کدام تغییرات در بدن از علائم چاقی هستند؟

به گزارش شیوا مارکت، گاهی در متابولیسم بدن تغییراتی رخ می دهد که به گفته متخصصان می تواند از علائم چاقی باشد.

کدام تغییرات در بدن از علائم چاقی هستند؟

به گزارش خبرنگار افزایش وزن فقط کمد لباس شما را محدود نمی نماید بلکه عزت نفس شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد. طبق برآورد متخصصان تغذیه، در بدن تغییراتی رخ می دهد که می تواند به معنای افزایش وزن و چاقی باشد که البته باید جدی گرفته گردد. در ادامه به بعضی از این علائم اشاره شده است.

یکی دیگر از مسائل خواب مرتبط با افزایش وزن، آپنه انسدادی خواب است که در آن، مجاری هوایی فوقانی در هنگام خواب مسدود شده و باعث کاهش یا توقف جریان هوا می گردد. احساس سنگینی در ناحیه گردن شب هنگام، از علائم افزایش وزن است که می تواند راه هوایی شما را تنگ کند و خطر ابتلا به آپنه خواب را افزایش دهد. هنگامی که بهتر بخوابید، بدن شما بهتر می تواند به هر روش دیگری که برای کاهش وزن استفاده می کنید، جواب دهد.

کدام تغییرات در بدن از علائم چاقی هستند؟

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، 23 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده مبتلا به آرتریت هستند و شایعترین نوع آن استئوآرتریت است که در اثر سایش و پارگی مفاصل ایجاد می گردد. به گفته انستیتوی ملی سالمندی، در این شرایط علائمی مانند درد، سفتی و تورم در مفاصل می تواند بدتر گردد که در این میان افزایش وزن نیز می تواند به پیشرفت بیماری یاری کند. افزایش وزن و چاقی از عوامل مهم تاثیرگذار در بالا بردن خطر ابتلا به آرتروز دست و زانو هستند. از سوی دیگر کاهش وزن می تواند فشار روی زانو ها را تسکین دهد.

بیماری کوشینگ از جمله بیماری هایی است که می تواند متابولیسم را کُند کند. در پی این اختلال، غده فوق کلیوی بیش از حد معمول کورتیزول به بدن آزاد می نماید، که اغلب باعث ایجاد ضربه در گردن و افزایش وزن شکم می گردد. افرادی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این عارضه هستند که برای مدت طولانی از دوز بالای داروی کورتیکواستروئید استفاده می نمایند. بیماری کوشینگ یک بیماری سیستمیک است که بر روی اندام های مختلف تأثیر می گذارد و باعث چاقی، تجمع چربی و افزایش وزن غیر طبیعی می گردد. شایع ترین علائم آن چاقی مرکزی، توزیع مجدد چربی در گردن و صورت، ضعف عضلات، فشار خون بالا و کبودی است. درمان برای بازگشت فراوری کورتیزول بدن به حد نرمال وجود دارد.

براساس تحقیقات انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان بیش از هر سرطان دیگری در دستگاه فراوری مثل زنان، مرگ و میر داشته است. با این حال علائم آن در مراحل اولیه تعیین نیست، بنابراین تشخیص آن سخت است. علائم متداول برای زنان مبتلا به سرطان تخمدان درد شکم و تورم یا نفخ است. البته گاهی اوقات این علائم می تواند ناشی از جمع شدن مایعات یا آسیت در شکم باشد. اما برای هر افزایش وزن ناگهانی یا غیر قابل شرح باید به پزشک مراجعه گردد. این ها از علائم شایع سرطان تخمدان است که ممکن است نادیده گرفته گردد.

کدام زنان بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان هستند؟

از نشانه های رشد غیر سرطانی به نام فیبروم می تواند پشت دستگاه شکم، احساس سنگینی در شکم و دوره های قاعدگی سنگین باشد. زنان مبتلا به فیبروم یا تومور های خوش خیم در عضله ممکن است افزایش وزن را تجربه نمایند. طبق برآوردها، بین 40 تا 80 درصد از زنان دارای فیبروم هستند. خوشبختانه خطر جدی ای آن ها را تهدید نمی نماید و اغلب این علائم پس از یائسگی از بین می فرایند؛ اما اگر باعث ایجاد علائم ناخواسته مانند افزایش وزن شوند، ممکن است فرد برای درمان متوسل به دارو یا جراحی گردد.

از علائم شایع یبوست کرنش، مدفوع سخت، احساس دفع ناقص، بی اشتهایی باشد. این علائم به دلیل تأخیر طولانی مدت در مدفوع در روده بزرگ، باعث افزایش وزن می شوند. هیدراتاسیون مناسب، نرم نماینده مدفوع و رژیم غذایی پر فیبر رایج ترین راه های بهبود علائم یبوست است. یبوست همچنین می تواند نشانه مسائل جدی تری مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا سرطان روده بزرگ باشد، بنابراین اگر همچنان ادامه داشت، باید به پزشک مراجعه گردد.

هنگامی که مجموعه ای از باکتری های خوب در روده شما از بین رود، می تواند باعث رشد باکتری های کوچک روده (SIBO) گردد. بسیاری از بیماران مبتلا به SIBO علائمی مانند نفخ، نفخ شکم، درد شکم یا اسهال دارند. بعضی از این علائم می توانند باعث افزایش وزن شوند. رژیم غذایی، پروبیوتیک ها و احتمالاً آنتی بیوتیک ها می توانند به درمان SIBO یاری نمایند.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15093

به "کدام تغییرات در بدن از علائم چاقی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام تغییرات در بدن از علائم چاقی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید