یونیسف: 1722 کودک عراقی در حملات داعش جان باختند

به گزارش شیوا مارکت، صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز در جدیدترین گزارش خود خاطرنشان کرد که 1722 کودک عراقی در طول چهار سال در حملات گروه تروریستی داعش کشته شدند.

یونیسف: 1722 کودک عراقی در حملات داعش جان باختند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المعلومه، صندوق یونیسف در این گزارش آورده است: با وجود سرانجام به اصطلاح خلافت خودخوانده داعش، شرایط امنیتی همچنان شکننده است و بچه ها عراقی در معرض خشونت قرار دارند.

این گزارش اضافه نمود: مدارس آسیب دیده اند و دسترسی بچه ها به آموزش با مانع روبرو شده است. رسیدن یاری های انسانی با چالش روبرو است و همچنان آلودگی خاک عراق به خاطر مواد منفجره برجای مانده از جنگ و بمب بسیار نگران کننده است.

یونیسف گفت: حدود 1722 کودک در دوره زمانی این گزارش کشته شده یا دچار معلولیت شده اند. داعش حدود 286 کودک را سربازگیری نموده است. حملات به طور خاص به مدارس آسیب رسانده است. آمارها از وجود 236 حادثه علیه مدارس حکایت دارد. علاوه بر آن، 79 مدرسه مورد استفاده نظامی از سوی داعش قرار گرفته است.

این گزارش توضیح داد: شرایط اهالی آواره ناگوار بوده است؛ به ویژه که بیش از دو میلیون و 200 هزار آواره غیرنظامی وجود داشتند که یک میلیون نفر از آنها دستکم کودک بودند که در محدوده زمانی این گزارش، در داخل عراق آواره شدند.

یونیسف تاکید نمود: کوشش برای بازخواست عاملان این اقدامات از جمله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت برای بازگرداندن قربانیان داعش از جمله بچه ها امری لازم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15616

به "یونیسف: 1722 کودک عراقی در حملات داعش جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونیسف: 1722 کودک عراقی در حملات داعش جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید