5 خاصیت جو برای سلامتی

به گزارش شیوا مارکت، جو از جمله پرکاربردترین غلات در دنیا است که به دلیل برخورداری از مواد معدنی و ویتامین های سرشار برای سلامتی فوائد بسیاری دارد.

5 خاصیت جو برای سلامتی

به گزارش خبرنگاران، ابتدا این گیاه در مصر باستان و در دوران بین النهرین کشت می شد اما در سال های 18-2017 اتحادیه اروپا به صندلی نخست فراوریکنندگان این نوع از غلات در دنیا دست پیدا کرد. در آن سال فراوری دنیای جو حدود 142.37 میلیون تن بوده است.

سالم ترین نوع این غله جو پوست کنده است. از آنجاییکه غلات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند مصرف مرتب از آن برای سلامت مفید خواهد بود. در ادامه سایت مدیکال دیلی به بعضی از فوائد این نوع غله اشاره نموده است.

هضم غذا

جو حاوی فیبر مورد احتیاج برای تنظیم حرکت روده است. همچنین این ماده خوراکی با متوازن ساختن باکتری های خوب روده سلامت آن را حفظ می نماید. مطالعه صورت گرفته در سال 2003 نشان داد مصرف جو در زنان برای مدت چهار هفته سوخت و ساز بدن و عملکرد روده آنان را تقویت می نماید. همچنین نتایج بعضی مطالعات حاکی از آن است که میزان فیبر موجود در جو می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده نقش مهمی داشته باشد.

کاهش وزن

فیبر از خاصیت کاهش میزان اشتها برخوردار است و موجب می گردد فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد، در نتیجه به کاهش وزن یاری می نماید. مطالعه صورت گرفته در سال 2008 نشان داد مصرف جو برای مدت شش هفته وزن را کاهش داده و با تحریک حس سیری از میزان گرسنگی می کاهد.

مسائل قلبی عروقی

از مواد مغذی موجود در جو می توان به ویتامین B3، تیامین (ویتامین B1)، سلنیوم، مس و منیزیم اشاره نمود. این مواد معدنی در کاهش میزان کلسترول و فشار خون که فاکتورهای مهمی در بروز بیماری قلبی به حساب می آیند، موثر است. این نوع غله به پاکسازی عروق خونی و کاهش التهاب یاری می نماید.

سرطان

ماده معدنی سلنیوم که به ندرت در مواد غذایی یافت می گردد در جو وجود دارد. سلنیوم از این ویژگی برخوردار است تا چندین ترکیب سرطان زا را از بین ببرد. همچنین سلنیوم برای عملکرد آنزیم کبد حیاتی است. همچنین این ماده معدنی با فعال ساختن سلول های T به هنگام ضرورت در عملکرد صحیح سیستم ایمنی نقش دارد.

سلامت استخوان

جو حاوی مواد معدنی منگنز، منیزیم و فسفر است که تمامی آن ها در داشتن ساختار استخوانی سالم، استخوان سازی و به طور کلی استحکام استخوان ها نقش دارند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9467

به "5 خاصیت جو برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خاصیت جو برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید