آشنایی با ویزای تحصیلی کانادا

به گزارش شیوا مارکت، کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است. این کشور دارای سیستم آموزشی با کیفیت بالا، اقتصاد قوی و فرصت های شغلی عالی برای فارغ التحصیلان است. همچنین، کانادا کشوری چندفرهنگی است که از دانشجویان سراسر جهان استقبال می کند.

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. ویزای تحصیلی کانادا به شما اجازه می دهد تا برای مدت مشخصی از زمان در کانادا تحصیل کنید و در طول تحصیل به صورت پاره وقت کار کنید. همسر و فرزندان وابسته شما نیز می توانند همراه شما به کانادا مهاجرت کنند.

آشنایی با ویزای تحصیلی کانادا

کانادا و نظام آموزشی این کشور یکی از بهترین مقاصد برای علاقمندان به ادامه تحصیل و متقاضیان ویزای کانادا است. سیستم آموزشی این کشور بسیار نظام مند و مجهز و عمدتا به شکل استانی یا ایالتی مدیریت می گردد. البته نظام کلی آموزش در کانادا تحت نظارت دولت فدرال بوده بنابراین با وجود برخی تفاوت ها می توان گفت کانادا از سیستم آموزش یکپارچه و بسیار به روز برخوردار است. نزدیک به 6 درصد فراوری ناخالص داخلی (GDP) کانادا به سیستم آموزش این کشور تخصیص داده می گردد و می توان گفت کانادا بیشترین هزینه را در بخش آموزش در بین دیگر کشورهای توسعه یافته دنیا دارد.

سیستم آموزشی کانادا به دو بخش کلی آموزش همگانی یا عمومی و آموزش خصوصی یا غیر انتفاعی تقسیم بندی می گردد. این تقسیم بندی چه برای دوره ابتدایی، چه برای دوره متوسطه و چه برای تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی صادق است. اولین قدم برای درخواست ویزا کانادا تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی کانادااست. بعد از پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی کارشناسان آژانسها ضمن آنالیز شرایط با شما تماس گرفته و در غالب مشاوره ای کاملا فنی و مبتنی بر سال ها تجربه، بهترین گزینه ها برای تحصیل در کانادا را به شما معرفی خواهند کرد.

دولت کانادا دو نوع ویزای تحصیلی ارائه می‌دهد:

  • ویزای دانشجویی: این ویزا برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در موسسات آموزشی عالی کانادا، مانند دانشگاه‌ها و کالج‌ها را دارند.
  • ویزای دانش‌آموزی: این ویزا برای دانش‌آموزانی است که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند.

ویزای دانش آموزی کانادا

آموزش به محصلان در کانادا بطور کلی از سن 5 سالگی شروع گردیده و تا 17 سالگی (گاها 18 سالگی) ادامه خواهد داشت. تقسیم بندی سطوح آموزش در مدارس کانادا از سطح 1 شروع گردیده و تا سطح 12 (بجز استان کبک که 11 سطح دارد) ادامه می یابد. پیش دبستانی در بسیاری از استان های کانادا سطح نامیده می گردد و دوره ابتدایی تا سطح 6 ادامه خواهد یافت. دوره هدایت در مدارس کانادا از سطح 7 شروع گردیده و در سطح 9 خاتمه می یابد. مقطع متوسطه یا دبیرستان در کانادا نیز از سطح 10 تا سطح 12 بطول خواهد انجامید.

بر اساس قوانین آموزشی کانادا که به تصویب دولت فدرال نیز رسیده است، دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا باید سالانه بین 10 تا 14 هزار دلار کانادا بپردازند. هزینه مدارس خصوصی در کانادا به مراتب از این عدد بالاتر است. آژانسها بواسطه کارگزاران کانادایی خود، بنابر درخواست و شرایط شما آماده ارائه مشاوره های فنی در خصوص بهترین مدارس کشور کانادا و اخذ پذیرش تحصیلی برای دانش آموزان خواهد بود.

ویزای دانشجویی کانادا

تحصیلات تکمیلی در کانادا همچون بسیاری دیگر از کشورها بلافاصله پس از خاتمه دبیرستان شروع گردیده و شامل مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می گردد. دانشگاه های بین المللی بسیاری در شهرهای مختلف ایالت های کانادا پراکنده گردیده اند که این موضوع نظام تحصیلات تکمیلی در کانادا را بسیار گسترده نموده است. مدارک تحصیلی اخد گردیده از دانشگاه های کانادا در سرتاسر دنیا معادل سازی گردیده و به رسمیت شناخته می شوند. البته در شرایط فعلی و احتیاج بازار کار کانادا به نیروی متخصص و جوان، بسیاری از افراد در کانادا ترجیح می دهند دوره های کوتاه مدت در کالج ها و یا موسسات فنی را به جای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی انتخاب کنند تا ضمن کسب مهارت های ضروری و مرتبط، سریعتر جذب بازار کار در کانادا شوند. آژانسهای مسافرتی در این مقطع نیز پس از آنالیز فرم ارزیابی تحصیلی، ضمن اخذ پذیرش تحصیلی از معتبرترین دانشگاه ها و کالج های کانادا روند دریافت ویزای تحصیلی شما را بسیار کوتاه تر خواهد نمود.

ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

به منظور ارتقای تبادلات علمی و فرهنگی مابین کانادا و دانش پژوهان سایر کشورها، تسهیلاتی به منظور ارائه ویزای فرصت مطالعاتی کانادا به واجدین شرایط، اعطا می گردد. متقاضیان می توانند پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، موسسه علمی و یا مراکز هنری کانادا، جهت دریافت ویزای فرصت مطالعاتی اقدام کنند. از آنجائیکه این ویزا در رده بندی خاصی بین ویزاهای تحصیلی و کاری جای میگیرد، انتخاب نوع صحیح ویزا از اهمیت زیادی در پروسه اقدام برای ویزای فرصت مطالعاتی برخوردار است.

اکثر متقاضیان می بایست جهت دریافت ویزای کاری اقدام کنند و برحسب مورد که آیا در حین دوره از استاد و مرکز آموزشی مقصد حقوق دریافت می کنند یا خیر، باید فرم های مربوطه را تکمیل و هزینه های مرتبط را به اداره مهاجرت کانادا پرداخت کنند. در برخی موارد با توجه به طول مدت دوره و ماهیت علمی یا پژوهشی آن می توان برای سایر ویزاها، مانند ویزاهای تحصیلی و یا حتی ویزیتور عادی اقدام نمود. متقاضیان ویزای فرصت مطالعاتی کانادا معمولا از شرایط علمی، پژوهشی و فرهنگی خاصی برخوردار هستند.

ویزای همراه تحصیلی کانادا (برای والدین، فرزندان و همسر)

سفر به کشوری دیگر آن هم در مقاطع ابتدایی تحصیل و شرایط زندگی فرزندان از جنبه های مختلف دغدغه ای مهم برای تمامی والدین است. اینکه فرزندان در شرایطی تحصیل می کنند، اسکان و خورد و خوراک آنها به چه شکل و کیفیتی است و در نهایت چه نظارتی بر آنها انجام می گردد، همگی از مواردی هستند که والدین را بر آن داشته تا با بهره مندی از ویزای همراه کانادا بتوانند در دوران تحصیل در کنار فرزندان خود باشند. از سوی دیگر این نگرانی در مقاطع بالاتر تحصیل نیز وجود دارد و بسیاری تاکید دارند همسر و یا فرزندانشان در دوران تحصیل در کنارشان باشند.

از دو طریق می توان برای ویزای همراه کانادا اقدام کرد:

  • ویزای توریستی یا Temporary Resident Visa: در این نوع ویزا که همزمان با درخواست ویزای تحصیلی محصل در دانشگاه و یا مدرسه ارسال می گردد، والدین دانش آموز و یا دانشجو می توانند ویزای همراه کانادا را با اعتباری 6 ماهه دریافت کنند. همچنین در این نوع ویزا که به آن ویزای TRV گفته می گردد در صورتیکه یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل در کانادا باشد، فرزندان آنها برای دریافت ویزای تحصیلی احتیاجی به ارایه نامه قبولی از مدارس را ندارند و میتوانند بدون مشکل برای ویزای کانادا درخواست کنند.
  • ویزای اجازه کار یا OPEN WORK PERMIT: اگر متقاضی در یکی از دانشگاه ها و یا کالج های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته گردیده باشد یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می تواند برای ویزای کار اقدام نماید. این ویزا به همسر متقاضی این اجازه را خواهد داد که به صورت تمام وقت و بدون احتیاج به دریافت مجوز درکانادا کار یا تحصیل کند. برای این نوع ویزا می توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد و یا پس از پذیرش تحصیلی و استقرار یکی از زوجین در کانادا برای همسر وی اقدام درخواست ویزای اجازه کار داده گردد.

هزینه های ویزای تحصیلی کانادا

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا 150 دلار کانادا است. هزینه های اضافی مانند هزینه های بیومتریک، هزینه های پزشکی و هزینه های پردازش ویزا نیز ممکن است اعمال شود.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بستگی به مدت زمان تحصیل شما دارد. ویزای تحصیلی معمولا تا پایان دوره تحصیل شما به علاوه 90 روز اضافی اعتبار دارد.

ویزای تحصیلی کانادا دارای مزایای زیادی است، از جمله:

  • تحصیل در یک کشور با سیستم آموزشی با کیفیت بالا
  • فرصت های شغلی عالی برای فارغ التحصیلان
  • امکان کار پاره وقت در طول تحصیل
  • امکان مهاجرت همسر و فرزندان وابسته به کانادا
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا پس از فارغ التحصیلی

نکات مهم در مورد ویزای تحصیلی کانادا

  • اطمینان حاصل کنید که از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا پذیرش دریافت کرده اید.
  • مدارک خود را به دقت جمع آوری و ارسال کنید.
  • در مصاحبه با افسر ویزا صادق و با اعتماد به نفس باشید.
  • پس از دریافت ویزای تحصیلی، برای ورود به کانادا باید مجوز تحصیل (Study Permit) دریافت کنید.
  • اگر در طول تحصیل می خواهید کار پاره وقت کنید، باید مجوز کار پاره وقت (Study Work Permit) دریافت کنید.

نتیجه‌گیری

ویزای تحصیلی کانادا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در موسسات آموزشی معتبر کانادا تحصیل کنند. تحصیل در کانادا مزایای زیادی دارد، از جمله تحصیل در موسسات آموزشی معتبر، امکان کار پاره وقت در حین تحصیل و امکان دریافت اقامت دائم کانادا پس از فارغ‌التحصیلی.

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، توصیه می‌کنیم هر چه زودتر برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

 
انتشار: 19 مهر 1402 بروزرسانی: 19 مهر 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 971

به "آشنایی با ویزای تحصیلی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویزای تحصیلی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید