شروع پیش فروش قبر در بهشت زهرا ، اولویت واگذاری قبور قدیمی با کدام بستگان است؟

به گزارش شیوا مارکت، سازمان بهشت زهرا شرایط تازه پیش فروش قبور در بهشت زهرا (س) را بیان کرد.

شروع پیش فروش قبر در بهشت زهرا ، اولویت واگذاری قبور قدیمی با کدام بستگان است؟

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد که باتوجه به ضرورت اصلاح شرایط و فرآیندهای موضوع حق واگذاری استفاده از قبور (پیش فروش) در بهشت زهرا(س) و لزوم اتخاذ روش های شفاف تر در راستای ایجاد عدالت شهروندی، سازمان بهشت زهرا (س) تسهیل و سامان بخشی به موضوع پیش فروش قبور که یکی از اصلی ترین خواسته های مردمی است را در دستور کار خود قرار داده است.

طبق شرایط تازه، اولویت حق استفاده از قبور در قطعات قدیمی به افرادی واگذار می گردد که یکی از بستگان درجه یک متقاضی، در آن قطعات مزار داشته باشد.

بعلاوه برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در این امر، به هر کدملی صرفا یک پلاک قبر واگذار می گردد و شرایط انتقال سند قبر به دیگران نیز برداشته شده است.

در پیش فروش قبور، هزینه دوطبقه از سه طبقه پیش فروش شده، در زمان فروش دریافت خواهد شد و هزینه یک طبقه دیگر نیز در آینده با اولین دفن، به نرخ مصوب روز از خانواده متوفی دریافت خواهد شد.

30 درصد از ظرفیت قبور خالی قطعات قدیمی به عنوان ذخیره دفن روز، پیش فروش نخواهد شد تا امکان دفن در قطعات قدیمی در آینده نیز برای متقاضیان همچنان وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)،یادآور می گردد موضوع پیش فروش قبور، بیش از دو دهه است که در بهشت زهرا(س) انجام می گردد و نرخ گذاری آن نیز به وسیله شورای محترم اسلامی شهر صورت می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30021

به "شروع پیش فروش قبر در بهشت زهرا ، اولویت واگذاری قبور قدیمی با کدام بستگان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پیش فروش قبر در بهشت زهرا ، اولویت واگذاری قبور قدیمی با کدام بستگان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید