آشنایی با آلمان در 10 دقیقه

به گزارش شیوا مارکت، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی بزرگ و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

آشنایی با آلمان در 10 دقیقه

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

آلمان برای بسکمک از افراد با مردمی خشک و قانونمند، صنایع پیشرفته و خودروهای پرسرعت شناخته می شود. اما کافیست یک بار به این کشور زیبا سفر کنید تا تمام تصورات و نگرش هایتان درباره سرزمین ژرمن ها تغییر کند. بر خلاف این تصورات، آلمان یکی از جذاب ترین و متنوع ترین کشورهای قاره اروپا به شمار می رود.

آلمان یک مقصد جهانگردی بینظیر است که ترکیبی از شهرهای زیبا، فرهنگ اصیل اما متفاوت در نقاط مختلف، روستاهای دوست داشتنی و طبیعت بکر و حیرت انگیز را پیش روی جهانگردان قرار می دهد. در واقع هر چیزی که از یک مقصد جهانگردی انتظار داشته باشید در آلمان پیدا خواهید کرد. به همین دلیل آلمان کشور محبوبی برای جهانگردان بین المللی است و با جذب بیش از 37 میلیون جهانگرد در سال 2018، رتبه نهم پرطرفدارترین مقصدهای جهانگردی دنیا را کسب کرده است.

از آنجایی که آشنایی با آلمان پیش از سفر به این کشور زیبا ضروری است، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در کمتر از 10 دقیقه با آلمان و ویژگی هایش آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای آلمان

آلمان در طول تاریخ

مردم، زبان، مذهب و واحد پول آلمان

مهم ترین شهرهای آلمان

غذا و خوراکی در آلمان

ویزای آلمان

پرواز به آلمان

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای آلمان

کشور آلمان در مرکز قاره اروپا قرار گرفته است و با 9 کشور اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند، لهستان و سوییس مرز مشترک دارد. همچنین آلمان در شمال خود با دریای شمال و دریای بالتیک ارتباط دارد. آلمان از کشورهای عظیم قاره اروپا به شمار می رود. مساحت آلمان بیش از 357 هزار کیلومتر مربع است و به همین دلیل رتبه هفتم عظیمترین کشور اروپا را دارد.

نزدیک به 83 میلیون جمعیت آلمان، این کشور را در جایگاه نخست پرجمعیت ترین کشور اروپایی (بدون احتساب روسیه) قرار داده است. همانطور که پیشتر گفتیم، آلمان کشوری بسیار پیشرفته و صنعتی است. جالب است بدانید که کشور آلمان عظیمترین اقتصاد قاره اروپا و چهارمین اقتصاد عظیم دنیا (بعد از آمریکا، چین و ژاپن) است.

اگر به نقشه آلمان نگاه کنید، خواهید فهمید که کشور عظیمی است و به همین دلیل برای مدیریت بهتر، به 16 ایالت تقسیم شده است. همین مساحت عظیم باعث شده است تا مناظر طبیعی متفاوتی در نقاط مختلف این کشور وجود داشته باشد. رود راین، طبیعت ایالت باواریا و جنگل سیاه ویژگی های طبیعی اصلی غرب آلمان هستند در حالیکه شرق آلمان به داشتن دریاچه های متعدد و زمین های پست و هموار مشهور است. علاوه بر این، آلمان نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی پرآب است و تعدادی از مهمترین رودخانه های این قاره مانند الب، دانوب و راین در این کشور جریان دارند.

دیدن نقشه کشور آلمان به شما کمک می کند تا موقعیت جغرافیایی این کشور در قاره اروپا را بهتر درک کنید.

همانگونه که گفتیم، آلمان کشور وسیعی است که از دریای بالتیک در شمال اروپا تا رشته کوه آلپ در جنوب اروپا امتداد دارد. اما با وجود این گستردگی، آب و هوا و اقلیم آلمان در مناطق مختلف این کشور چندان تفاوت ندارد. به طور کلی، آلمان آب و هوای معتدلی دارد. تابستان های آلمان گرم اما زمستان هایش معتدل هستند و بارش باران در تمام طول سال اتفاقی عادی برای مردم آلمان است.

آلمان پرجمعیت ترین کشور اروپایی و عظیمترین اقتصاد قاره اروپاست

ماه های می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) بهترین زمان برای سفر به کشور آلمان هستند و اغلب جهانگردان در این بازه به آلمان سفر می کنند. اما اگر دوست دارید هوای خنک تر و جاذبه های خلوت تری را تجربه کنید، ماه های آپریل (فروردین و اردیبهشت) و اکتبر (شهریور و مهر) بهترین انتخاب شما برای سفر به آلمان خواهند بود.

اما زمستان های آلمان نیز زمان مناسبی برای بعضی از جهانگردان است. بازارهای کریسمس در شهرهای آلمان، هدفی بینظیر برای کسانی است که به خرید علاقه دارند. همچنین اگر اهل تفریحات زمستانی و اسکی هستید، ماه دسامبر (آذر و دی) تا اواخر مارس (اسفند و فروردین) آلمان را نباید از دست دهید.

آلمان در طول تاریخ

آلمان کشوری با سابقه طولانی و نقشی مهم در تاریخ اروپاست. هر چند تا قرن نوزدهم ایالت های آلمانی از یکدیگر مستقل بودند، اما در بیشتر توسط یک حکومت واحد مانند امپراطوری روم، امپراطوری مقدس روم و امپراطوری هابسبورگ مدیریت می شدند. اما این ایالت ها پس از جنگ های بین فرانسه و پروس در سال 1871 با یکدیگر متحد شدند و همین اتحاد زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و نظامی آلمان و تبدیلش به یک قدرت دنیای شد.

رشد آلمان تا جنگ دنیای اول ادامه داشت اما با شکست در این جنگ و امضای عهدنامه ورسای پس از جنگ دنیای اول، این کشور دوباره دچار بحران شد. بر اساس این عهدنامه آلمان موظف شد بخش هایی از خاکش را به همراه جریمه های سنگین به دیگر کشورها بدهد. این شرایط باعث بروز تورم شدید در اقتصاد آلمان و سرخوردگی عمومی مردم این کشور و در نتیجه ظهور حزب نازی و آدولف هیتلر شد.

با قدرت دریافت حزب نازی و حمله آلمان به لهستان، جنگ دنیای دوم آغاز شد که در نهایت نتیجه ای جز شکست مجدد آلمان نداشت. اما بعد از جنگ دنیای دوم، آلمان و مردم آلمان شرایط عجیبی را تجربه کردند؛ کشور به دو کشور آلمان شرقی و غربی تقسیم شد. دیوار برلین که شهر را به قسمت تقسیم می کرد، نماد این اتفاق و یکی از مهمترین نمادهای دوران جنگ سرد به شمار می رفت. این جدایی بیش از 40 سال به درازا انجامید تا اینکه در سال 1990 و با فروپاشی دیوار برلین، کشور آلمان مجددا متحد شد.

مردم، زبان، مذهب و واحد پول آلمان

هر چند در گذشته اغلب مردم آلمان از نژاد ژرمن بوده اند، اما با سیاست های اتخاذ شده و ورود مهاجران متعدد از کشورهایی مانند ترکیه، مراکش و … به این کشور، ساختار نژادی آلمان تغییر کرده است. در حال حاضر 28% مردم آلمان مسیحی کاتولیک و 26% پروتستان هستند.

اصلی ترین زبان آلمان، زبان آلمانی است که توسط تمام مردم صحبت می شود. همچنین بیشتر مردم آلمان به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و می توانید با استفاده از این زبان با آنها ارتباط برقرار کنید.

آلمان از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و مانند دیگر اعضا، از واحد پول یورو استفاده می کند.

مهم ترین شهرهای آلمان

از آنجایی که آلمان کشوری پیشرفته است و به صورت فدرال مدیریت می شود، شهرهای مرکز ایالات اغلب عظیم و مدرن هستند. شهرهای آلمان شبکه حمل و نقل گسترده ای دارند و به راحتی می توانید درون شهر و بین شهرها تردد کنید. فضای شهرها بسیار زنده و پرچنب و جوش است و با گشت و گذار در آنها می توانید با فرهنگ و سبک زندگی مردم آلمان به خوبی آشنا شوید. تعدادی از مهمترین شهرهای آلمان عبارتند از:

برلین

برلین پایتخت و عظیمترین و پرجمعیت ترین شهر آلمان است. شاید در هیچ کجای دنیا شهری به پرحرارتی و جنب و جوش برلین پیدا نکنید. این کلان شهر با تاریخ طولانی خود، با آغوش باز از جهانگردان استقبال می کند. مردمی از فرهنگ ها و ملیت های متفاوت در این شهر گردهم آمده اند و همین باعث شده است تا جذابیت های برلین دو چندان شود.

برلین به قدری جذاب است که به هیچوجه در یکبار بازدید نمی توانید تمام آن را کشف کنید. تاریخ طولانی و اهمیت این شهر باعث شده است تا سبک های معماری گوناگونی را در جای جای برلین پیدا کنید. اهالی برلین علاقه بسیار زیادی به غذاها و همچنین زندگی شبانه دارند و به همین دلیل، کافه ها و رستوران هایی که تا پاسی از شب پر از جمعیت هستند به عنوان جاذبه این شهر شناخته می شود.

مهمترین جاذبه ای که در برلین باید بازدید کنید، بنای عظیم و شگفت انگیز دروازه براندنبورگ است. این بنا که یکی از دروازه های ورودی برلین و تنها دروازه باقی مانده است، در قرن هجدهم میلادی به دستور فردریش ویلهلم دوم ساخته شده است. امروزه دروازه براندنبورگ به نمادی از برلین و آلمان تبدیل شده است.

یکی دیگر از جاذبه های مهم برلین، بخش های بازمانده از دیوار برلین است. دیوار برلین نام دیواری است به طول 155 کیلومتر و ارتفاع3.6 متر که آلمان و شهر برلین را به دو نیمه غربی و شرقی تقسیم کرده بود. دیوار برلین مهمترین نماد دوران جنگ سرد بود که به پرده آهنین مشهور شده بود.

همچنین اگر به بازدید از موزه و تماشای آثار تاریخی علاقه دارید، باید سری نیز به جزیره موزه های برلین بزنید. در میان رود شپری برلین، جزیره ای واقع شده است که پنج موزه مختلف برلین در این جزیره ساخته شده اند و مشهورترین آنها، موزه معروف پرگامون است. اما جالب است بدانید که خود جزیره موزه های برلین در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

دیوار برلین که زمانی آلمان را به دو کشور غربی و شرقی تقسیم کرده بود، امروزه یکی از اصلی ترین جاذبه های جهانگردی برلین به شمار می رود.

مونیخ

شهر مونیخ سومین شهر عظیم و دومین شهر پرجمعیت آلمان است که در ایالت جنوبی باواریا (یا بایرن) واقع شده است. مونیخ که پس از برلین بیشترین میزان بازدیدکننده در آلمان را به خود اختصاص دارد، دو چهره کاملا متضاد دارد. از یک طرف، مونیخ کلان شهری مدرن و پیشرفته و مهد صنعت و تکنولوژی آلمان است. در این شهر می توانید شرکت های عظیمی مانند بی ام و و یا استادیوم مدرن آلیانس آرنا را پیدا کنید.

اما در طرف دیگر، مونیخ شهری سنتی با آداب و رسوم اصیل مردم باواریا است. مهمان نوازی خاص این ایالت به همراه معماری قدیمی ساختمان هایش و کافه های مشهورش، مونیخ را به یک مقصد فوق العاده برای جهانگردانی تبدیل کرده است که دوست دارند فرهنگ و سبک زندگی اصیل آلمانی ها را درک کنند.

کلیسای جامع مونیخ که در قرن 15 میلادی ساخته شده است، از مهمترین جاذبه هایی است که هر جهانگردی در مونیخ از آن بازدید می کند. این کلیسای بینظیر از نمادهای مع

اری آلمان و شهر مونیخ است و دو برج 100 متری آن از فواصل دور نیز دیده می شود. حتی می توانید به بالای برج جنوبی این کلیسا بروید تا منظره ای فراموش نشدنی از مونیخ را تماشا کنید. همچنین یک جاذبه دیگر در این کلیسا، ردپایی سیاه رنگ است که به ردپای شیطان معروف است. مونیخی ها معتقدند این ردپا متعلق به شیطان است که هنگام بازدید از کلیسای در حال ساخت، برجای مانده است.

غذا و خوراکی در آلمان

با شنیدن نام غذا و آلمان، سوسیس اولین چیزی هستند که به ذهن انسان خطور می کند. وورست (Wurst) یا همان سوسیس، مشهورترین غذای آلمانی در دنیا است که البته انواع مختلفی دارد و از گوشت های مختلفی در تولید آن استفاده می شود. اما به هر ترتیب، آلمانی های علاقه زیادی به مصرف گوشت دارند و گوشت قرمز پای ثابت بیشتر غذاهای معروف آلمانی است.

ولی از قلم نیاندازید که مناطق مختلف آلمان با تمام شباهت هایی که دارند، اما در بعضی موارد فرهنگی با یکدیگر متفاوت هستند و غذا و آشپزی یکی از آنهاست. در مناطق شاقتصادی آلمان و هامبورگ، غذاهای دریایی طرفدار زیادی دارد در حالیکه در جنوب غربی غذاهای زیادی با استفاده از نودل و رشته پخته می شوند.

ویزای آلمان

از آنجایی که آلمان کشوری زیبا و پیشرفته است، بسکمک از افراد دوست دارند برای سفر و یا حتی تحصیل در آلمان به این کشور سفر کنند. اما پیش از هر چیز باید بدانید که برای سفر به آلمان به ویزا نیاز دارید. آلمان عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است، بدین ترتیب برای اینکه اجازه ورود به این کشور را داشته باشید باید ویزای شینگن دریافت کنید. برای دریافت ویزای آلمان کافیست به همکاران ما در بخش ویزای آژانس جهانگردی ققنوس مراجعه کنید و یا به صورت مستقیم از سفارت آلمان در تهران پیگیری کنید. سفارت آلمان در تهران در خیابان فردوسی واقع شده است.

پرواز به آلمان

در حال حاضر برای اینکه به آلمان سفر کنید، چندین پرواز مستقیم و غیرمستقیم پیش روی شماست.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا هر روزه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرانکفورت پرواز دارد. این پروازها ساعت 02:45 تهران را ترک می کنند و پس از 5 ساعت و نیم پرواز، ساعت 05:45 (به وقت محلی) در فرودگاه فرانکفورت فرود می آیند.

همچنین شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) نیز روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 07:20 تهران را به مقصد فرانکفورت ترک می کند. این پرواز نیز 5 ساعت و نیم طول می کشد و ساعت 10:20 (به وقت محلی) در فرانکفورت خواهید بود.

مقصد این پروازها فرودگاه بین المللی فرانکفورت (FRA) در 12 کیلومتری جنوب غرب فرانکفورت است.

آلمان کشوری است با شهرهای زیبا و جاذبه های متعدد که توانسته جایگاه نهمین کشور پرطرفدار جهانگردان دنیا را کسب کند. آلمان پرجمعیت ترین کشور اروپاست که بدلیل وسعت، تاریخ و فرهنگ طولانی خود، طیف وسیعی از جاذبه ها و فعالیت های جهانگردی را برای جهانگردان فراهم کرده است. امیدواریم خواندن این مقاله به شما در آشنایی با آلمان کمک کرده باشد.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ققنوس
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25485

به "آشنایی با آلمان در 10 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آلمان در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید