کاربران آیفون به این 7 ویژگی گوشی های اندرویدی حسادت می کنند

به گزارش شیوا مارکت، ظاهرا هیچ گاه بحث میان کاربران اندرویدی و iOS درباره اینکه کدام سیستم عامل بهتر است؛ پایان نخواهد یافت.

کاربران آیفون به این 7 ویژگی گوشی های اندرویدی حسادت می کنند

هر دو طرف ویژگی ها و مزایایی برای افتخار کردن دارند. آیفونی ها به امنیت و سیستم رمزنگاری اطلاعات iOS می نازند و اندرویدی ها سفارشی سازی گوشی و قدرت گوگل اسیستند را به رخ می کشند.

در این مطلب نمی خواهیم مقایسه ای میان اندروید و iOS داشته باشیم یا اینکه بگوییم اندروید به خاطر این چند ویژگی بهتر از iOS است؛ بلکه به 7 ویژگی اشاره می کنیم که کاربران اندرویدی به راحتی در دسترس دارند و استفاده می کنند ولی کاربران آیفون و iOS باید در خواب ببینند:

از اپلیکیشن های خود استفاده می کنید نه اپلیکیشن هایی که گوگل می خواهد

سال ها است کاربران iOS از اپل درخواست می کنند تنظیمی قرار دهد تا اپلیکیشن جی میل را به عنوان برنامه پیش فرض ایمیل استفاده کنند.

حتی هنگامی که اپل گزینه ای برای حذف برنامه های خوش روی iOS افزود؛ شما هنوز نمی توانید از اپلیکیشن های مورد علاقه خودتان به طور پیش فرض استفاده کنید.

اما در آن سو، اندروید به شما اجازه می دهد به جای گوگل کروم، از مرورگر فایرفاکس یا اپرا به عنوان مرورگر وب پیش فرض استفاده کنید. همین طور، می توانید اپلیکیشن پیام رسانی متنی گوگل را پیش فرض قرار دهید تا از هر اپلیکیشن پیام رسانی متنی شخص ثالث دیگری مانند RCS و iMessage اپل استفاده کنید.

مشاهده اینکه چه اپلیکیشن هایی در اندروید پیش فرض هستند؛ کار سختی نیست. وارد اپلیکیشن Settings شده و به راستا Apps & notifications > Default apps بروید. برای تغییر یک تنظیم اپلیکیشن پیش فرض، گروه اپ را انتخاب (مانند Phone app یا Browser app) و گزینه مورد نظر خودتان را تیک بزنید.

گوگل اسیستنت یک برگ برنده است

کاربران iOS دستیار صوتی دیجیتالی سیری را دارند و کاربران اندروید از دستیار گوگل اسیستنت بهره می برند.

بی شک، گوگل اسیستنت یک دستیار صوتی پیشرفته تر با قابلیت ها و ابزارهای بسیار بهتر و پیشگام تر از سیری اپل است. مهم ترین برتری دستیار صوتی اندرویدی ها، دسترسی به پایگاه بزرگ اطلاعاتی گوگل است.

گوگل اسیستنت با تمام بخش های گوشی و اپلیکیشن های آن یکپارچه شده است تا به شما بگوید چه زمانی باید از خانه خارج شوید تا به جلسه بعدی خود برسید یا چقدر در راه هستید و شرایط ترافیک چگونه است.

این دستیار می تواند با بلندگوهای هوشمند، دستگاه های اینترنت اشیا، روترهای بی سیم و برخی محصولات اختصاصی خود گوگل یا شرکت نست نیز جفت و سازگار شود تا از راه دور بتوانید خانه خود را کنترل کنید و مثلا چراغ سالن را روشن یا دوربین های امنیتی را چک کنید.

کاربران آیفون می توانند اپلیکیشن گوگل اسیستنت را نصب کنند ولی دستیار صوتی پیش فرض آن ها نیست و نمی توانند روزانه با برخی دستورات صوتی کارهای خود را پیش ببرند.

استفاده از دو اپلیکیشن همزمان با حالت split-screen

اگرچه در iPadOS 13 می توان چندین اپلیکیشن را با هم و در یک زمان باز و استفاده کرد ولی هنوز iOS 13 و کاربران آیفون نمی توانند چنین کاری کنند.

کاربران اندرویدی از سال 2016 و در اندروید 7 نوقا یک مود یا حالت split-screen برای اپلیکیشن ها دارند تا دو اپلیکیشن را به طور همزمان باز و استفاده کنند. مثلا، می توانند همزمان اپلیکیشن مخاطبین و مسنجر فیسبوک را با هم باز کنند.

هنوز مشخص نیست چرا اپل این ویژگی را به iOS نیاورده است ولی گفته می شود در iOS 14 شاهد آن خواهیم بود.

در اندروید رفتن به حالت split-screen بسیار ساده است. در شرایط multitasking view، بالای کارت های multitasking یک آیکون اپلیکیشن ها مشاهده می کنید. با زدن روی آن وارد حالت split-screen شده و می توانید اپلیکیشن دوم را هم انتخاب کنید و بعد اندازه پنجره هر اپ را به طور دستی تنظیم کنید.

البته، حالت split-screen در گوشی های برندهای مختلف کمی متفاوت است.

سفارشی سازی صفحه خانگی دقیقا مطابق چیزی که دوست دارید

رویکرد اپل نسبت به صفحه خانگی این است که همه اپلیکیشن های نصب شده در یک مدل شبکه ای محکم و چندین صفحه ای کنار هم چیده شوند.

در اندروید رویکرد دوگانه ای نسبت به صفحه خانگی اتخاذ شده است و یک صفحه اصلی و یک دراور اپلیکیشن ها داریم. به این ترتیب، شما می توانید هر برنامه ای که دلخواه تا است را در هر مکانی از صفحه خانگی قرار دهید. می توانید اپلیکیشن ها را پوشه بندی کنید و گروهی از برنامه ها بسازید.

فایده رویکرد اندروید این است که یک صفحه خانگی کاملا سفارشی و دلخواه خودتان می سازید. در اندروید از ویجت های متنوع و با اندازه های مختلف پشتیبانی می شود.

می توانید با لانچرها کل گوشی را سفارشی سازی کنید

لانچرها مظهر سفارشی سازی در اندروید هستند. این اپلیکیشن ها به شما اجازه می دهند به طور کامل نحوه تعامل خود با اجزای مختلف سیستم عامل از جمله صفحه خانگی، اپ دراورها، آیکون اپ ها در گوشی و هر چیز دیگری را تغییر دهید.

لانچرها باعث شخصی سازی گوشی تلفن می شوند و شما می توانید روی هر جنبه ای از نحوه رفتار یا ظاهر گوشی خود کنترل و اعمال سلیقه داشته باشید.

لانچرهایی مانند Nova Launcher ،Microsofts Launcher ،Apex Launcher و Action Launcher باعث می شوند گوشی خود را پر زرق و برق کنید. به طور مثال، لانچر معروف دیگری در اندروید به نام Evie اجازه می دهد نوار جست وجو را برای یافتن هر نوع اپلیکیشن یا هر چیزی دیگری در گوشی اندرویدی سفارشی سازی کنید.

تصور اینکه اپل روزی در iOS به کاربران اجازه چنین کارهایی را بدهد؛ بسیار سخت است.

تصاویر پس زمینه به طور اتوماتیک تغییر می کنند

اگر در اندروید وقت و حوصله کافی برای کار با لانچرها نداشته باشید و از سوی دیگر تصویر پس زمینه گوشی برایتان خسته کننده شده باشد؛ نیازی نیست به طور دستی اقدام به عوض کردن تصویر کنید یا اینکه هر روز در اینترنت به دنبال تصاویر پس زمینه جالب بگردید.

اپلیکیشن Wallpapers گوگل هر روز تصاویر پس زمینه صفحه خانگی یا تصاویر صفحه قفل گوشی را تغییر می دهد؛ بدون اینکه نیاز باشد شما کار خاصی انجام دهید.

در این برنامه چندین دسته و سبک تصویر پس زمینه برای انتخاب هست. موردهای مطابق علاقه تان را انتخاب کنید و فقط هر روز صبح از دیدن یک تصویر جدید لذت ببرید.

همزمان فیلم و متن تماشا کنید

اگر اخیرا از برنامه گوگل مپس استفاده کرده باشید؛ هنگامی که می خواهید به پیامکی جواب بدهید؛ متوجه شدید پنجره گوگل مپس به صورت کوچک شده در گوشه تصویر دیده می شود و کاملا هم بی درنگ و آنلاین است.

در واقع، گوگل از سال 2017 و با انتشار اندروید اوریو قابلیت نمایش همزمان متن و عکس یا ویدیو را روی گوشی های اندرویدی فراهم کرد.

علاوه بر گوگل مپس و دیگر اپلیکیشن های ویدیویی، طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها از این ویژگی پشتیبانی می کنند. مثال دیگر، تماشای همزمان یوتیوب و خواندن پیام ها در سایتی مانند رددیت است.

کافی است روی پنجره کوچک گوشه تصویر ضربه ای بزنید تا بزرگ شود و از حالت کوچک شده دربیاید. این قابلیت تصویر در تصویر را روی آیفون نداریم.

منبع

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19723

به "کاربران آیفون به این 7 ویژگی گوشی های اندرویدی حسادت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران آیفون به این 7 ویژگی گوشی های اندرویدی حسادت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید