احداث 3 مجتمع گردشگری با اعتبار اولیه 100میلیارد ریال در سنقر کلیایی

به گزارش شیوا مارکت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنقر کلیایی از احداث سه مجتمع گردشگری با اعتبار اولیه 100 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

احداث 3 مجتمع گردشگری با اعتبار اولیه 100میلیارد ریال در سنقر کلیایی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه داریوش فرمانی امروز چهارشنبه ششم فروردین ماه 99، گفت: سال گذشته سنقر در حوزه سرمایه گذاری توسعه زیرساخت های گردشگری را در اولویت قرار داد.

او بیان داشت: ایجاد مجتمع گردشگری در سد جامیشان با پنج درصد پیشرفت فیزیکی و با اشتغال زایی بیش از 20 نفر و با برآورد اولیه 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنقر کلیایی ادامه داد: ایجاد یک مجتمع گردشگری دیگر در حاشیه سدجامیشان با صدور موافقت اصولی در مرحله استعلام است که در صورت تسریع در ارسال پاسخ، عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

اواضافه کرد: این مجتمع با اشتغال زایی بیش از 15 نفر و با بیش از 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دستور کار واقع شده است.

فرمانی در ادامه اضافه کرد: ایجاد مجتمع گردشگری دیگری در سد جامیشان با اشتغال زایی 10 نفر و با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی در مرحله صدور موافقت اصولی واقع شده است.

او همچنین به صدور موافقت اصولی یک واحد بوم گردی در روستای بلوطستان با اشتغال زایی پنج نفر و سرمایه گذاری هفت میلیارد ریالی خبر داد و اضافه کرد: یک واحد بوم گردی نیز در روستای تازه آباد ضمن صدور موافقت اصولی، در مرحله استعلام شهرستانی واقع شده است که در صورت بهره برداری چهار نفر را مشغول به کار می کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنقرکلیایی در ادامه به صدور موافقت اصولی یک واحد پذیرایی در سراب گزنهله با اشتغال زایی پنج نفر و سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال اشاره کرد و اضافه کرد: یک سفره خانه سنتی نیز در سنقر با اشتغال زایی شش نفر و با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال در حال انجام است.

او به ایجاد دو کارگاه صنایع دستی در شهرستان سنقر با اشتغال زایی هفت نفر اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به 16 نفر نیز در سال گذشته اجرا شده است.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17746

به "احداث 3 مجتمع گردشگری با اعتبار اولیه 100میلیارد ریال در سنقر کلیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 3 مجتمع گردشگری با اعتبار اولیه 100میلیارد ریال در سنقر کلیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید