آلبوم فرصت های سرمایه گذاری خراسان رضوی رونمایی می گردد

به گزارش شیوا مارکت، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: آلبوم فرصت های سرمایه گذاری استان به زودی رونمایی می گردد.

آلبوم فرصت های سرمایه گذاری خراسان رضوی رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، احمد دیناری با اعلام این خبر اضافه کرد: از سال 97 تدوین آلبوم فرصت های سرمایه گذاری در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در دستور کار خود قرار دادیم که 90 درصد کار اجرا شده است.

او با اشاره به این که 130 فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، گفت:با انجام این پروژه ها حدود 19هزار شغل جدید به وجود خواهد آمد، مسئولیت بخشی از توسعه زیرساخت ها بر عهده دولت است و بخش خصوصی نیز وظیفه قسمت دیگری از توسعه زیرساخت ها را بر عهده داردکه تمامی این موارد در این آلبوم در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی مطرح نمود: یکی دیگر از اقدامات، سامان دهی موافقت های اصولی صادر شده و نظارت برپروژه های در حال ساخت است که به دلیل کمبود نیروی انسانی کمتر به آن ها پرداخته می شد.

او اضافه کرد: در حال حاضر به صورت ماهانه ازتمامی پروژه های ساخت و تبدیل که در سطح شهرستان های مشهد وجود دارد بازدید می گردد تا از لحاظ فنی و معماری منحرف نشوند.

دیناری ادامه داد: فرایند صدور موافقت اصولی تاسیسات گردشگری نیز در قالب پنجره ای واحد به شکل سامانه ای درآمد و بسیاری از بروکراسی های این حوزه حذف و نسبت به گذشته کوتاه تر شد، سرمایه گذاران می توانند درخواست سرمایه گذاری خود را در این سامانه به ثبت رساند و به وسیله همین سامانه پی گیر روند کار خود باشند.

او گفت: کوشش می کنیم در حوزه سرمایه گذاری بیشتر جاذبه های مکمل و محرک گردشگری را در کنار واحدهای اقامتی افزایش و توسعه دهیم تا ماندگاری زائران و گردشگران در استان بیشتر گردد، هم چنین در کوششیم سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به سرمایه گذاری در حوزه های بومگردی راهنمایی کنیم.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار داشت: به سرمایه گذارانی که در حوزه اقامت گاه های بوم گردی و سایر تأسیسات گردشگری و صنایع دستی سرمایه گذاری نموده اند تا امروز حدود 190 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

او اعلام نمود: سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری استان خراسان شمالی منجر به اشتغال هزار نفر شده است.

اجرای 270 پروژه گردشگری در خراسان رضوی

دیناری در ادامه اظهار کرد: 270پروژه خصوصی داریم که حجم سرمایه گذاری آن ها حدود 80 هزار میلیارد ریال است،این پروژه ها نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، ما پیش بینی می کنیم در زمینه اشتغال این پروژه ها حدود 11 هزار فرصت شغلی ایجاد نمایند.

او اضافه کرد: این حجم از سرمایه گذاری که گفته شد بدون احتساب قیمت زمین و تورم موجود در جامعه است که اگر آن ها را محاسبه کنیم با قیمت زمین حدود 420 هزار میلیارد ریال و با در نظر دریافت تورم حدود 560 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری پروژه های استان خراسان است که با هیچ استانی قابل قیاس نیست.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار داشت: سرمایه گذاری ها صرف پروژه هایی همچون هتل پنج ستاره، هتل آپارتمان ، مهمان سرا، مراکز تفریحی و گردشگری، مناطق نمونه گردشگری و... شده است.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10160

به "آلبوم فرصت های سرمایه گذاری خراسان رضوی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلبوم فرصت های سرمایه گذاری خراسان رضوی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید