کتابفروشی ها گِلی شدند

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، دیوید آلموند نویسنده انگلیسی ادبیات نوجوانان، متولد سال 1951 است و کوشش خود برای نویسندگی را از دوران نوجوانی با مطالعه آثار نویسندگان و همچنین نوشتن داستان های خود، آغاز کرد.

کتابفروشی ها گِلی شدند

این کتاب او درباره نوجوانی به نام استپان است که با عمه خود به شهری مهاجرت می نماید و در آن جا با چند نوجوان دیگر دوست می گردد. این گروه تصمیم می گیرند با یک باند بزهکار مبارزه نمایند. رمان گِل از این نویسنده مانند ترجمه فارسی دیگر آثارش، توسط انتشارات آفرینگان چاپ شده است. این ناشر، پیش تر 3 رمان پدر اسلاگ، چشم بهشتی و اسکلیگ و بچه ها را از این نویسنده به چاپ رسانده که ترجمه آن ها را نسرین وکیلی انجام داده است.

نسخه اصلی کتاب در سال 2006 با عنوان Glay به چاپ رسیده است. این رمان 3 بخش کلی دارد که به قسمت های کوچک تر تقسیم می گردد و در مجموع کتاب شامل 59 قسمت می گردد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

ماریا دست تکان داد. بی توجه به او، صورتم را به طرف تلویزیون برگرداندم. از گوشه چشمم دیدم که او دست فرانسیس را گرفت و کشید و برد.

مادر گفت: مطمئنی؟

هیولا غرش کرد.

به تندی گفتم: آره، آره بابا!

پدر گفت: دیوی! بس کن!

گفتم: خب، معطل چی هستید! یالا دیگر، بیایید حساب من لعنتی را برسید!

پدر کاری را که انجام می داد، رها کرد و به من زل زد.

گفت: برو توی آن اتاق لعنتی خودت.

به طرف بالای پله ها هجوم بردم، برگشتم پیش آن جسم، خون، رعب و وحشت. تمام بعد از ظهر آ ن جا ماندم. از قفسه دیوار اتاقم بالا رفتم. خودم را به زحمت بالا کشیدم تا اولین لوازم و اسباب بازی هایم را پیدا کنم؛ جغجغه، خانه سازی، مداد شمعی، تخته سیاه و جعبه خمیربازی قدیمی ام را پیدا کردم. همه رنگ ها مخلوط شده و به رنگ خاکستری و خاک درآمده بود. خمیر مثل سنگ سفت بود اما وقتی با انگشت هایم آن را ورز دادم، نرم شد. به یاد آوردم که حیوان، ماهی، پرنده و مدل های کوچکی با خمیر درست می کردم که موجب جلب توجه پدر و مادرم بود...

این کتاب با 311 صفحه، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19121

به "کتابفروشی ها گِلی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابفروشی ها گِلی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید