گره بحران های حوزه کشاورزی به دست استارتاپی ها باز خواهد شد
به گزارش شیوا مارکت، شماره صد و سی و یکم هفته نامه شنبه منتشر شد. فرید ادریسیان مدیرعامل کارانوبین مهمان صفحه سلبریتی این شماره هست. ادریسیان که با همکاری بردارش و پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران شرکت کارانوبین را راه اندازی نموده اند، به دنبال تغییر در نگرش مدیران شرکت ها و استارتاپ ها و نیز انتقال تجربه بین المللی به اکوسیستم ایران هستند.
مدیرعامل کارانوبین یکی از ضعف های بزرگ اکوسیستم استارتاپی ایران را کمبود دانش دانسته و اغلب مراکز نوآوری و شتابدهی ایران را پوسته هایی می داند که درون پوچی دارند.
ادریسیان در این تبادل نظر از ضرورت شکل گیری استارتاپ های محصول محور و تکنولوژی محور به منظور برطرف نیازهای اساسی مردم گفته است و اعتقاد دارد در حال حاضر افراد اغلب راه آسان تر یعنی کپی کردن ایده ها و کسب و کارها را در پیش گرفته اند.
اکبرهاشمی مدیر مسئول شنبه در سرمقاله این هفته خود با عنوان من نمی دانم از دیوارها و حصارهایی گفته که واژه می دانم دور آدم ها می کشد و افراد را به اسارت می گیرد.
در صفحه شروع راه این شماره، استارتاپ های جاب ویژن، پول تیکت و چارگاه معرفی شده اند. بنیان گذاران جاب ویژن از نگرانی فیلترینگ گفتند و مدیران پول تیکت هم از سختی های متقاعدسازی بخش سنتی و نبود رقیب جدی در زمینه فعالیت آنها سخن گفته اند.
می توانید گزارش فرصت های اکوسیستم استارتاپی جامائیکا و دردسرساز شدن مالیات فرشته در هند را صفحه اکوسیستم دنیا این شماره از هفته نامه بخوانید.
در صفحه بازاریابی محتوا نیز گزارش مفصلی از جدیدترین روندهای سئو و تغییرات آن در سال 2019 و صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی منتشر شده است.
صفحه اینترنت اشیا در این شماره بیشتر به حوزه سلامت و پزشکی پرداخته و گزارش های مختلفی از کاربرد آن در این حوزه مهم و همچنین پیش بینی در حوزه اینترنت اشیا برای سال 2019 منتشر نموده است.
banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما