آمریکا متعهد به منزوی کردن اقتصاد ایران است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا با اعلام تحریم های جدید علیه ایران گفت: واشنگتن به منزوی کردن ایران تعهد دارد.

آمریکا متعهد به منزوی کردن اقتصاد ایران است

در این ارتباط منوچین با انتشار بیانیه ای که در وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده، مدعی شد: ایران کماکان از سودهای به دست آمده از بخش فراوری فلزات و نمایندگی های فروش آن برای تأمین اقتصادی رفتارهای بی ثبات کننده در سراسر دنیا استفاده می نماید.

وزیرخزانه داری آمریکا در این بیانیه کوتاه همچنین اضافه نمود: تا وقتی که درآمد ناشی از بخش های اقتصاد ایران دوباره به سمت رفاه مردم ایران راهنمایی نشود، آمریکا کماکان به منزوی کردن بخش های کلیدی اقتصاد ایران متعهد است.

این بیانیه وزیر خزانه داری آمریکا اندکی پس از آن منتشر شد که خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه بعضی شرکت های مرتبط با بخش صنایع فلزات ایران اطلاع داد.

وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا در این ارتباط اعلام نموده که تحریم های جدید علیه هشت شرکت مرتبط با صنایع فولاد و دیگر فلزات ایران اعمال شده است.

همچنین پنج شرکت وابسته به صنایع فولاد مبارکه در فهرست تحریم های جدید وزارت خزانه داری امریکا قرار گرفته اند.

به نظر می رسد اعلام این تحریم ها در چارچوب سیاست فشارحداکثری دولت ترامپ علیه ایران اجرا شده است. سیاستی که به گفته بسیاری از کارشناسان برای آمریکا نتیجه ای در بر نداشته و نتوانسته اهداف مورد نظر کاخ سفید را برآورده کند.

مجله کوروش بزرگ: وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21246

به "آمریکا متعهد به منزوی کردن اقتصاد ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا متعهد به منزوی کردن اقتصاد ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید