382 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در دامغان وجود دارد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مجد صبح شنبه در ششمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری دامغان به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه 382 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در دامغان وجود دارد، ابراز داشت: از این میزان 132 هکتار مساحت محدوده بافت تاریخی و 52 هکتار دیگر محدوده سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه نشینی است.

382 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در دامغان وجود دارد

وی بابیان اینکه یک هزار و 565 هکتار مساحت دامغان است، اضافه نمود: طبق سند چشم انداز 1404 برای دستیابی به عدالت اجتماعی می بایست در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد و به منظور مبارزه با فقر و محرومیت این مناطق بازآفرینی و احیاء گردد.

شناسایی 29 محله کم برخوردار

فرماندار دامغان بابیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی باید برای احیاء مناطق دارای بافت های فرسوده و ناکارآمد کوشش نمایند، ابراز داشت: 29 محله کم برخوردار در بافت های تاریخی و ناکارآمد شهر دامغان شناسایی شد که 10 طرح بازآفرینی در بخش های فرهنگی، خدماتی و ورزشی این محلات پس از تصویب و تأمین اعتبار اجرا می گردد.

مجد ضمن اشاره به اینکه مردم نقش محوری در فرآیند بازآفرینی شهری دارند، توضیح داد: این طرح از برنامه های ویژه دولت است و اجرای آن از مهم ترین اهداف برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: حرکت پر شتاب و گسترده در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری لازم است و باید بر اطلاع رسانی به مردم در راستای بهره مندی از تسهیلات و نیز برنامه ریزی های لازم از سوی دستگاه های متولی اجرای این طرح، کوشش گردد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1659

به "382 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در دامغان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "382 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در دامغان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید