آقای حمیداوی! بیا مدیرعامل استقلال شو ، قاپ زدن از مربیان به مدیرعاملی رسید!

به گزارش شیوا مارکت، هنوز یک ماه از شوک بزرگی که به مردم فوتبالدوست قائمشهر و استان مازندران نگذشته حالا وزارت ورزش برای دومین بار متوالی دنبال شوک وارد کردن به فوتبالی های استان رضوی است!

آقای حمیداوی! بیا مدیرعامل استقلال شو ، قاپ زدن از مربیان به مدیرعاملی رسید!

گروه ورزشی خبرنگاران، دیماه سال گذشته و پس از جدایی گابریل کالدرون از پرسپولیس، تیم مدیریتی باشگاه تهرانی با نشانه رفتن سرمربی پیروز تیم شهرخودرو تصمیم گرفت با واسطه هایی از جنس مقامات و اهرم های که در چنین روزهایی بکار می آیند مدیرعامل باشگاه شهرخودرو را به پذیرش چنین شرایطی راضی نمایند.

*حمیداوی در منگنه زمستانی!

فرهاد حمیداوی مدیرعامل آبادنی الاصل باشگاه شهرخودرو با اینکه می دانست از دست دادن سرمربی تیمش در نیم فصل زمستانی چه تبعاتی برایش دارد؛ حمله هواداران فوتبالی، رسانه های خراسان و پیشکسوتان فوتبال مشهد را به جان خرید و با رویکرد احترام به درخواست مدیران منصوب وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش، تن به چیزی داد که هرگز از ته دل راضی به آن نبود ولی او را لای منگنه قرار می داد.

*یحیی بدون رضایت قلبی پرسپولیسی شد!

مرور مصاحبه ها و مقاومت های اولیه حمیداوی در آن برهه (دیماه سال 1398) تعیین می نماید او تا چه حد به پیروزیت شهرخودرو با یحیی گل محمدی و تیمی که همین مربی بسته بود، اطمینان داشت ولی در نهایت تسلیم واسطه ها و تماس هایی شد که از نهادها و مراکز مختلف با او گرفته می شد و پا روی خواسته قلبی اش گذاشت.

*جدایی یحیی گاف وزارتخانه برای آبی ها شد!

اقدامی که وزارت ورزش در آن برهه انجام داد البته تنها داد اهالی استان رضوی را به هوا بلند نکرد! بلکه استقلالی ها نیز نسبت به این زورگویی هایی که در ورزش می دیدند معترض شدند. هواداران تیمی که خودشان هم آندره آ استراماچونی را از دست داده و تیم شان بدون سرمربی بود. مشاهده این موضوع که وزارت ورزش برای سروسامان دادن به تیم پرسپولیس تا کجا پیش رفته که سرمربی یکی از تیم های بالای جدولی را کاندیدای سرمربیگری پرسپولیس کند، این ذهنیت که گروهی در آن وزارتخانه دنبال یاری به پرسپولیس هستند را تقویت کرد.

*ظلم مدیران منصوب وزیر به مازندران!

اما این خاتمه زیاده خواهی های وزارت ورزش و مدیران دست نشانده اش نبود! هنوز یک ماه از اتفاقی که در مازندران و تیمی که چشم و چراغ اهالی این استان است نگذشته! محمود فکری در نیم فصل دوم لیگ برتر نوزدهم تیم برهم ریخته نساجی قایمشهر را در دست گرفت و با پیروزی های متوالی و ایستادگی روبروی قدرتهای بالای جدولی جای خود در نیمه بالایی جدول را تثبیت کرد. محمود فکری که اصالت مازندرانی هم دارد در خرداد امسال به مربی ناجی هواداران تنها نماینده استان در لیگ برتر تبدیل شده و خودش را با یارگیری برای فصل بعد و آغاز تمرینات تیم آماده ورود به لیگ بیستم معرفی کرد! ولی برای دومین بار طی 8 ماه، بار دیگر مدیران منصوب وزارت ورزش برای نجات از شرایط بغرنج این ماه های خود در بحث کادر فنی استقلال، به دم دست ترین گزینه دست درازی نموده و با پیشنهاد وسوسه انگیز سرمربیگری استقلال محمود فکری را از جاده هراز به تهران برگرداندند و او را سرمربی استقلال کردند. بی اعتنا به شرایطی که در انتظار تیم مردمی و پرطرفدار قایمشهری هاست.

*ارتقای قاپ زدن در ورزش از مربی به مدیر

اما باز هم این خاتمه ماجرا نیست و قاپ زدن های ماه های گذشته، حالا از سطح مربی به سطح مدیرعاملی ارتقا پیدا نموده است. فرهاد حمیداوی در سال 1397 با خرید سهام باشگاه پدیده مشهد مالک و سپس مدیرعامل این باشگاه شد. مدیری آبادانی که به واسطه ارادتی که به امام هشتم(ع) داشته برای اجرای پروژه های مالی که در ذهن داشت راهی استان خراسان رضوی شده و با خرید کارخانه ورشکسته سناباد خودرو مانع از بین رفتن و بیکار شدن کارگران این مجموعه شد. حمیداوی به همین منظور در اردیبهشت ماه سال 1398 با تغییر نام پدیده به شهرخودرو قصد و منظورش از سرمایه گذاری در فوتبال مشهد را بهتر گفت و با کسب سهمیه آسیایی فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا در خاتمه فصل لیگ هجدهم صندلی خوبی نزد هواداران فوتبالی این استان پیدا کرد.

* اغماض دیماه 98 برای حمیداوی زنده شد

حمیداوی که ریسک سپردن سکان راهنمایی تیم شهرخودور به سید مهدی رحمتی را نموده، با خرید مهره های مدنظر این سرمربی جوان و برپایی شرایط مطلوب برای اردوهای شهرخودرو در تهران تعیین کرد با هدف، تیمی که مالکش است را آماده لیگ برتر بیستم می نماید اما او طی روزهای گذشته تماس ها و درخواست هایی دریافت نموده که بار دیگر او را به یاد اتفاقات دیماه سال 1398 می اندازد. جایی که خودش معتقد است بابت جدایی یحیی گل محمدی از شهرخودرو اغماض نموده و زیاده از حد احساساتی شده است وگرنه نباید سرمربی که با شهرخودرو قرارداد داشته را از دست می داد

*بیا مدیرعامل استقلال شو!

طی روزهای گذشته افراد نزدیک به وزارت ورزش، مسئولان بانفوذ و تقریبا همان تیمی که در دیماه سال گذشته برای جلب رضایت حمیداوی برای جدایی یحیی سراغش رفته بودند بار دیگر او را تحت فشار گذاشته اند که بیا و رضایت بده تا مدیرعاملی باشگاه استقلال را به دستت بسپاریم.

*حمیداوی: دیوانه ام اگر نپذیرم!

پیشنهادی وسوسه انگیز که حتی در تماس با او گفته شده مگر می توانی چنین پیشنهاد بزرگی را رد کنی؟. اما نزدیکان به حمیداوی هم از پاسخ او به این پیشنهاد نقل می نمایند که او بدون تعارف گفته قطعا اگر این پیشنهاد را رد کنم دیوانه ام. مدیرعاملی باشگاه استقلال هر مدیر و نامدیری را وسوسه می نماید ولی در این برهه به سه دلیل نمی توان این پیشنهاد عالی را بپذیرم.

*دلایل حمیداوی برای نپذیرفتن مدیرعاملی استقلال

طبق شنیده ها حمیداوی برای تماس گیرنده هایی که ظاهرا با تک تک شان رودربایستی هم دارد از سه دلیل عمده اش برای عدم پذیرفتن این پیشنهاد وسوسه انگیز حرف زده که به خاطرشان قادر به قبول این پیشنهاد نیست. دلایل او عبارتند از:

اول؛ با مهدی رحمتی دست همکاری داده ام و با هم تیمی بسته ایم که می خواهیم با آن راهی لیگ شویم و درست نیست در چنین شرایطی پشت او، یک تیم، هوادارانش و مجموعه باشگاه را خالی کنم.

دوم؛ به خراسان رضوی آمده ام تا کارهای مالی انجام بدهم و چشم گروهی از کارخانه ام به من است و نمی توانم آنها را به امان خدا رها کنم.

سوم؛ شش ماه دیگر که دولت فعلی تغییر کند چه تضمینی است که وزیر بعدی وزارت ورزش که رییس مجمع باشگاه استقلال است مرا اخراج و تیم مدنظرش را به رأس کار نیاورد؟

حمیداوی معتقد است با قطعیت پیدا کردن سومین دلیلش که البته بسیار احتمال دارد، هم مدیرعاملی استقلال را از دست می دهد، هم خراسان و تیم شهرخودور را و دیگر رویی برای بازگشت به مشهد ندارد!

*رفتار دیکتاتوری وزارت ورزش و منصوبینش

عجیب است که وزارت ورزش طی 8، 9 ماه گذشته برای برطرف مسائل هر دو باشگاه تحت نظرش (استقلال و پرسپولیس) تا این اندازه روی باشگاه مشهدی و تنها تیم فوتبالی استان رضوی در لیگ برتر زوم شده است. ماجرای پارسال یحیی گل محمدی، انتقال اخیر سرلک و مرادمند به این دو تیم از سوی دیگر (با کمترین دردسر برای صدور رضایتنامه) و حالا هدف دریافت مدیرعامل و مالک باشگاه شهرخودرو! قحطی مدیرعامل آمده یا وزارت ورزش به حاضری خوری عادت نموده که مانند قلدرهای گرسنه، غذای دیگران را از جلوی دستشان بردارد و به نیش بکشد؟ اقداماتی به شدت غیرحرفه ای که رفتاری دیکتاتورمأبانه را در ذهن تداعی می نماید!

بانو هما: مجله کدبانوی خانه و خانواده

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24319

به "آقای حمیداوی! بیا مدیرعامل استقلال شو ، قاپ زدن از مربیان به مدیرعاملی رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای حمیداوی! بیا مدیرعامل استقلال شو ، قاپ زدن از مربیان به مدیرعاملی رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید