گالری های بزرگ جهان نیازمند یاری شرکت های دخانیات

به گزارش شیوا مارکت، موزه های هنری جهان و یاری های شرکت های دخانیات

پس از اینکه تعداد زیادی از موزه های هنری جهان از پذیرش حمایت های اقتصادی شرکت های دخانیات و داروسازی انصراف دادند، ادامه فعالیت های موزه های بزرگ دچار چالش شده است. بر اساس گزارش ایسنا به نقل از مجله هنری فریز که به وضعیت گالری ها و موزه های مطرح جهان پرداخته است، این حقیقت فاش شده که بخش عظیمی از این موزه های هنری، در اختیار کسانی است که عمده درآمد خود را به وسیله خرید و فروش و یا فراوری دخانیات به دست آورده اند. وقتی صحبت از یاری های اقتصادی می گردد، گالری ها و موزه های هنری جهان خود را در بازی دو سر باخت از شرکت های دخانیات می بینند. ماه گذشته، گالری ملی پرتره لندن، یاری یک میلیون پوندی را از خانواده سکلر را نپذیرفت. از آن موقع به بعد سایر گالری ها و موزه های هنری جهان که معتبر نیز می باشند از جمله موزه تیت، موزه گوگنهایم و موزه برلین از پذیرش حمایت های این خانواده ممانعت کردند. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

گالری های بزرگ جهان نیازمند یاری شرکت های دخانیات

خانواده سکلر مالک کارخانه داروسازی پاردو فارما می باشد که متهم به فریب بیماران و پزشکان در خصوص خطرات ناشی از محصولات اعتیادآور خود، مانند اکسی کدون شده است. بر اساس اصول اخلاقی، این شرکت های داروسازی دیگر نمی توانند از نام خود به عنوان حامی هنر و فرهنگ استفاده کند، اما از سوی دیگر باید توجه داشت که برای این موزه های هنری دنیا که بیشتر آن ها برای بقای گالری ها و ساختار خود به شدت وابسته به موسسات خصوصی و شرکت های دخانیات هستند، انصراف دادن از قبول این یاری های اقتصادی، آسان نخواهد بود. با این حال مسئولان این موزه های هنری دنیا معتقدند که در صورت ادامه حمایت های اقتصادی این خانواده، آمار فروش بلیت ها دچار کاهش شده و اعتبار آن ها نیز زیر سوال خواهد رفت.

از طرف دیگر شرکت های دخانیات که به طور معین مسوول مرگ تعداد بیشتری از افراد نسبت به خانواده سکلر می باشند، از جمله دیگر حامیان بزرگ گالری ها و موزه های هنری دنیا می باشند اما همیشه مورد هدف قرار نگرفته و یاری های خود به گالری ها و موزه های هنری دنیا را ادامه داده اند. بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان دنیای بهداشت، سالانه 480 هزار نفر تنها در ایالات متحده جان خود را به دلیل استفاده یا قرار دریافت در معرض دخانیات از دست می دهند. با این حال اعتراضات و نارضایتی های بسیار کمی در خصوص ممانعت از حمایت تولیدکنندگان و شرکت های دخانیات از گالری ها و موزه های هنری دنیا انجام شده است.

از آنجایی که میزان حمایت اقتصادی دولت از گالری ها و موزه های هنری دنیا در بسیاری از کشورها به اندازه کافی نبوده است، بنابراین بیشتر این گالری ها گزینه ای نداشته تا به همکاری با موسسه های خصوصی مانند شرکت های دخانیات برای یاری به پیشبرد اهدافشان ندارند. جدای از مسائل پیش آمده در خصوص پذیرفتن و یا نپذیرفتن یاری های اقتصادی شرکت های داروسازی و دخانیات، حقیقت این که بقای بسیاری از معتبرترین گالری ها و موزه های هنری دنیا به موسسه های خصوصی و شرکت های ثروتمند مانند شرکت های دخانیات وابسته است و این موضوع توجه بسیاری را به سوی خود جلب نموده است.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4788

به "گالری های بزرگ جهان نیازمند یاری شرکت های دخانیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری های بزرگ جهان نیازمند یاری شرکت های دخانیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید