5 رکوردی که لیونل مسی می تواند در سال 2020 به ثبت برساند

به گزارش شیوا مارکت، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در سال جدید میلادی می تواند 5 رکورد دیگر را به نام خود ثبت کند.

5 رکوردی که لیونل مسی می تواند در سال 2020 به ثبت برساند

به گزارش لیونل مسی با کسب ششمین توپ طلا در سال 2019 قصد دارد تسلط خود را بر دنیای فوتبال در سال آینده نیز تضمین کند.

سایت فاکس اسپورتس آسیا، پنج رکوردی را که ستاره بارسلونا می تواند در سال 2020 بشکند، جمع آوری کرده است.

1. سبقت از پله

پله، اسطوره برزیلی و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال، رکورد بیشترین تعداد گل برای یک باشگاه واحد را دارد. بین سال های 1956 و 1974، پله 643 گل برای سانتوس در برزیل به ثمر رساند. از سوی دیگر، مسی در رقابت ها 618 گل برای بارسلونا زده است.

این ستاره آرژانتینی فقط برای رسیدن به پله فقط به 25 گل نیاز دارد و با آمادگی که اخیراً نشان داده، سبقت از اسطوره برزیلی در سال 2020 کار دشواری نخواهد بود.

2 - بیشترین گل فصل های لیگ قهرمانان اروپا

لیونل مسی در 15 دوره حضور متوالی خود در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی رقابت ها گل زنی کرده و سال آینده نیز با بارسلونا در بازی ها حضور خواهد داشت، مطمئناً او این آمار را به 16 خواهد رساند.

در حال حاضر رایان گیگز، اسطوره منچستریونایتد با گلزنی در 16 دوره لیگ قهرمانان اروپا رکورد دار گلزنی در بیشترین ادوار این رقابت هاست و مسی در صورت گلزنی در 2019/20 سال آینده به او می رسد.

حتی کریستیانو رونالدو، رقیب دیرینه مسی هم فرصت گلزنی در شانزدهمین فصل خود را در سال آینده دارد.

3 - بیشترین هتریک در لیگ قهرمانان اروپا

در حال حاضر مسی به همراه کریستیانو رونالدو با هشت هت تریک به طور مشترک در صدر فهرست لیگ قهرمانان واقع شده است.

با حضور در فصل 20120-2019 که اکنون وارد مرحله حذفی خود شده است، هر دوی آن ها شانس تبدیل شدن به بازیکنی با بیشترین هتریک را دارند.

4 - پیشی دریافت از تلمو زارا در کسب جایزه پی چی چی

مسی می تواند که پیروز شده 6 بار جایزه پی چی چی (بهترین گلزن فصل لالیگا) را به دست آورد و با تلمو زارا بازیکن اسبق اتلتیک بیلبائو برابر شود، سال آینده می تواند با کسب هفتمین عنوان از زارا عبور کند.

لیونل مسی با 13 گل زده به عنوان بهترین گلزن لالیگا وارد سال 2020 خواهد شد. کریم بنزما، ستاره رئال مادرید با 12 گل در تعقیب او است.

اگر ستاره آرژانتینی پیروز شود صدرنشینی خود را حفظ کند، فصل را با کسب هفتمین جایزه پی چی چی، که به بهترین گلزن برتر لالیگا در هر فصل اهدا می شود، به پایان خواهد رساند. او بدین ترتیب از تلمو زرا، پیشکسوت افسانه ای اتلتیک بیلبائو که شش جایزه پی چی چی را از آن خود کرد، پیشی خواهد گرفت.

5 بیشترین حضور در ال کلاسیکو با بارسلونا

لئو مسی به تازگی با رکورد ژاوی، هم تیمی سابق خود و اسطوره بارسلونا در بازی در 42 ال کلاسیکو برابری کرده است و با توجه به اینکه این آرژانتینی سال آینده (2020) حداقل در 2 ال کلاسیکو دیگر بازی خواهند کرد، او رکورد هافبک افسانه ای اسپانیایی را پشت سر خواهد گذاشت.

در فهرست بازیکن بارسلونا که بیشترین حضور را در ال کلاسیکو دارند، آندرس اینیستا (38)، سرخیو بوسکتس (37)، جرارد پیکه (34) و کارلس پویول (32) در رده های بعدی قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14842

به "5 رکوردی که لیونل مسی می تواند در سال 2020 به ثبت برساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 رکوردی که لیونل مسی می تواند در سال 2020 به ثبت برساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید