DxOMark تفاوت دوربین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون S22 اولترا را فاش کرد

به گزارش شیوا مارکت، سامسونگ اگرچه قدرتمندترین گوشی هوشمند سال 2022 خود یعنی گلکسی S22 اولترا را در دو نسخه با پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 روانه بازار کرد، اما هر دو به یک سخت افزار دوربین متکی هستند. باید خاطر نشان کنیم که ISPهای مختلف در دو پردازنده مذکور منجر به ارائه کیفیت متفاوت تصویر می شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. وب سایت DxOMark گزارش آنالیز دقیق دوربین گلکسی S22 اولترا با پردازنده کوالکام را در حالی منتشر نموده که این وب سایت پیش تر نسخه با پردازنده اگزینوس این گوشی را نیز مورد آنالیز قرار داده بود. اگرچه DxOMark به هر دو نسخه از این گوشی پرچم دار امتیاز 131 را داد، اما به شرح بعضی تفاوت ها در کیفیت تصاویر این دو گوشی نیز پرداخته که در ادامه آن ها را آنالیز می کنیم.

DxOMark تفاوت دوربین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون S22 اولترا را فاش کرد

DXOMARK، بنچمارکی مستقل است که به صورت علمی دوربین های عکاسی، لنزها و دوربین تلفن های هوشمند را آنالیز می نماید. این وب سایت معتبر در تازهترین تست خود دوربین گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ با پردازنده اگزینوس را مورد آزمایش قرار داده و آن را با نسخه اسنپدراگون این گوشی مقایسه نموده است. طبق اطلاعات منتشر شده از این وب سایت، نسخه اسنپدراگون S22 اولترا نویز تصویر کمتری نسبت به همتای اگزینوسی خود فراوری می نماید. البته باید خاطر نشان کنیم که تصاویر گرفته شده با نسخه اسنپدراگون این گوشی گاهی اوقات نویز زیادی دارد، اما در مجموع می توان گفت که از این نظر در نسخه اسنپدراگون این گوشی تصاویر با نویز کمتری ثبت می شوند.

به نظر می رسد که پردازنده سیگنال تصویر (ISP) نسخه اسنپدراگون S22 اولترا در به حداقل رساندن نویز تصاویر نسبت به همتای اگزینوسی خود عملکرد بهتری دارد. در عوض، نسخه اگزینوسی این گوشی در شرایط نوری کم تصاویر واضح تری از دوربین تله فوتو ثبت می نماید. در این مقوله باید بگوییم که تصاویر تله فوتو گرفته شده با نسخه اسنپدراگون این گوشی بیشتر شبیه به تصاویر آثار باستانی است.

در مجموع باید گفت که هر دو نسخه از این گوشی هوشمند قدرتمند سامسونگ تصاویر باکیفیتی را ثبت می نمایند و نسبت به قلب تپنده ای که دارند، تصاویر ثبت شده آن ها مزایا و معایب خاص خود دارد. بد نیست یادآوری کنیم قدرتمندترین گوشی سال 2022 سامسونگ، یعنی گلکسی S22 اولترا از قابلیت های بی نظیری بهره می برد. بدیهی است که سامسونگ می خواهد بزرگ ترین، پیشرفته ترین و گران ترین نسخه از سه نسخه اصلی S22 عنوان پرفروش ترین گوشی این سری را هم مال خود کند. باید اشاره کنیم که این گوشی در نگاه اول ترکیبی از سری S و نوت سامسونگ است.

از یک سو با لبه های گرد سروکار نداریم و از سوی دیگر باید به وجود جایگاه مختص قلم s Pen هم اشاره کنیم. در پنل پشتی هم دیگر ماژول دوربین برجسته دیده نمی گردد و 4 دوربین به طور جداگانه روی این پنل تعبیه شده اند. این گوشی قدرتمند با نمایشگر 6/8 اینچی Super AMOLED Infinity O مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3080 و رفرش ریت متغیر تا 120 هرتز، حاشیه های اطراف نمایشگر بسیار نازک و درگاه USB-C روانه بازار گوشی های هوشمند می گردد. یکی از نکات مجذوب کننده این گوشی قلم S-Pen آن است که با سایر قلم هایی که پیش از این در گوشی های شرکت استفاده می شدند فرق دارد.

سامسونگ اعلام نموده که در این گوشی مقدار تأخیر قلم به فقط 2/8 میلی ثانیه رسیده و این یعنی نسبت به نسل قبلی تجربه کاربری بسیار مجذوب کننده تری ارائه می نماید. باید به اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی در منطقه ها مختلف اشاره نمود. طبق ادعای بسیاری از تحلیلگران، این گوشی هوشمند قدرتمندترین و باکیفیت ترین سیستم دوربین در بین گوشی های اندرویدی را به همراه دارد که کاربران را شگفت زده می نماید. سیستم دوربین چهارگانه این پرچم دار از یک لنز 108 مگاپیکسلی اصلی که نسخه بهبودیافته حسگر HM3 است، یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی (زوم 10 و 3 برابری) تازه سونی تشکیل می گردد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29902

به "DxOMark تفاوت دوربین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون S22 اولترا را فاش کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "DxOMark تفاوت دوربین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون S22 اولترا را فاش کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "DxOMark تفاوت دوربین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون S22 اولترا را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید