آزمایش انسانی یک درمان بر اساس آنتی بادی برای کرونا شروع می گردد

به گزارش شیوا مارکت، شرکت داروسازی آسترا-زنکا آزمایش یک داروی بر اساس مخلوط دو آنتی بادی مونوکلونال را برای پیشگیری و درمان کووید-19 شروع نموده است.

آزمایش انسانی یک درمان بر اساس آنتی بادی برای کرونا شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز این شرکت بریتانیایی که در میان بازیگران عمده در مسابقه جهانی برای فراوری واکسن برای ویروس کرونا هم هست، گفت این آنالیز داروی AZD7442 را آزمایش خواهد نمود که ترکیبی از دو آنتی یادی مونوکلونال (پادتن تک دودمانی) است در آزمایش روی 48 داوطلب سالم در فاصله سنی 18 تا 55 بی خطر و قابل تحمل بوده است.

اگر این کارآزمایی مرحله اول این دارو در بریتانیا که به داوطلبان تزریق شده است، نشان دهد این دارو بی خطر است، آسترا-زنکا آزمایش این دارو را در آنالیز های بزرگتر مرحله میانی و نهایی به عنوان درمان پیشگیرانه کووید-19 و درمانی برای افراد دچار بیماری ادامه خواهد داد.

ساختن آنتی بادی های مونوکلونال برای هدف قرار دادن ویروس، رویکردی است که شرکت های رجنرون، الای لیلی، روش و مولکولار پارتنرز نیز هم به کار گرفته اند و دانشمندان برجسته هم از آن استقبال نموده اند.

آنتی بادی های مونوکلونال رفتار آنتی های طبیعی فراوری شده درون بدن را در مبارزه با عفونت تقلید می نمایند و می توان آنها در آزمایشگاه برای درمان بیماران ساخت. این نوع آنتی بادی ها در حال حاضر برای درمان بعضی از انواع سرطان هم به کار می فرایند.

گرچه واکسن ها در کانون مبارزه درازمدت با پاندمی کرونا قرار دارند، آنالیز ها درباره درمان های جایگزین نیز در حال پیشرفت است و آمریکا روز یکشنبه 2 شهریور مصرف اضطراری پلاسمای افراد بهبودیافته از کووید-19 را برای درمان بیماران در شرایط بحرانی تایید کرد.

  • سازمان غذا و داروی آمریکا پلاسما درمانی را برای بیماران بحرانی کرونا را تایید کرد

مجله کوروش بزرگ: وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22650

به "آزمایش انسانی یک درمان بر اساس آنتی بادی برای کرونا شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش انسانی یک درمان بر اساس آنتی بادی برای کرونا شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید