احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی چگونه انجام می گیرد؟

به گزارش شیوا مارکت، فرهاد دژپسند در حاشیه شورای عالی بورس اضافه کرد: به خاطر ازدحام و شلوغی زیاد در دفاتر پیشخوان دولت امروز مصوب شد تا احراز هویت تمامی افرادی که می خواهند کد بورسی دریافت نمایند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام گردد. طبق مصوبه های امروز شورایعالی بورس از فردا تمام مراجعات حضوری برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت بدلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی لغو می گردد.

احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی چگونه انجام می گیرد؟

نقل و انتقال وکالتی سهام ممنوع است

وی گفت: مصوبه دومی که امروز در شورای عالی بورس به تصویب رسید این بود که هر گونه نقل و انتقال وکالتی سهام ممنوع است و این مصوبه به سازمان اسناد کشور هم ابلاغ شده تا آن ها هم به تمام شهرستان ها و استان ها ابلاغ نمایند.

وزیر اقتصاد در مورد اختلال نرم افزاری بورس هم گفت: امروز به سرعت این مشکل حل شد و جای نگرانی نیست.

بازار بورس ریسکی است

دژپسند در مورد تکانه های شدید بازار بورس هم گفت: بازار بورس در مقابل بازار های دیگر یک بازار ریسکی است و ما بار ها توصیه کردیم تا کسانی که تازه وارد هستند حتماً با مشاوره به سراغ معامله بروند.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: اگر کسی تخصص لازم را در این رابطه ندارد می تواند از کارگزاری ها یاری بگیرد چرا که در خرید و فروش و معاملات آن کار بسیار حساسی است و مثل معاملات دیگری نیست که فورا به نتیجه خاص برسد.

وی در سرانجام گفت: نتیجه گیری در بازار سرمایه نیازمند یک دوره زمانی است و این بازار افت و خیز زیاد دارد.

نحوه احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت اضافه کرد: تا به امروز برای جلوگیری از پولشویی مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان دولت الزامی بوده است.

وی درباره فرایند احراز هویت الکترونیک گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او به وسیله سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می تواند به وسیله این زیر ساخت ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می گردد بر اساس رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می گردد وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می گردد. این تطابق مبتنی بر الگوریتم هایی پیچیده است و ممکن است خطا هایی نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می گردد.

ماهیار شرح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می گردد که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می گردد را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می گردد و این با الگویی که گفته شده مقایسه می گردد که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر.

او ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام می دهد و آن را برای سجام می فرستد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 4 هزار دفتر احراز هویت در کشور وجود دارد گفت: پس از احراز هویت کد بورسی هموطنان کمتر از یک ساعت یه شماره همراه آنان ارسال می گردد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19708

به "احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی چگونه انجام می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی چگونه انجام می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید