فنگ شویی در جهت جریان انرژی به سبک صحیح در دیزاین خانه استفاده می گردد. آن چه که در این مطلب به آن پرداخته شده است، استفاده از قوانین فنگ شویی در چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن می باشد. بدون شک استفاده از نکاتی که در ادامه به بیان آن می پردازیم، می توانند در ایجاد فضایی سرشار از انرژی مثبت به شما یاری کند. اگر تمایل به آشنایی با این قوانین در چیدمان مبلمان دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. اگر به دنبال ایجاد فضایی سرشار از انرژی مثبت هستید و هم چنین می خواهید انرژی به طرز صحیحی در محیط جریان داشته باشد، پیشنهاد ما استفاده از قوانین فنگ شویی می باشد. استفاده از این قوانین در چیدمان مبلمان نیز می تواند به شما یاری کند.

چیدمان مبلمان بر اساس قانون فنگ شویی

قرار دادن کاناپه در مقابل دیوار

کاناپه یکی از قسمت های اصلی مبلمان و بزرگترین آن ها می باشد. بد نیست بدانید که چیدمان مبلمان در وسط اتاق نشیمن مغایر با قوانین فنگ شویی می باشد. در مقابل در صورتی که تمایل به پیروی از قوانین فنگ شویی در چیدمان مبلمان دارید، باید کاناپه را در مقایل یک دیوار قرار داده و سایر جایگاه ها و مبلمان تک نفره را بر اساس آن بچینید. بنابراین به طور کلی می توان گفت کاناپه به عنوان بزرگترین قسمت مبلمان باید در مقابل دیوار قرار گیرد.

عدم چسباندن مبلمان به دیوار

به یاد داشته باشید که در هنگام چیدمان مبلمان، نباید آن را به دیوار بچسبانید. این بدان معنا نیست که مبلمان باید فاصله زیادی با دیوار داشته باشد، بلکه تنها ایجاد یک فاصله کوچک نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

عدم قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره

بر اساس قانون فنگ شویی نقش پنجره ها مشابه با نقش درب خانه می باشد و به نوعی محلی برای رفت و بازگشت انرژی محسوب می گردد. قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره باعث می گردد جریان انرژی به خوبی صورت نگیرد و به همین خاطر باید از قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره خودداری نمایید.

قرار داد مبلمان مشرف به درب اصلی

بر اساس قانون فنگ شویی چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که افرادی که بر روی آن نشسته اند به خوبی افرادی که وارد اتاق می شوند را ببینند. انجام این کار باعث می گردد که فرد از ورود افراد آگاهی داشته و احساس آرامش داشته باشد. اگر امکان انجام این کار وجود ندارد، بهتر است نسبت به نصب یک آینه برای دیدن افرادی که وارد اتاق می شوند، اقدام نمایید.

استفاده از کوسن برای تزئین مبلمان

انتخاب مبلمانی که استفاد از آن راحت باشد، نکته مهمی است که باید در هنگام خرید انواع مبلمان به آن توجه داشته باشید. هم چنین تزئین مبلمان نیز می تواند ایده خوبی باشد. به این منظور استفاده از کوسن ها را از قلم نیاندازید. بر اساس قوانین فنگ شویی استفاده از کوسن ها می تواند در ایجاد حس آرامش به شما یاری کند.

اجتناب از استفاده مبلمان L شکل

استفاده از مبلمان L شکل امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . چرا که از این مبلمان می توان به راحتی در فضاهای مختلف استفاده کرد. اما استفاده از این مدل مبلمان در قوانین فنگ شویی چندان توصیه نمی گردد. با این حال اگر تمایل به استفاده از این مدل مبلمان در دیزاین اتاق نشیمن دارید، بهتر است از یک گل طبیعی در قسمت زاویه دیوار و در پشت مبلمان استفاده نمایید. این کار می تواند در به جریان انداختن انرژی به شما یاری کند.

عدم قرار دادن دو کاناپه در مقابل یکدیگر

بر اساس قوانین فنگ شویی قرار دادن دو کاناپه در مقابل یکدیگر به نوعی باعث ایجاد فضایی ناخوشایند می گردد و استفاده از آن برای افراد، چندان راحت نیست. چرا که افراد تمایل دارند در هنگام مصاحبه با یکدیگر در مرکز نباشند و به نوعی درست در مقابل یکدیگر قرار نگیرند. بنابراین اگر دو کاناپه در اختیار دارید، بهتر است در هنگام چیدمان مبلمان، کاناپه ها را به گونه ای قرار دهید که دسته ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

انتخاب مبلمان با توجه به اندازه اتاق

تناسب میان اندازه مبلمان و اتاق نشیمن نکته مهمی است که در قوانین فنگ شویی به آن اشاره شده است. چرا که استفاده از مبلمانی بزرگ در اتاقی کوچک و یا بالعکس نمای زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد نمی کند.

استفاده از مبلمان کوچک در طراحی اتاق نشیمنی بزرگ باعث می گردد فضای اتاق خالی به نظر برسد. هم چنین استفاده از مبلمان بزرگ در اتاق کوچک نیز باعث می گردد فضای اتاق شلوغ و پر هرج و مرج نمایش داده گردد.

قرار دادن مبلمان در کنار نقطه کانونی اتاق نشیمن

همان طور که قبلا اشاره شد، کاناپه باید در مقابل دیوار قرار گیرد. اما به یاد داشته باشید در صورتی که از المانی به عنوان نقطه کانونی در طراحی اتاق نشیمن استفاده نموده اید، از تقابل نقطه کانونی و مبلمان پرهیز نمایید. به این منظور بهتر است از دیواری که نزدیک به نقطه کانونی می باشد برای چیدمان و قرار دادن مبلمان استفاده نمایید. در این صورت فضای اتاق یکدست نمایش داده می گردد.

نکات پایانی

چیدمان مبلمان یکی از فاکتورهای اساسی در طراحی داخلی و دیزاین اتاق نشیمن شناخته می گردد. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه چیدمان مبلمان بر اساس قوانین فنگ شویی می باشد. استفاده از این قواعد می تواند در ایجاد فضایی پر انرژی به شما یاری کند و در به جریان انداختن انرژی در فضای خانه نقش بسزایی داشته باشد.

در چیدمان مبلمان براساس فنگ شویی فاصله مبل با دیوار چقدر است؟

هنگام چیدمان مبلمان، نباید آن را به دیوار چسباند. این بدان معنا نیست که مبلمان باید فاصله زیادی با دیوار داشته باشد، بلکه تنها ایجاد یک فاصله کوچک نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

چرا طبق قاون فنگ شویی بهتر است، دو مبل رو به روی هم قرار نگیرند؟

زیرا افراد تمایل دارند در هنگام مصاحبه با یکدیگر در مرکز نباشند و به نوعی درست در مقابل یکدیگر قرار نگیرند. بنابراین اگر دو کاناپه در اختیار دارید، بهتر است در هنگام چیدمان مبلمان، کاناپه ها را به گونه ای قرار دهید که دسته ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

در انتخاب ابعاد مبلمان، طبق قوانین فنگ شویی به چه مواردی باید توجه کرد؟

استفاده از مبلمان کوچک در طراحی اتاق نشیمنی بزرگ باعث می گردد فضای اتاق خالی به نظر برسد. هم چنین استفاده از مبلمان بزرگ در اتاق کوچک نیز باعث می گردد فضای اتاق شلوغ و پر هرج و مرج نمایش داده گردد.

بنا بر قوانین فنگ شویی چرا بهتر است مبلمان در مقابل پنجره قرار نگیرد؟

بر اساس قانون فنگ شویی نقش پنجره ها مشابه با نقش درب خانه می باشد و به نوعی محلی برای رفت و بازگشت انرژی محسوب می گردد. قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره باعث می گردد جریان انرژی به خوبی صورت نگیرد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15937

به "چیدمان مبلمان بر اساس قانون فنگ شویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیدمان مبلمان بر اساس قانون فنگ شویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید