آموزش درست کردن کاردستی ساعت دیواری با گل و تور

به گزارش شیوا مارکت، اگر از ساعت دیوار اتاقتان خسته شدید و دوست دارید در دکور اتاق تغییر ایجاد کنید، درست کردن کاردستی ساعت دیواری یک پیشنهاد عالی برای شماست. ایده های زیادی برای ساعت دیواری داخل اتاق و منزل وجود دارد، در اینجا می توانید درست کردن ساعت دیواری با گل، روبان توری، کاغذ و مقوا را در چند مرحله به خوبی یاد بگیرید.

آموزش درست کردن کاردستی ساعت دیواری با گل و تور

ساعت های دیواری به ویژه ساعت های آماده در فروشگاه ها انواع مختلف و مدل های فراوان زیبایی دارند، اما گذاشتن ساعت دیواری روی دیوار اتاق که هنر دست شما باشد جذابیت دیگری دارد. شما هر بار با دیدن ساعت، از کاردستی خود لذت می برید. خبرنگاران در این بخش مراحل کامل درست کردن ساعت دیواری با گل های مصنوعی را به شما آموزش می دهد.

این ساعت دیواری مناسب دیوار صورتی رنگ اتاق دختر خانم هاست. گل های زیبای روی آن و علامت های قشنگی که به جای اعداد ساعت روی آن قرار می گیرد، یک اثر جذاب از هنر شما به جا می گذارد.

وسایل مورد احتیاج برای درست کردن کاردستی ساعت دیواری

  • کاغذ و مقوای سفید
  • روبان توری
  • گل های مصنوعی صورتی و قرمز
  • گل های ریز مصنوعی زرد و سفید
  • دستگاه ساعت و عقربه ها
  • رنگ اکریل طلایی
  • متر خیاطی
  • چسب حرارتی
  • قیچی، مداد و چاقو
  • آویز دستبند پلاستیکی با شکل های مختلف (قلب، کلید، پروانه، فرشته و غیره)
  • برگ های مصنوعی کوچک و عظیم
  • بوم دایره ای گلدوزی

روش درست کردن کاردستی ساعت دیواری

1- یک دایره عظیم روی یک کاغذ بکشید و دور آن را برش دهید. بهتر است قطر دایره از سی سانتی متر بیشتر نباشد.

2- دایره کاغذی را ابتدا از وسط تا بزنید، سپس آن را مجدد تا کنید که به یک چهارم دایره تبدیل گردد. دایره کاغذی را باز کنید، می بینید که خطوط مرکزی دایره تعیین شده اند. حالا اندازه طول کمان یک ربع دایره را با متر خیاطی اندازه بزنید.

3- کمان یک ربع دایره را تقسیم بر عدد سه کنید و هر قسمت را با مداد علامت بزنید. بایدبرای ساعت قسمت های مساوی و اندازه هم را با دقت روی کل دایره در بیاورید.

4- برای تقسیم بندی های تعیین شده دو طرف دایره، یک قطر با خط کش بکشید و هر دو علامت رو به روی هم را به یکدیگر وصل کنید. با اینکار دایره را به دوازده بخش تقسیم می کنید. هر کدام از تقسیم بندی ها برای یک عدد روی ساعت در نظر گرفته می گردد.

5- دایره کاغذی خط کشی شده را دو بار تا بزنید، با قیچی از قسمت انتهایی ربع دایره یک کمان کوچک ببرید. باید یک سوراخ کوچک وسط دایره کاغذی ایجاد نمایید.

6- از بوم دایره ای گل دوزی به عنوان صفحه ساعت بهره ببرید. همچنین می توانید با مقوای سفید یک دایره عظیم درست کنید و از آن برای صفحه ساعت بهره بگیرید. دایره کاغذی را در مرکز بوم گل دوزی یا دایره مقوایی گذاشته و محل سوراخ وسط دایره کاغذی را با مداد علامت بزنید.

باید مرکز بوم گل دوزی یا دایره ای مقوایی را برای گذاشتن دستگاه ساعت سوراخ کنید. سپس دایره کاغذی را دوبار تا زده و سه سانتی متر از شعاع آن را با قیچی ببرید (باید دایره کاغذی کوچکتر گردد). این دایره کوچک شده را روی بوم گل دوزی یا مقوای کاغذی بگذارید و جای هر عدد از ساعت را با مداد روی بوم گل دوزی خیلی کمرنگ علامت بزنید.

7- اطراف بوم گل دوزی یا دایره مقوایی را چسب حرارتی بزنید و روبان توری را با دقت روی آن بچسبانید. روی نوار توری را با برگ های مصنوعی کوچک و عظیم تزیین کنید.

8- حالا نوبت چسباندن گل های ریز و درشت زیبا روی ساعت رسیده است. با سلیقه خود و با رعایت نظم و مرتب بودن، ابتدا گل های قرمز و صورتی را روی روبان توری در کنار برگ ها بچسبانید. سپس با استفاده از چسب حرارتی گل های سفید و زرد را برای زیباتر شدن به آن اضافه نمایید.

در خبرنگاران می توانید 3 روش ساده برای درست کردن گل رز کاغذی را بیاموزید.

9- با مقوا برای عقربه ساعت قلب و فلش درست کنید و روی سر عقربه بچسبانید، عقربه های ساعت را با چسب و اکلیل طلایی تزیین کنید. ساعت را پشت مقوای سفید بگذارید. به جای عددهای ساعت از آویز های دستبند بهره ببرید. با سلیقه خود برای هر عدد یک آویز زیبا قرار داده و آن را با چسب حرارتی روی مقوای سفید بچسبانید.

10- برای ساعت باطری گذاشته و آن را روی دیوار اتاق نصب کنید. از ساعت زیبای خود لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 11 آموزش طلایی برای تزیین کردن آینه اتاق خواب

همچنین بخوانید: 11 آموزش طلایی برای تزیین کردن آینه اتاق خواب

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: setare.com
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27244

به "آموزش درست کردن کاردستی ساعت دیواری با گل و تور" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش درست کردن کاردستی ساعت دیواری با گل و تور" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش درست کردن کاردستی ساعت دیواری با گل و تور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید