40 میلی متر باران در یازدهمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی گرمای هوا در یازدهمین روز تابستان بیشتر شهرهای کشور را فرا گرفته که در شبانه روز گذشته ارتفاع بارش های تابستان در ایستگاه بارانسنجی انجیرک از توابع شهرستان مهرستان به 40 میلی متر رسید.

40 میلی متر باران در یازدهمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به طور کلی در شبانه روز گذشته آسمان تابستان در 38 ایستگاه بارانسنجی سیستان و بلوچستان بارانی بود به طوریکه میزان بارش در 17 ایستگاه بیبش از 10 میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: سامانه همرفتی شبانه روز گذشته 9 شهرستان خاش، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، قصرقند، راسک، مهرستان، سیب سوران و سراوان را فرا گرفت و در بعضی نقاط منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه های محلی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه ها تا این موقع بیشترین بارش ها به ترتیب از ایستگاه هایانجیرک مهرستان با 40، گشت سراوان و تیغ آب دامن ایرانشهر 31، چاهوک مهرستان 26، شهر فنوج و ایستگاه دستگرد نیکشهر 25 و رحمان آباد ایرندگان خاش 24 میلی متر گزارش شده است.

حیدری با بیان اینکه بارش های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی افزایش ابر و بارش های رگباری همچنان الگوی ثابت دو روز آینده نیمه جنوبی استان است.

وی اضافه نمود: با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، پیش بینی می گردد. بنابراین توصیه می گردد مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری نمایند.

حیدری در بخش دیگری به شدت دریافت وزش بادهای 120 روزه از آدینه پیش رو در شمال استان اطلاع داد و گفت: وزش این بادها علاوه بر پنج شهرستان شمال استان، با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می گیرد.

وی ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در بعضی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می نماید.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21368

به "40 میلی متر باران در یازدهمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 میلی متر باران در یازدهمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید