کشف فسیل نژاد جدیدی از گربه سانان

به گزارش شیوا مارکت، اخیرا محققان پیروز به کشف فسیل یک شیر کوچک از نسل گربه سانان کیسه دار در استرالیا شده اند.

کشف فسیل نژاد جدیدی از گربه سانان

به گزارش خبرنگار ، تحقیقات اخیر در استرالیا یک نوعی از گربه سانان ناشناس را شناسایی نموده که مربوط به 35000 سال پیش می شوند. این شیر که مانند یک کانگورو کیسه دار بوده به گربه های امروزی شباهت داشته است با این فاوت که دندان های تیز این جانور قادر بودند تا یک استخوان را به کلی نابود نمایند. این کشف یک نسل جدید از گربه سانان و شیر ها را به محققان معرفی نموده است.

باستان شناسان دانشگاه New Sout Wales باقی مانده یک شیر کوچک را در منطقه میراث جهانی ریورسلیگ استرالیا منطقه کوئینزلند پیدا کردند. لازم به ذکر است که این منطقه، محل محبوب دانشمندان و محققان برای یافتن فوسیل ها است که سال هاست به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. برای مدت طولانی محققان فکر می کردند این جانوران از نسلی منقرض شده حیوانات اولیه اند، اما با توجه بیشتر در تحقیقات اخیر به جمجمه پایینی این حیوانات آن ها متوجه شدند که این ها در واقع شیر های کیسه داری هستند که بسیار به نژاد گربه ها شباهت دارند.

یکی از محققان دانشگاه مذکور طی مصاحبات خود گفته است: هر چقدر که ما بیشتر به فسیل های این چنینی دست پیدا کردیم، متوجه شدیم که تصورات ابتدایی ما کاملا اشتباه بوده و گروه نژادی این حیوانات آن چه تصور می کردیم نیست وی در ادامه صحبت های خود اضافه نمود: این حیوان کیسه دار از نژادی بود که تا حالا دیده نشده بود و کاملا از ریشه نژاد های جدیدی به وجود آمده بود.

همچنین این افراد در آخر با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کردند که این موجود نسل جدید و کشف نشده ای از کیسه داران و گربه سانان است. محققان بر این باورند که نمونه تازه کشف شده گربه سانان بر روی درختان زندگی می نموده و با شکار پرنده، مار و حیوانات کوچک روز های خود را می گذرانده است. این حیوانات 35000 سال پیش منقرض شدند در نتیجه محققان کوشش دارند تا متوجه شوند چه چیزی به نسل این موجودات سرانجام داده است. این افراد تا به امروز سر نخی در این رابطه پیدا نکردند اما به نظر می آید علت انقراض نسل این حیوانات تمایل آن ها به زندگی فردی و دوری از هم نوعان باشد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19333

به "کشف فسیل نژاد جدیدی از گربه سانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف فسیل نژاد جدیدی از گربه سانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید