آبرسان یا مرطوب کننده؛ از کدام باید بهره ببرید؟

به گزارش شیوا مارکت، مواد مرطوب کننده به انواع مختلفی از جمله نرم کننده ها، اسکوالن ها، مرطوب کننده ها و پوشاننده های رطوبتی دسته بندی می گردد که هرکدام کار خاصی برای حفظ رطوبت پوست انجام می دهد.

آبرسان یا مرطوب کننده؛ از کدام باید بهره ببرید؟

برای مثال نرم نماینده ها حاوی روغن ها و چربی ها هستند، اسکوالن ها از روغن ها تشکیل می شوند، مرطوب نماینده ها دارای ترکیبات آبرسان های فعال هستند و پوشاننده های رطوبتی دارای مواد نگهدارنده رطوبت هستند که مانع از تبخیر رطوبت پوست می شوند.

هرچند صاحبان برند ها کاملا آزادانه از اصطلاحات استفاده می نمایند و کلماتی مانند آبرسان یا فعال نقش مهمی در اثربخشی محصول ندارد، اما این مفاهیم با عملکرد خاصی همراه است و بنابراین نحوه جذب رطوبت پوست شما بسته به محصولی که انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود.

بدن شما رطوبت خود را از نوشیدن آب یا حتی دوش گرفتن دریافت می نماید، اما این رطوبت مدت طولانی در پوست باقی نمی ماند و همراه با روغن های طبیعی پوست تبخیر می گردد؛ بنابراین آیا آب به تنهایی برای تامین رطوبت مورد احتیاج پوست کافیست؟

نباید فراموش کنید، آب به تنهایی نمی تواند رطوبت پوست را حفظ کند. احتمالا شما هم متوجه شده اید زمانی که از حمام خارج می شوید، آب به جامانده روی بدن شما تبخیر می گردد و به همراه آن چربی طبیعی پوست شما هم از بین می رود. در حقیقت، هرچه بیشتر پوست تان را بدون استفاده از مرطوب نماینده و یا کرم آبرسان پوست بشویید، پوست شما بیشتر به خشکی می گراید.

از مرطوب نماینده ها چه می خواهیم؟

چیزی که شما در مرطوب نماینده ها در پی آن هستید، معمولا حفظ رطوبت است. موادی مانند وازلین، روغن های معدنی یا نرم نماینده ها همه با هم لایه ای را تشکیل می دهد که مانع تبخیر آب از پوست می گردد.

مرطوب نماینده ها از آبرسان ها و تثبیت نماینده هایی تشکیل شده که عملکرد های متفاوتی دارد. تثبیت نماینده ها از دست رفتن رطوبت پوست جلوگیری می نماید و آبرسان ها حاوی مواد مرطوب نماینده مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک است که آب را در اطراف پوست نگه می دارد.

درک این تفاوت ها برای یافتن مرطوب نماینده مناسب برای نوع پوست شما لازم است؛ بنابراین باید در پی موادی خاص بر روی بسته بندی محصول باشید که برای نوع پوست شما مناسب است.

مرطوب نماینده ها باید حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید که توانایی به دام انداختن مولکول های آب در ساختار خود دارد، گلیسیرین، ژل آلوئه ورا، عسل، موسین حلزون، اسید لاکتیک و اسید سیتریک و نگهدارنده رطوبت باید دارای روغن های گیاهی (آجیل، نارگیل، بادام، کنف و...)، روغن های معدنی و لانولین باشد تا با ایجاد لایه ای ضخیم روی پوست از تبخیر آب جلوگیری کند.

کدام مرطوب نماینده برای پوست من مناسب است؟

پوست های همواره خشک: مرطوب نماینده ضخیم تر

اگر پوست شما همواره خشک است، احتمالا در حفظ رطوبت مشکل دارد. بنابراین، باید یک لایه محافظ روی سطح پوست قرار دهید تا از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری کند. یک لوسیون غلیظ حاوی مواد نرم نماینده به شما در دستیابی به این هدف یاری می نماید. به این ترتیب در ساعات طولانی تری رطوبت کافی در پوست باقی می ماند و شادابی و طراوت بیشتری به پوست می دهد.

خشکی های پوست دوره ای: سرم آبرسان صورت

اگر پوست شما از خشکی دوره ای رنج می برد، می توانید یک سرم مرطوب نماینده حاوی اسید هیالورونیک را امتحان کنید. اسید هیالورونیک توانایی ذخیره آب 1000 برابر وزن خود را دارد. با یاری ژل آلوئه ورا یا عسل به مراقبت طبیعی از پوست خود ادامه دهید. خشکی ممکن است ناشی از کمبود نوشیدن آب باشد؛ بنابراین توصیه می گردد آب زیادی بنوشید و از مواد غذایی غنی از مایعات مانند هندوانه، توت فرنگی و خیار بهره ببرید تا مقدار آب مورد احتیاج برای پوست تأمین گردد.

پوست های چرب: مرطوب نماینده های بر پایه آب

چرب بودن پوست به معنی مرطوب بودن آن نیست. بعضی پوست ها هرچه خشک تر باشد، بیشتر چرب می گردد و این تصور غلط را برای فرد ایجاد می نماید که نباید به سراغ کرم ها برود. تبخیر رطوبت به خشکی پوست می انجامد و باعث می گردد پوست آغاز به فراوری روغن بیشتری کند. برای خاتمه دادن به این چرخه کم آبی، استفاده از محصولات مبتنی بر آب که منافذ پوست را مسدود نمی نمایند، لازم است. به این ترتیب با آبرسانی مناسب پوست، فرآیند چربی سازی نیز کنترل خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30051

به "آبرسان یا مرطوب کننده؛ از کدام باید بهره ببرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبرسان یا مرطوب کننده؛ از کدام باید بهره ببرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید